جاذبه های گردشگری ارومیه

امروز به معرفی جاذبه های گردشگری اورمیه واقع در استان آذربایجان غربی می پردازیم. ارومیه در لغت و به زبان آشوری به معنای شهر آب می باشد. یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران که در دل خود دریاچه بزرگ ارومیه یکی از مهمترین دریاچه ها در ایران را جای داده است.البته جاذبه های گردشگری اورمیه به دریاچه زیبایش ختم نمی شود و البته که دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد.در ادامه با ما همراه باشید.گفتنی است که این شهر در زمان رضاه شاه از سال 1305 به دلیل علاقه ی بیش از اندازه رضاشاه به این شهر به رضاییه تغییر نام یافت.

  • تعداد بازدید: 3303
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

دریاچه ارومیه

جاذبه های گردشگری ارومیه

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه آب شور جهان که البته در چند سال اخیر وضعیت نابه سامانی را تجربه کرده است، این دریاچه به دلیل سد سازی و استفاده بی رویه در کشاورزی و موارد دیگر در حال نابودی می باشد.وعت این دریاچه را تقریبا 5200 کیلو متر مربع تخمین زده اند. دریاچه ارومیه در جهان طرفداران و دلسوزان بسیاری دارد ، پیشنهاد می کنیم در سفر به ارومیه حتما از آن دیدن کنید.


بازار تاریخی ارومیه

جاذبه های گردشگری ارومیه

اگر بخواهیم به بازار تاریخی ارومیه وارد شویم ابتدا باید از مسجد اعظم عبور کنیم چرا که این مسجد در ورودی بازار جای گرفته است. معماری بازار تاریخی ارومیه هر معماری را به سر ذوق می آورد. تلفیقی از معماری دوره زندیه و همچنین دوره قاجار یکی از زیباترین بازار ها را شکل داده است.گفتنی است که بخش از بازار مربوط به دوره صفویه می باشد و قدیمی ترین بخش بازار نیز می باشد.


کلیسای ننه مریم ارومیه

جاذبه های گردشگری ارومیه

کلیسای ننه مریم ارومیه دومین کلیسای قدیمی جهان است که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به ویژه مسیحیان خود را به آن می رسانند و از آن بازدید می کنند. گفتنی است که قدیمی ترین کلیسا در جهان کلیسای بیت لحم می باشد. کلیسای ننه مریم ارومیه داستانی طولانی و عجیبی دارد که در آینده و در یک پست مجزا در سایت های هالیدی به آن می پردازیم.


موزه مردم شناسی ارومیه

جاذبه های گردشگری ارومیه

این موزه در سال 1392 تاسیس گردید ، البته تا قبل از آن جز موزه مرکزی ارومیه محسوب می شد اما به دلیل بالا رفتن حجم کاری موزه تصمیم به جدایی این موزه گرفته شد. وجود آثار تاریخی از مردمان ارومیه ، ابزار آلات عیش مردم در گذشته مانند ابزار کشاورزی و دامداری ، ظروف مسی و گلی و همچنین برخی از آلات موسیقی مورد استفاده در گذشته را می توان در موزه مردم شناسی ارومیه یافت.گفتنی است که در بخشی از این موزه نوع لباس پوشیدن محلی مردم منطقه از گذشته تا به حال قابل مشاهده است.


سه گنبد

جاذبه های گردشگری ارومیه

حدودا در سال 580 هجری و در دوره ای که سلجوقیان به ایران حکومت می کردند ، به دستور "شیث قاطه المظفری" در میدانی واقع در "خیابان استاد برزگر" کنونی تندیس سه گنبد ساخته شد ،البته در حال حاضر فقط یکی از این گنبد ها باقی مانده است و دوتای دیگر در طول تاریخ از بین رفته اند.

بر روی گنبد باقی مانده می توان تلفیقی از سنگ کاری و گچ بری بعلاوه خط نوشته های کوفی را مشاهده کرد که در نوع خود بی نظیر می باشد.



نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info