اماکن زیارتی نجف اشرف

با اینکه زیارت از راه ارتباط از دور و با خواندن زیارت نامه و ارتباط قلبی امکان پذیر است اما حال و هوای زیارت در کنار قبر مطهر روح انسان را سرشار از لذت می کند و صفایی دیگر دارد. وبهترین راه سفر به نجف همراه شدن با تورهای مسافرتی ست که باعث می شود لذتی دوچندان را تجربه کنید و از همراهی با دیگر زائرین سفری پربارتر داشته باشید.

  • تعداد بازدید: 4483
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۳۰ مهر ۱۳۹۸

درباره نجف

شهر نجف در جنوب بغداد قرار گرفته است و فاصله ی چندانی با کوفه ندارد. نجف مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق است.
نجف به دلیل وجود آرامگاه امام علی (علیه السلام) ،نخستین امام شیعیان، بین شیعیان محبوبیت بسیار زیادی دارد. هر سال تعداد بیشماری از شیعیان برای زیارت به سمت نجف روانه می شوند.

عکس نجف
عکس نجف

حرم مطهر امیرالمومنین علی (علیه السلام)

گنبد طلایی و پرعظمت آستان مقدس حضرت علی (ع) در مرکز شهر نجف قرار گرفته است. دستور ساخت بنای حرم امام علی (ع) را هارون الرشید عباسی صادر کرد. پس از به شهادت رسیدن امام علی (ع) توسط ابن ملجم ملعون، ایشان را به طور ناشناس نزدیک شهر کوفه دفن کردند ، که این کار طبق وصیت خود حضرت بوده است.
گنبد عظیم و ایوان دلنشین حرم ، به دستور نادر شاه افشار با خشت های طلایی تزیین شده است و هنرمندانی از اصفهان آیینه کاری حرم را انجام داده اند.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای نجف و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما مراجعه نمایید. www.Hiholiday.ir
عکس نجف
عکس نجف

اماکن زیارتی نجف

از دیگر اماکن زیارتی نجف آرامگاه بسیاری از پیامبران است. قبر حضرت آدم ، قبر نوح پیامبر ، قبر هود پیامبر، قبر کمیل بن زیاد و قبرستان وادی السلام در نجف واقع شده اند.
مساجد بسیارمهم و دیدنی نیز در نجف وجود دارند. مسجد حنانه ، مسجد صافی صفا ، مسجد سهله ، مسجد شیخ طوسی ، مسجد شیخ انصاری ، مسجد هندی ، مسجد خضراء و مسجد جواهری از معروف ترین مساجد نجف هستند.
نجف دارای مدارس دینی و حوزه های علمیه مشهوری در جهان اسلام است.
و همچنین نجف دارای کتابخانه های جامع و نامی زیادی است. کتابخانه حیدریه ، کتابخانه امیرالمومنین و همچنین کتابخانه آیت الله حکیم از معروف ترین نمونه ها هستند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info