در سفر به مشهد از کجا خرید کنیم

مراکز خرید هر شهر و کشوری بی شک یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری است. در این مقاله شما را با مهم ترین مراکز خرید مشهد، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران آشنا می کنیم.

  • تعداد بازدید: 222900
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 20 دقیقه
تبلیغات آژانس های مسافرتی

برای سفر به مشهد و بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد به دو روش می توانید اقدام کنید: اول سفر با تور مشهد است که می توانید به تور مسافرتی های هالیدی مراجعه کنید که آژانس های معتبر جدیدترین تور لحظه آخری تور ارزان قیمت و آفرهای ویژه خود را قرار می دهند و اگر اقامت دارید می توانید لیست کلیه پروازهای چارتر به مقصد مشهد و یا پرواز چارتر تهران - مشهد را در موتور جستجوی هوشمند های هالیدی بیابید.

مرکز تجاری آرمان

mashhad

مجتمع آرمان، یکی از بزرگترین و مدرنترین مجتمع های تجاری، تفریحی و اقامتی مشهد است که در خیابان نواب صفوی نزدیک به هتل سروش و با فاصله کمی از حرم امام رضا (ع) احداث شده است. این مجتمع تجاری در بخش مرکزی دارای فضاهای مفرح، آبشار و صخره های بسیار بزرگ، محل بازی و تفریحگاه برای کودکان و بزرگسالان بوده و همچنین فود کورت مجموعه با ظرفیت ۱۳۰۰ نفر پذیرای مسافران محترم مشهد است. این مجتمع ۱۳ طبقه شامل ۳۵۹ واحد تجاری ۲۹۰ واحد اقامتی و ۱۱۹ واحد مسکونی بوده و ظرفیت پارکینگ آن نیز ۴۴۵ می باشد.

آدرس: مشهد - خیابان نواب صفوی - نرسیده به وحدت - جنب هتل سروش - تلفن: ۰۵۱۳۳۲۳۰

مجتمع تجاری الماس شرق

mashhad

این مجتمع در انتهای بلوار خیام شمالی ساخته شده است. ساختمان تجاری مجتمع در شش طبقه ساخته شده که اکثر واحدهای این مجتمع به نمایندگی ها و فروشگاه های لوازم خانگی، چینی و بلور، صوت و تصویر، رایانه، تلفن همراه، کیف و کفش، پوشاک، صنایع دستی و لوازم لوکس و دکوری واگذار شده است. پارکینگ طبقاتی مجتمع چهار طبقه ای می باشد که ظرفیت پارک حدوداً ۱۳۰۰ دستگاه اتومبیل را دارد و همچنین شامل سرزمین عجایب برای تفریح کودکان می باشد. سرزمین عجایب را می توان به عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب آورد که این توانایی را دارد با بازیهای متنوع و گوناگون ساعتها بچه ها را سرگرم کند.
به جز سرزمین عجایب، در مجتمع تجاری الماس شرق سینما پنج بعدی و یک آکواریوم به نام شهر دریایی شرق وجود دارد که دارای مجموعهای از ماهیان جمع آوری شده از تمام دریاهایهای شور جهان است. تنوع گونه های ماهی موجود در این آکواریوم بسیار قابل توجه است و در میان آنها از کوسه ماهی تا خرچنگ نعل آبی و مجموعه ماهیان رنگارنگ و متنوع آب های شور پیدا می شود. آبنمای مجموعه الماس شرق نیز که در مرکز مجموعه واقع شده در نوع خود جالب و تماشایی می باشد. آبنمای مجموعه از صبح ساعت 13-10 راس هر ساعت و عصرها از 21:30-17:30 در هر ساعت نیم ساعت اجرای برنامه دارد.

