جام ملت های آسیا 2019

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا است. مرحله انتخابی این دوره از رقابت‌ها از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ آغاز شده و در ۲ فوریه ۲۰۱۳ پایان یافت. تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله پایانی مسابقات از سال ۲۰۱۹ از ۱۶ تیم به ۲۴ تیم افزایش یافته‌ است. همچنین دوره مقدماتی این مسابقات با دوره مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه ادغام شده‌ است. مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ ها تیم ملی استرالیا است. قهرمان این رقابت‌ها به عنوان نماینده آسیا در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۲۱ شرکت خواهد کرد.

  • تعداد بازدید: 2268
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۱ دی ۱۳۹۷

جایگاه ایران در این دوره

کمتر از سه روز دیگر به رقابت های هیجان انگیز جام ملت های آسیا 2019 باقی مانده و از آنجایی که تیم ملی کشورمان در هر دوره از این رقابت ها جزء مدعیان قهرمانی در این ترنومنت بین المللی بوده و هست ، میخواهیم مشخصات کلی این رقابت ها و تیم های راه یافته به این دوره را بررسی کنیم. از آخرین بازی ایران در جام ملت های آسیا تقریبا 4 سال می گذرد ، در بازی آخر با عراق متاسفانه نا داوری داور استرالیایی باعث شد تیم ملی کشورمان از راه یابی به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها باز بماند و ایران هیچ جایگاهی در بین 4 تیم اول نداشته باشه ولی در حال حاضر شرایط کمی نسبت به دوره گذشته متفاوت است .تیم ملی کشورمان با توجه به نتایجی که در جام جهانی 2018 گرفت و بازی های فوق العاده ای در مقابل تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش داشتند. ایرانی ها بعد از تقریبا 43 سال از آخرین قهرمانی ایران و آخرین مقام آسیایی که در سال 2004 با برانکو ایوانکویچ به دست آمد به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی وارد این رقابت ها می شوند. جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ هفدهمین دوره جام ملتهای آسیا است.
یکی از بهترین راه های تماشای این بازی ها ، استفاده از تورهای مسافرتی دبی است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های هالیدی مراجعه نمایید. 

ورزشگاه ها

ورزشگاه شهری زاید، ورزشگاه محمد بن زاید و ورزشگاه آل نهیان در ابوظبی، ورزشگاه هزاع بن زاید و ورزشگاه بین المللی شیخ خلیفه در العین، ورزشگاه آل مکتوم و ورزشگاه مکتوم بن راشد آل مکتوم در دوبی، و ورزشگاه الشارجه در شارجه، رقابتها را میزبانی خواهند کرد.

کشورهای راه یافته

امارات متحده عربی - قطر - کره جنوبی - ژاپن - تایلند - عربستان سعودی - استرالیا - ازبکستان - ایران - سوریه - عراق - چین - فلسطین - عمان - هند - لبنان - ترکمنستان - اردن - بحرین - ویتنام



انتخاب میزبان

در تاریخ ۱۲ مارس ۲۰۱۳ کمیته مسابقات کنفدراسیون رسماً تأیید کرد که ۱۱ کشور برای میزبانی این رقابتها ابراز تمایل کرده اند: ایران، عمان، عربستان سعودی، تایلند ، لبنان، چین، بحرین، مالزی، میانمار و امارات متحده عربی.

  • کشورهای لبنان، چین، بحرین، مالزی، میانمار، عمان و عربستان سعودی پیش از اتمام مهلت ارسال مدارک و مستندات انصراف دادند.
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۳ پس از بررسی امکانات ورزشی کشورهای ایران و امارات متحده عربی، کشور امارات متحده عربی را به عنوان میزبان این دوره از بازیها معرفی نمود.


نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info