خوشمزه ترین خوراک های تایلندی

از جمله مواردی که پیش از سفر به هر کشوری بهتر است بدانید خوراک های مشهور آن کشور می باشد. در این مقاله آشنایی مختصری با شاخص ترین خوراک های تایلندی را در اختیار شما قرار می دهم.

  • تعداد بازدید: 2665
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

خوراک Phat Thai تایلندی

خوراک Phat Thai تایلند

خوراک Phat Thai اولین بار در سال 1930 توسط سرآشپز چینی-تایلندی سرو شد و ترکیبی از رشته های پهن نودل، تخم مرغ، پنیر توفو و میگو می باشد که با ریحان، تمر هندی، سس ماهی، شکر و فلفل مزه دار شده است.

خوراک Tom yam تایلندی

خوراک Tom yam تایلند

خوراک Tom yam در منوهای انگلیسی " سوپ تایلندی ترش" نامیده می شود و نوع همراه با میگو آن که tom yam kung نامیده می شود، پر طرفدارترین ترین نوع این خوراک تایلندی است.

خوراک Larb تایلندی

خوراک Larb تایلند

خوراک Larb که در واقع خوراکی روستایی مربوط به شمال شرقی تایلند است، گوشت های تکه شده ایست که با پودر برنج، آب لیمو و سس ماهی مزه دار شده و همراه با سبزیجات تازه سرو می شود.

خوراک Khao soi تایلندی

خوراک Khao soi تایلند

خوراک Khao soi که در شمال تایلند سرو می شود، سوپی کاری منحصر به فرد از نودل، گوشت، مرغ، لیمو، موسیر است که با ادویه های تایلندی مزه دار شده اند.

خوراک Som tam تایلندی

خوراک Som tam تایلند

خوراک Som tam با اینکه یک خوراک روستایی مربوط به شمال شرق تایلند است ولی تقریبا در همه جای این کشور سرو می شود و ترکیبی از رشته های ترد پاپایا، گوجه فرنگی و حبوبات است که به سس ماهی، لیمو و فلفل آغشته شده اند.

خوراک Phat kaphrao تایلندی

خوراک Phat kaphrao تایلند

خوراک Phat kaphrao که معمولا در دکه های خیابانی تایلند سرو می شود، اساسا گوشتی است که با ریحان-در تایلندی kaphrao نامیده می شود-، سیر و فلفل تازه به سرعت سرخ می شود.

خوراک کاری سبز تایلندی

خوراک کاری سبز تایلند

اگر برای اولین بار خوراک های تایلندی را امتحان می کنید، پیشنهاد من خوراک کاری سبز است، خوراک تند و پر ادویه ای که معمولا با برنج یاس تایلندی سرو می شود.

خوراک Yam تایلندی

خوراک Yam تایلند

خوراک Yam که معمولا به عنوان خوراک جانبی یا اسنک سرو می شود و سالادی تند و پر ادویه متشکل از گوشت همراه با سبزیجات تازه است.

خوراک Kai yang تایلندی

خوراک Kai yang تایلند

خوراک Kai yang، مرغ گریل شده ایست که به سبک مردم شمال شرق تایلند با سس ماهی، ریشه گشنیز و سیر مزه دار شده است.

خوراک Khao phat تایلندی

خوراک Khao phat تایلند

برنج سرخ شده از جمله ساده ترین خوراک های تایلندی است که انواع مختلف دارند. یکی از محبوب ترین انواع آن که به خوراک khao phat puu مشهور است و در اکثر رستوران های دریایی سرو می شود، برنج سرخ شده همراه با تکه های خرچنگ و تخم مرغ می باشد.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع: مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info