آدرس: مشهد - انتهای بلوار خیام - تلفن: 05137113111

برج آلتون مشهد

mashhad

برج آلتون مشهد یکی از بلندترین و عظیم ترین ساختمان های کشور است که در یک مجموعه دیدنی تجاری-اداری با فضای قابل توجه پارک خودرو (حدود ششصد خودرو) با عنوان بلندترین پارکینگ طبقاتی کشور شناخته می شود و نمای خارجی و داخلی آن جزء لوکس ترین برج ها و مراکز خرید کشور به حساب می آید. فروشگاه های برج آلتون به طور عمده در فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، چرم، کیف و کفش، تلفن همراه و کالاهای دیجیتال فعال می باشند.

آدرس: مشهد - بلوار دانشگاه - بین دانشگاه بیست دو و بیست و سه - تلفن: 0513849123 مرکز خرید مشهد

مجتمع پروما مشهد

mashhad

مجتمع پروما در چهار طبقه ساخته شده و علاوه بر هایپرمارکت بزرگ پروما با زیربنایی در حدود شش هزار متر مربع، ۲۵۰ واحد نیز دارد. امکاناتی از قبیل شهربازی، بولینگ، بیلیارد نیز برای گردشگران فراهم شده است. پارکینگ مجتمع پروما دارای ظرفیت ۲۰۰۰ خودرو می باشد.

آدرس: مشهد - ضلع شمال شرقی میدان جانباز - تلفن: 05137637401 - وب سایت: www.promacenter.com

کیان سنتر مشهد

mashhad

مجتمع تجاری کیان سنتر یکی از مجتمع های تجاری خوب مشهد می باشد که دارای قسمت های مختلف از جمله فست فود با کیفیت، سالن بازی کودکان و هایپر مارکت و … است. با توجه به استقبال از این مرکز خرید، مجتمع کیان سنتر ۲ نیز مقابل مجتمع کیان سنتر احداث شده است.

آدرس: مشهد - بلوار جانباز - تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی - تلفن: 05136049444

کیان سنتر 2 مشهد

با توجه به استقبال از مجتمع تجاری کیان سنتر ساخت کیان سنتر۲ در انتهای بلوار فرامرز عباسی برنامه ریزی شده و با تهیه زمینی مقابل مجتمع کیان سنتر۱ به انجام رسید. مجتمع کیان سنتر۲ که در هفده طبقه (شامل شش طبقه زیرزمین و همکف) بنا شده و دارای پارکینگ، هایپرمارکت، شهربازی، فود کورت بزرگ، دفاتر اداری و واحدهای تجاری می باشد.

آدرس: مشهد - بلوار جانباز - تقاطع بلوار شهید فرامرز عباسی - تلفن: 05136092866

مجتمع تجاری زیست خاور

مجتمع تجاری زیست خاور در یکی از معتبرترین میدان های شهر مشهد می باشد قرار گرفته و از اماکن مذهبی و نقاط دیدنی شهر فاصله چندانی ندارد. نزدیکی به ایستگاه قطار شهری (مترو)، فرودگاه و ایستگاه راه آهن، زیست خاور را تبدیل به یکی از بهترین گزینه ها برای خرید سوغات کرده است. این مجتمع تجاری قدیمی دارای ۱۵ طبقه شامل ۶۹۸ واحد تجاری می باشد. خرید پوشاک، کیف و کفش، خوراکی، اقلام مذهبی و انواع سوغات مشهد در زیست خاور مشهد امکان پذیر است.

آدرس: مشهد - ضلع جنوب غربی میدان شریعتی - جنب کوهسنگی ۲ - تلفن: 05138541326

مجتمع تجاری گوهرشاد

بازار گوهرشاد با وجود سالن های عریض دارای ۸۴ مغازه است که در آنها لوازم برقی و خانگی، بلور و کریستال، پارچه، عطر و ادکلن، کفش، سیسمونی نوزاد، اسباب بازی، سوغات و ... عرضه می شود.

آدرس: مشهد - خیابان سازمان آب - بالاتر از میدان راهنمایی - نرسیده به خیابان اسفندیانی

مرکز تجاری توس ونک مشهد

mashhad

مجتمع تجاری اقامتی توس ونک مشهد در ۱۰ طبقه و دارای پارکینگ ساخته شده است. از جمله امتیازهای آن قرار گرفتن در کنار حرم امام رضا (ع) و دسترسی آسان آن به خیابان های اصلی مشهد می باشد.

