تاسیس ۱۰ شرکت هواپیمایی جدید تا ۶ ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی: به ۱۰ ایرلاین موافقت اصولی داده ایم. آنها شش ماه فرصت دارند تا ساختار سازمانی خود را طراحی، تکمیل و عملیاتی کنند. امیدواریم طی شش ماه آتی تعدادی از این شرکت ها فعالیت خود را آغاز کنند.

  • تعداد بازدید: 1474
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ تیر ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۱۲ تیر ۱۳۹۶

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص موافقت اصولی سازمان هواپیمایی کشوری با ایجاد شرکت های هواپیمایی جدید گفت: متقاضیان راه اندازی ایرلاین، در اولین گام باید موافقت اصولی سازمان را اخذ کنند، در این مرحله به ۱۰ ایرلاین موافقت اصولی داده ایم. آنها شش ماه فرصت دارند تا ساختار سازمانی خود را طراحی، تکمیل و عملیاتی کنند این فرصت شش ماهه قابل تمدید برای یک نیم سال دیگر است. در حال حاضر نیز سرمایه گذاران این ۱۰ ایرلاین جدید در حال خرید هواپیما هستند. امیدواریم طی شش ماه آتی تعدادی از این شرکت ها فعالیت خود را آغاز کنند.

پس از تأمین سرمایه نیز در گام بعدی متقاضی باید به دنبال اخذ گواهینامه های فنی باشد. همه این مراحل شفاف بوده و هر کس می خواهد ایرلاین جدید ایجاد کند، می تواند به سایت سازمان هواپیمایی مراجعه کند.

عابدزاده در خصوص نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر خرید و فروش هواپیما از سوی ایرلاین ها تاکید کرد: این سازمان بر امور بازرگانی شرکت ها نظارتی ندارد؛ خرید و فروش هواپیما نیز یک اقدام بازرگانی است که قاعدتا سازمان هواپیمایی نظارتی بر آن انجام نمی دهد اما آنچه در حوزه نظارت این سازمان است، صدور مجوز پرواز به هر فروند هواپیمایی است که قرار است به مردم سرویس دهی کند. این نظارت هم شامل رعایت استانداردهای فنی لازم برای یک هواپیمای فعال می شود.

وی با اشاره به زیان ده بودن خطوط هوایی گفت: تا پیش از آزادسازی نرخ بلیت، قیمت گذاری ها تکلیفی بود که سبب زیان دهی ایرلاین ها شده بود. به همین دلیل رقابتی میان ایرلاین ها بر سر نوع سرویس دهی، مسیری که انتخاب می کنند و ... نبود اما الان همه این موارد برای آنها مهم است خصوصا چون نمی خواهند هواپیماهایشان با صندلی خالی به پرواز درآیند، بلیت های ارزان به مشتریان ارائه می دهند. بنابراین اگر حرفه ای شرکت داری نکنند، مدیریت ایرلاین زیان ده خواهد بود. ضمن اینکه فرودگاه ها هم باید به سمت خودگردان شدن و پذیرش پروازهای جدید حرکت کنند تا درآمدهایشان افزایش یافته و از هزینه ها کاسته شود.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info