تغییرات در ناوگان هوایی کشور

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه براساس قراردادهای منعقد شده میان ایران و فرانسه هفت فرودگاه بین المللی در تهران و چهار فرودگاه در شهرهای دیگر ساخته می شود گفت:‌ این موضوع یک اتفاق بی‌نظیر و کم‌سابقه در تاریخ مالی کشور است.

  • تعداد بازدید: 3809
  • ارسال در تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

آخوندی تصریح کرد:‌ در کنار بحث خرید هواپیما، 3 یادداشت تفاهم میان ایران و فرانسه امضا شد که اولین یاد داشت درباره توسعه فرودگاه امام خمینی و ساخت یک پایانه سریع ظرف مدت یک سال با منابع سرمایه‌گذار بود.

البته همزمان یک پایانه با عنوان پایانه سلام در حال ساخت است. که تا پاییز سال آینده به بهره‌برداری می رسد و به تبع آن پایانه موجود فرودگاه امام خمینی از فعالیت خارج می‌شود تا بازسازی و نوسازی شود؛ براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت فرودگاه امام به 45 میلیون مسافر در سال می رسد.

همزمان با این مسئله یک یادداشت تفاهم برای نوسازی فرودگاه مشهد برای افزایش 4.5 میلیون نفری منعقد شده است. یادداشت تفاهمی برای توسعه فرودگاه اصفهان تنظیم شده است تا با توجه به زیرساخت های گردشگری اصفهان، این فرودگاه به یک فرودگاه بین المللی و گردشگری تبدیل شود.

همچنین قرار است چهار فرودگاه بین المللی دیگر در تبریز، بوشهر، اهواز و شیراز ساخته شود؛ از این رو امیدواریم با مجموعه قراردادها بتوانیم هفت فرودگاه بین المللی در ایران بسازیم.

هم‌اکنون 54 فرودگاه در کشور موجود است، ولی 80 درصد پروازها تنها در 8 فرودگاه صورت می‌گیرد و 80 درصد پروازهای بین‌المللی نیز تنها از طریق 3 فرودگاه انجام می‌گیرد .
ایرانیان از سال 1390 تا 1393 بیش از 12 میلیارد دلار از شرکت های هواپیمایی خارج بلیت خریده اند و برآورد شرکت هما از عملکرد سالانه آن است ، در حالی که سهم هواپیماهای جنوب خلیج فارس از پروازهای این منطقه 88 میلیون مسافر از سال است که سهم ایران ایر تنها 4.6 میلیون است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما به دنبال تشکیل یک شرکت کمپانی ملی هستیم، تصریح کرد: شرکت لیزینگ هواپیمایی محدودیتش این است که 200 هواپیما اضافه کند و در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار دهد، ATR و ایرباس را تشویق کردیم که از صندوق توسعه ملی به آنان تسهیلات خواهیم داد تا برای توسعه شرکت‌های خصوصی اختصاص دهند؛ حال همزمان با این قرارداد، قرارداد دیگری با ایرباس بسته‌ایم که مرکز تعمیر، نگهداری و اورهال تمامی هواپیماها در تهران انجام شود و پیش‌نویس این قرارداد را امضا کرده‌ایم.


منبع پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info