آدرس: مشهد - خیابان شیرازی - نبش شیرازی ۲ نرسیده به حرم امام رضا (ع)

مرکز تجاری خورشید مشهد

mashhad

مجتمع تجاری خورشید مشهد در نه طبقه شامل ۴۹ واحد تجاری، واحدهای اداری و پارکینگ ساخته شده است. این مجتمع یکی از شیک ترین پاساژها و مراکز خرید مشهد است که در یکی بهترین و پر رفت و آمد ترین نقاط شهر واقع شده است. انواع پوشاک، کیف، شال و روسری و لوازم آرایشی و بهداشتی عمده محصولات ارائه شده در مرکز خرید خورشید است. پیشنهاد ما به شما عبور از پل عابری که در مجاورت این مجتمع بر روی سه راه راهنمایی مشهد بنا شده است. فضای داخلی این پل سر بسته شبیه به موزه ساخته شده و دارای آب نما، آکواریم و موارد دیدنی جالب است. 
قنادی طوسی از معروف ترین شیرینی فروشی های مشهد مجاور این مجتمع واقع شده است.

آدرس : مشهد - بلوار احمدآباد - روبروی سه راه راهنمایی

بازار فردوسی مشهد

مجتمع تجاری فردوسی در انتهای سی متری طلاب نبش میدان مفتح با ۷۲۵ واحد تجاری و در چهار طبقه واقع شده است. تنوع زیاد در محصولات عرضه شده در مجتمع تجاری فردوسی مشهد همراه با قیمت نسبتا پایین کالاها باعث استقبال از این مجتمع گردیده است. در طبقه منفی یک بازار فردوسی سیسمونی نوزاد و لباس کودک، طبقه همکف پوشاک آقایان و بانوان و در طبقه مثبت یک بورس مانتو و روسری و طبقه دوم لوازم عروس و داماد، ساعت، بدلیجات، طلا و جواهر به فروش می رسد.

آدرس: مشهد - انتهای بلوار مفتح - نرسیده به میدان مفتح - تلفن: ۰۵۱۳۲۵۱۳۰۰۱

بازار فردوسی 2 مشهد

با توجه به استقبال از مجتمع تجاری فردوسی یک و نیز بوجود آمدن شلوغی و ازدحام خودروها پروژه ساخت مجتمع تجاری فردوسی ۲ مشهد با هفت طبقه پارکینگ به ظرفیت هزار و سیصد خودرو در نزدیکی بازار فردوسی یک طراحی شد.

آدرس: مشهد - انتهای بلوار شهید مفتح

بازار جنت مشهد

بازار جنت در خیابان جنت جنوبی که از خیابان چمران شروع شده و به خیابان امام خمینی و باغ ملی منتهی می شود، قرار دارد. ورود اتومبیل ها به این خیابان ممکن نمی باشد و در صورتیکه قصد گشت و گذار و خرید در این بازار را دارید می بایست خودرو خود را در خیابان های اطراف پارک کنید. این راسته بازار در گذشته جزیی از محلهای بزرگ به شمار می آمد که در قسمت مرتفع و بلند شهر شامل ارگ شهر و محله حکومتی و اعیانی چهار باغ قرار داشت. بازار جنت بیشتر محل عرضه انواع پوشاک و کیف و کفش می باشد. در نزدیکی خیابان جنت میدان سعدی (فلکه سراب) قرار دارد که این میدان و خیابان سعدی بورس فروش لوازم الکترونیک، صوتی و تصویری مشهد می باشد.

