خوشا شیراز و وضع بی مثالش

شیراز یکی از بزرگترین شهرهای ایران و مرکز استان فارس است. شیراز از مهم ترین مراکز گردشگری ایران است که جاذبه های تاریخی آن توریست های ایرانی و خارجی را به سمت خود می کشاند. شیراز مهد تاریخ ، ادبیات و معماری و تمدن است.

  • تعداد بازدید: 2616
  • ارسال در تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۱ دی ۱۳۹۷

سفر به شیراز

شیراز دارای جاذبه های تاریخی بیشماری ست و همچنین گردشگاه هایی که بسیار متنوع است و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد.

جاذبه های تاریخی

به محض شنیدن اسم شیراز اولین تصویری که در ذهن نقش میبندد تصویر کاخ تخت جمشید است. تخت جمشید در مرودشت شیراز واقع شده و سالیان متمادی پایتخت شکوه و عظمت هخامنشیان بوده است. بنیان گذار تخت جمشید داریوش هخامنشی بزرگ بوده است. تخت جمشید در جهان زبانزد است و بسیاری از توریست های خارجی به محض رسیدن به ایران مستقیم به سمت شیراز و تخت جمشید روانه می شوند. شکوه تخت جمشید قابل توصیف نیست و فقط باید آن را تجربه کرد.کافیست ساعاتی را در باقیمانده ی تخت جمشید بگذرانید تا تاریخ را با تمام سلول های بدنتان احساس کنید. غروب تخت جمشید را از دست ندهید ،تصویر غروب تخت جمشید قطعا در ذهنتان حک خواهد شد.

پرسپولیس.تخت جمشید
حافظیه

از دیگر جاذبه های تاریخی شیراز آرامگاه حافظ شیرازی ست. آرامگاه شیراز شاهکار معماری آندره گدار است که زیباییش بینظیر است. حال و هوای شبهای حافظیه شگفت انگیز است. آرامگاه و محل زندگی سعدی بزرگ نیز در سعدیه واقع شده است. سعدیه ترکیبی از معماری هخامنشی و ادبیات کهن است که در جوار باغ دلگشا ست.

مسجد نصیر الملک را حتما باید قبل ز طلوع آفتاب دید تا بتوانید از رقص نور و رنگ درون صحن آن پی به هوش و هنر معمار آن برد.از دیگر جاذبه های تاریخی شیراز می توان از ارگ کریم خان ،باغ جهان نما، باغ ارم،بازار وکیل، باغ عفیف آباد، باغ دلگشا، آتشکده صمیکان، آرامگاه خواجوی کرمانی و ده ها مورد دیگر نام برد. که جذابیت هر کدام نیاز به نیم روز زمان برای درک و لذت کافی دارد.

سعدیه
غروب تخت جمشید
مسجد نصیرالملک

جاذبه های طبیعی

امکان ندارد به شیراز سفر کنید و از گردشگاه های متنوع و بکر آن دیدن نکنید. باغ پرندگان شیراز یکی از آنهاست که نمی شود از آن چشم پوشی کرد.روستای غلات با دیوارهای گلی و جوی آبی که از کنار آن میگذرد بهشت را در چشمتان به تصویر میکشد. آبشار کوهمره سرخی ،گردشگاه آتشکده و ده ها مورد دیگر از جاذبه های طبیعی شیراز هستند.

برای اطلاع از آخرین تورهای داخلی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما مراجعه نمایید. www.hiholiday.ir

موزه ها

شیراز مهد تاریخ و تمدن ایران بوده است، بدیهی ست که موزه های بی نظیری داشته باشد. از مهم ترین آنها میتوان از موزه هخامنشی، موزه ساسانی، موزه قاجار، موزه پارس، موزه عفیف آباد، موزه پارس و موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی نام برد.

جاذبه های مذهبی

معروف ترین جاذبه های مذهبی شیراز، آرامگاه شاه چراغ است. شاه چراغ مدفن حضرت سید احمد برادر امام رضا (ع) و فرزند امام هفتم (ع) شیعیان است. کاشی کاری های زیبای شاه چراغ واقعا تماشایی و خیره کننده است. مسجد وکیل و دروازه قران هم از دیگر جاذبه های مذهبی شیراز هستند.

دروازه قران
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info