برنامه تور سریلانکا-دو هفته سفر به جزیره شگفت انگیز اقیانوس هند

سریلانکا کشوری در جنوب غربی آسیا و در سواحل اقیانوس هند که پایتخت آن کلمبو است. تور سریلانکا معمولا به صورت ترکیبی سه شهر مهم آن: کلمبو-بنتوتا-کندی برگزار می شود.

  • تعداد بازدید: 2810
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

از تپه های سرسبز پوشیده از مزارع چای تا سواحل آرام جنوب کشور، شهرهای شلوغ و پرهیاهیو و ارتفاعات پر از میراث فرهنگی، سریلانکا جزیره ای است سرشار از شگفتی های کشف نشده:

حیات وحش سریلانکا

سافاری سریلانکا

جزیره سریلانکا تنوع جانوری فوق العاده ای دارد. فیل، پلنگ، میمون، گربه وحشی، طاووس و هزاران هزار گونه پرندگان کمیاب در طبیعت بکر سریلانکا زندگی می کنند. این کشور پارک های طبیعی زیادی دارد که بازدید از همه آنها در تور سریلانکا ممکن نیست.
تجربه سافاری به خصوص در منطقه Yala در جنوب شرقی جزیره، اولین برنامه تور سریلانکا می باشد. مشاهده حیوانات در زیستگاه طبیعیشان، لذتی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

سواحل آرام سریلانکا

سواحل سریلانکا

اگر در فصل کم بازدید سریلانکا به این کشور سفر کنید، می توانید از آرامش سواحل جنوبی این جزیره نهایت استفاده را ببرید. آرامش این سواحل به حدی است که جز صدای موج صدای دیگری نمی شنوید. پیشنهاد می کنم اقامتی هر چند کوتاه در هتل های سواحل جنوبی سریلانکا داشته باشید.

چای

چای در سریلانکا

چیزی که در سفر به سریلانکا نباید فراموش کنید، چای است چرا که سریلانکا پیش تر به نام " سیلان" شناخته می شد. مناطق کوهستانی مابین شهرهای کندی و الا بهترین مکان برای صرف چای و همچنین تماشای مزارع چای می باشد که بر زیبایی های تپه های این منطقه افزوده است.
پیشنهاد من سفر با قطار از کندی به والا می باشد که هفت ساعت طول می کشد ولی به شما قول می دهم چنان جذب زیبایی ها و مناظر چشم نواز می شوید که گذر زمان را احساس نمی کنید.

غارهای نقاشی شده سریلانکا

غارهای Dumbulla سریلانکا

غارهای Dumbulla سریلانکا مجموعه ای از پنج غار است که به طرز بی نظیری با تندیس های بودا و طرح های ظریفی که به دقت روی سقف و دیوارهای غارها نقاشی شده، تزیین شده اند.

شهرهای باستانی صخره ای سریلانکا

شهر باستانی Sigiriya

شهر باستانی Sigiriya بر روی لاین راک-Lion Rock، صخره شیر- که خود یکی از پایگاه میراث فرهنگ جهانی یونسکو در سریلانکا است، قرار گرفته و تصویر آن در بیشتر پوسترهای سریلانکا دیده می شود. با وجود اینکه ورودی این شهر باستانی نسبتا گران است ولی موقع بازدید واقعا به ارزش آن پی می برید خصوصا زمانی که به بالای صخره رسیدید.

تماشای ماهیگیری به روش سنتی سریلانکایی

ماهیگیران سریلانکایی

برای تماشای ماهیگیرانی که به روش سنتی و البته منحصر به فرد سریلانکایی ماهیگیری می کنند و به ماهیگیران عصایی-Stilt Fisherman- مشهور هستند، به شهر گاله در منطقه استعماری هلند بروید.

معابد سریلانکا

معبد سریلانکا

کندی دومین شهر مهم سریلانکا، آب و هوایی کوهستانی و البته کمی غبارآلود دارد. معابد مهمی از جمله معبد Tooth در این شهر قرار دارد. چند روز از برنامه تور سریلانکا خود را به اقامت در کندی و بازدید از مکان های دیدنی این شهر اختصاص دهید. برنامه خود را طوری تنظیم کنید که نزدیک غروب در معبد Tooth باشید تا در مراسم ویژه معبد شرکت کنید.

آثار باستانی سریلانکا

میراث فرهنگی سریلانکا

تنها در مثلث فرهنگی سریلانکا-Cultural Triangle- پنج پایگاه میراث فرهنگ جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. علاوه بر آن، صدها شهر باستانی و مکان تاریخی و مذهبی وجود دارد که بازدید از همه آنها در برنامه 14 روزه تور سریلانکا غیر ممکن است.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info