آدرس: مشهد - خیابان چمران - نرسیده به میدان سعدی - خیابان جنت

بازار ملل مشهد

mashhad

بازار ملل مشهد یکی از پروژه های جذاب در حال ساخت در مشهد می باشد. این بازار در حاشیه بزرگراه صد متری (شهید بابا نظر) شاهراه اصلی مشهد ساخته شده است. مرکز تجاری تفریحی ملل مشهد در نه طبقه و با بیش از هشتصد واحد تجاری در حال ساخت است. از ویژگی های بازار ملل می توان به سهولت دسترسی به مرکز شهر، حرم امام رضا (ع) و راه آهن اشاره کرد. همچنین طبقات منفی یک، همکف، یک و دو شامل واحدهای تجاری، سه و چهار و پنج پارکینگ طبقاتی، شش و هفت شهربازی بوده و پشت بام مجموعه نیز به عنوان پارکینگ روباز مورد استفاده قرار می گیرد. لباس و پوشاک زنانه، مردانه، بچه گانه، سیسمونی، طلا و جواهر، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و مانتو و روسری عمده مواردی است که در بازار ملل عرضه خواهند شد.
فود کورت و رستوران مجموعه در ارتفاع بالا و با نمای زیبا و رو به حرم از موارد خاص مجتمع تجاری تفریحی ملل مشهد می باشد.

آدرس: مشهد - تقاطع بزرگراه شهید بابا نظر و بلوار شهید آوینی

بازار حکیم مشهد (بازار روس ها)

بازار حکیم مشهد که به واسطه حضور فروشندگان روس و عرضه کالاهای روسی به بازار روس ها معروف شد در چهار طبقه در خیابان امام خمینی مشهد قرار گرفته است. بازار روس ها شاید به علت کاهش کیفیت کالاها مدتی است رونق گذشته را ندارد. انواع پوشاک، کیف و کفش، کریستال و نقره جات، آرایشی و بهداشتی، بدلیجات، لوازم خانگی و اسباب بازی عمده کالاهایی است که در بازار حکیم عرضه می گردد.

آدرس: مشهد- خیابان امام خمینی - نرسیده به میدان شهدا - روبروی اداره کل آموزش و پرورش مشهد

بازار رضا مشهد

mashhad

بازار امام رضا (ع) مشهد با قدمتی بیش از سی و پنج سال در پی تخریب بافت قدیمی اطراف حرم رضوی و با هدف سامان دهی به کسبه و فروشندگان در سال ۱۳۵۴ ساخته شد. این بازار قدیمی مشهد با طولی نزدیک به یک کیلومتر در دو طبقه از ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) تا میدان هفده شهریور کشیده شده است. بازار رضا بیشتر محل خرید سوغات مشهد از قبیل سجاده، مهر، تسبیح، انگشتر فیروزه و عقیق، عطر، زعفران، زرشک، نبات و انواع ادویه می باشد. در طبقه دوم بازار رضا کارگاه های صنایع دستی، فیروزه، طلاکاری و گلدوزی مستقر شده اند.

بازار هفده شهریور مشهد

بازار هفده شهریور مشهد مشتمل بر تعداد زیادی پاساژ و فروشگاه عمدتا فعال در زمینه فروش انواع پوشاک مردانه، زنانه، بچه گانه، لباس زیر، مانتو و روسری و لباس های مجلسی می باشد. حضور عمده فروشی های پوشاک مشهد از گذشته در بازار ۱۷ شهریور مشهد باعث شده بیشتر اجناس عرضه شده در این بازار قیمت مناسبی داشته باشند. پاساژ افشار، حریر و آسیا از مراکز عمده خرید خیابان هفده شهریور است.

آدرس: مشهد - میدان هفده شهریور

بازار طلا فروشان مشهد

فروش طلا و جواهرات در بسیاری از مراکز خرید و پاساژهای مشهد انجام می شود اما بازار طلا فروشان مشهد که در خیابان امام خمینی واقع شده است از معروف ترین بورس های فروش طلا و جواهرات مشهد است.

