تالاب استیل جاذبه ای متفاوت در آستارا

تالاب استیل در غرب گیلان و در جاده آستارا-تالش قرار دارد. این تالاب به عنوان یکی از پنج منطقه گردشگری شاخص گیلان شناخته شده است.

  • تعداد بازدید: 3958
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

تالاب یا مرداب استیل یکی از تالاب های آب شیرین و همیشگی ایران می باشد که به نام هایی چون استخر عباس آباد -به دلیل نزدیکی به روستای عباس آباد- ، تالاب شکار ممنوعه -چون تحت نظارت سازمان محیط زیست قرار گرفته است- و تالاب درختان شناور-به دلیل درختان توسکای روییده در آب و شناور- هم شناخته می شود.

این تالاب حدود 138 هکتار مساحت دارد و عمق آن از حدود 1 متر تا 3 متر متغییر است و تامین کننده آب حدود 400 هکتار شالیزار مجاور خود می باشد.

پرندگان مهاجر مرداب استیل

به دلیل احداث جاده از تنوع پرندگان مهاجر مرداب استیل کاسته شده است و با این حال صدای پرندگانی همچون باکلان، حواصیل، اگرت و بوتیمار بر زیبایی های این تالاب افزوده است.

درختان توسکا مرداب استیل

عمده پوشش گیاهی تالاب استیل درختان توسکایی است که در مناطق کم عمق مرداب قرار دارد و به دلیل وجود ریشه آنها در آب شناور شده اند. این توسکاهای شناور شبه جزیره هایی را به وجود آورده اند که جذابترین جاذبه مرداب استیل در نزد گردشگران می باشد. تالاب درختان شناور نامی است که به همین دلیل بر این تالاب گذاشته شده است.

تالاب استیل

بیشتر ابزیان این منطقه را ماهی کپور و اردک ماهی تشکیل می دهد.

تالاب استیل در جنوب غربی دریای خزر و در 2.5 کیلومتری جاده تالش-آستارا در غرب جاده اصلی و در مجاورت کوه اسپیناس قرار دارد.

مرداب استیل در گیلان
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • علیرضا تویسرکانی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت
    کامبیز حقت بود ها ها
  • کامبیز شکوهی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت
    من اینجا بودم! دو تا از رفیقام پرتم کردن تو تالاب!! تصور کنید چه بلاهایی ممکن بود سرم بیاد
  • دانیال دوشنبه ۲۵ اردیبهشت
    جذاب و تماشایی بود
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info