جاذبه های گردشگری تهران

امروز به معرفی پایتخت می پردازیم ، تهران در کنار این همه شلوغی دارای مناطق تاریخی و فرهنگی ،گردشگری بسیاری است و اگر دوست دارید با آنها آشنا شوید ، در ادامه با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 3708
  • ارسال در تاریخ: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

دربند

گردشگری تهران

"دربند" یکی از مناطق بسیار زیبای تهران که همواره از قدیم مورد استقبال شاهان و مردمان عادی بود ، جایی که پر از چایخانه و قهوه خانه های کوچک و بزرگ است و همچنین تالار ها و رستوران های بزرگ ، کنار هم قرار گرفتن این مجموعه در کوهپایه های البرز مکانی بسیار جذاب برای گردشگران داخلی به وجود آورده است ، پیشنهاد می کنیم حتما از "دربند" دیدن کنید.

بازار بزرگ تهران

گردشگری تهران

"بازار بزرگ تهران" به دستور ناصرالدین قاجار ساخته شد که از بازارهای خارجی آن زمان توسط یک معمار فرانسوی الگو برداری شده بود و البته با هنر معماری ایرانی تلفیق داده شده است. از محبوبیت بالایی نزد گردشگران خارجی برخوردار است ، علت معقول آن وجود بازاری بزرگ در مرکز شهر که در آن تمام اجناس داخلی و خارجی را می توان یافت ، این بازار مسقف می باشد و در هنگام بارش باران و برف و همچنین در گرمای تابستان مشکلی ندارد و آب هوا بر کار مردم تاثیر نمی گذارد.وجود مسجد بزرگی در کنار "بازار بزرگ تهران" آن را در میان بازاریان محبوب تر کرده است.

برج آزادی

گردشگری تهران

نماد تاریخی شهر تهران ساخته شده به دستور محمدرضا شاه پهلوی که در آن زمان با نام "شهیاد" از آن یاد می کردند ولی پس از انقلاب به "برج آزادی" تغییر نام داد ،یکی از زیباترین و معروف ترین بناهای تهران است که بعد از میدان "نقش جهان" اصفهان ،بزرگترین میدان در ایران محسوب می شود. این اثر توسط مهندس "حسین امانت" ساخته شد. اکنون در قسمت پایینی این میدان ، مجموعه ایی تشکیل شده از "موزه" "تالارهای مجزا" "سالن های همایش" و ... وجود دارد که می تواند برای گردشگران جالب توجه باشد.

پارک جمشیدیه

گردشگری تهران

پارک جمشیدیه از پارک های قدیمی تهران و بسیار زیبایی که هر تهرانی آن را به شما پیشنهاد می کند که به عنوان یک گردشگر از آن بازدید کنید.این پارک تحت سلطه خانواده دولو وابسته به سلطنت قاجار بود و از سال 1356 بازدید برای عموم از آن آزاد شد. وجود دریاچه کوچک و آب نماهای بسیار زیبا در آن و همچنین باغ وحش سنگی به زیبایی های این پارک می افزاید.بازدید از پارک جمشیدیه را حتما در برنامه سفری خود بگنجانید.

فرحزاد

'گردشگری تهران

اگر به دنبال یک مکان خلوت و دلنشین با هوای بسیار عالی و فرح بخش برای صرف ناهار یا شام می گردید ، "فرحزاد" انتخاب شماست ،عطر کباب همراه با ریحان شما را مجذوب خود می کند ، کباب های فرحزاد در تهران معروف است. تخت های سنتی در کنار درختان سر به فلک کشیده و باغچه های بسیار زیبا از ویو های جذاب "فرحزاد" است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info