آدرس: مشهد - خیابان امام خمینی - نبش بلوار مدرس (چهار طبقه) - پاساژ مدرس

مجتمع تجاری شرق زیست مشهد

مجتمع تجاری شرق زیست مشهد در نه طبقه در خیابان طبرسی مشهد بسیار نزدیک به خروجی شمالی حرم امام رضا (ع) ساخته شده است. طبقات بالایی مجتمع شرق زیست به هتل اختصاص داده شده، طبقه منفی دو نیز به رستوران و سه طبقه دیگر مجموعه به بازار و فروشگاه های مختلف اختصاص داده شده است. عطر و ادکلن، خشکبار و آجیل، زرشک و زعفران، پوشاک و مانتو و روسری، ساعت و بدلیجات و انواع پارچه از مواردی است که در این بازار به فروش می رسد. مجتمع تجاری شرق زیست با توجه به نزدیکی به مرکز شهر و حرم و مناسب بودن قیمت ها از گزینه های مناسب خرید به شمار می رود.

آدرس: مشهد - ضلع شمالی حرم امام رضا(ع) - حاشیه میدان طبرسی

مجتمع تجاری مروارید شرق مشهد

مجتمع تجاری مروارید شرق مشهد واقع در شمال شهر در چهار طبقه ساخته شده و شامل واحد های تجاری و اداری، تالار و شعبه دوم رستوران معروف پسران کریم می باشد. مراکز خرید و تفریحی دیگری از قبیل مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق نیز در نزدیکی مجتمع تجاری وجود دارند.

آدرس: مشهد - انتهای بلوار خیام شمالی - تلفن: ۰۵۱۳۷۵۳۰۰۰۸

مجتمع تجاری نصر مشهد

مجتمع تجاری نصر که در میدان توحید مشهد قرار گفته است، شاید برای مسافران هتل های اطراف گزینه خوبی برای خرید باشد. البته نزدیکی مجتمع تجاری نصر مشهد به راه آهن مشهد نیز یکی از مزایای آن به شمار می رود. فاصله بازار نصر با حرم امام رضا (ع) پیاده ۲۰ دقیقه می باشد.

آدرس: مشهد - حاشیه میدان توحید

مجتمع تجاری وصال مشهد

در انتهای بلوار خیام شمالی قسمتی از شهر مشهد که تجمع بازارها و مراکز خرید بزرگ و مدرن دیده می شود در بلوار بهارستان و در مجاورت مجتمع تجاری الماس شرق، مجتمع تجاری وصال قرار گرفته است. دو پارکینگ، چندین رستوران و فست فود، شهربازی و فروشگاه های مختلف از امکاناتی است که در این مجموعه در دسترس است. آبنمای موزیکال مجتمع نصر مشهد نیز به نوعی رقیب آبنمای الماس شرق مشهد است. مجتمع تجاری وصال مشهد در شش طبقه و با حدود چهارصد واحد تجاری فعال در زمینه های انواع پوشاک، برندهای پوشاک مردانه، کیف و کفش، آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و کادویی و هایپرمارکت ساخته شده است. رستوران معروف اطلسیه و مجتمع تجاری طلا و ملزومات عروسی نیز در مجتمع وصال مشهد قرار دارد.

آدرس: مشهد - انتهای بلوار خیام شمالی - بلوار بهارستان - جنب مجتمع تجاری الماس شرق

بازار مرکزی مشهد

بازار مرکزی مشهد از مراکز خرید پرطرفدار و پررونق مشهد است. این مجتمع تجاری با قرار گرفتن در یکی از مسیرهای منتهی به حرم امام رضا و نزدیکی به میدان شهدا مشهد یکی از بهترین بازارها و مراکز خرید برای تهیه سوغات است. بازار مرکزی مشهد در سال 1377در چهار طبقه در فضایی وسیع افتتاح شد. طبقه منفی دو بازار به پارکینگ، منفی یک و همکف به فروشگاه ها و طبقه بالا بیشتر به عمده فروشی ها اختصاص داده شده است. سوغات مشهد مثل زرشک، زعفران و انگشترهای فیروزه و عقیق، انواع پوشاک، بدلیجات و فرش در بازار مرکزی مشهد عرضه می شوند. فاز دوم بازار مرکزی مشهد هم به این بازار اضافه شده است.

آدرس: مشهد - چهارراه شهدا

بازار فرش فروش های مشهد

بازار فرش فروشان مشهد از بازارهای قدیمی مشهد است که قبلا جزیی از بازار بزرگ مشهد بوده است. بازار بزرگ مشهد در حاشیه حرم امام رضا (ع) قرار داشت که قسمت اعظم آن بعد از طرح نوسازی اطراف حرم تخریب شد. بنای این بازار قدیمی و از خشت و گل بوده و بنای گنبدی شکل نیز دارد. امروزه بیشتر حجره های این مکان به فروشنگان انواع قالی اختصاص یافته است. قالی های زیبای خراسان از دیرباز به کیفیت و زیبایی شناخته شده هستند. اگر قصد خرید هم ندارید، دیدن از این بازار قدیمی را به شما توصیه می کنیم.

آدرس: مشهد میدان بیت المقدس - اندرزگو13

بازار امین مشهد

بازار امین مشهد در خیابان نواب صفوی یا به قول مشهدی ها "پایین خیابون" قرار دارد. انواع پوشاک، خوراکی و سوغاتی در این بازار فروخته می شود. سطح قیمت این بازار مناسب می باشد.

آدرس: مشهد - خروجی حرم به سمت خیابان نواب صفوی

بازار الغدیر مشهد

در نزدیکی بازارهای مرکزی مشهد، مرکز خرید و پاساژ الغدیر نیز وجود دارد که تنوع زیادی در فروشگاه های آن دیده می شود. قیمت های بازار الغدیر مشهد که در مسیر میدان شهدا به حرم امام رضا (ع) قرار دارد، نسبتا مناسب است.

آدرس: مشهد - چهارراه شهدا

بازار بزرگ خیام مشهد

بازار بزرگ خیام مشهد در فضایی به وسعت دویست هکتار با معماری زیبا و چشم نواز ساخته شده است. بازار خیام مشهد دارای 196 واحد تجاری بوده و دارای امکاناتی مانند پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، بانک و کافی نت می باشد. انواع سوغات مشهد، زرشک و زعفران، کیف و کفش، پارچه، اسباب بازی، نقره جات و انواع پوشاک در این بازار عرضه می گردد.

آدرس: مشهد - خیام شمالی - میدان بهارستان - روبروی الماس شرق

بازار آزادشهر مشهد

بازار آزادشهر مشهد در حقیقت مجموعه ای از فروشگاه های پوشاک و چند فروشگاه و پاساژ بزرگ است که همگی در حوالی چهارراه آزادشهر مشهد (تقاطع بلوار امامت و بلوار معلم) جمع شده اند. چهارراه آزادشهر که در نزدیکی پارک ملت مشهد قرار دارد، مکان مناسبی برای تهیه انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه گانه و لوازم ورزشی است. قیمت های این منطقه متنوع است.

آدرس: مشهد - چهارراه آزادشهر

بازار عباسقلی خان مشهد

بازار عباسقلی خان بازاری با قدمت بسیار زیاد و قسمتی از بازار قدیمی بزرگ مشهد است که در جریان نوسازی و گسترش صحن حرم امام رضا(ع) قسمت اعظم آن تخریب شد و راسته فرش فروشان و بازار سرشور به همراه بازارچه عباسقلی خان از قسمت های باقی مانده این بازار هستند. عباسقلی خان، بازاری روباز در کنار قدیمی ترین مدرسه علمیه مشهد می باشد. شهرت بازار عباسقلی خان عرضه انواع اجناس خارجی با قیمت های ارزان در آن است. به خصوص کالاهای برقی، صوتی و تصویری و لپ تاپ با قیمت های مناسب قابل خریدند. با گشت و گذاری در این بازار تقریبا هر چیز که تصور کنید خواهید یافت.

آدرس: مشهد - ابتدای خیابان نواب صفوی

مجتمع کامپیوتر تک مشهد

بازار کامپیوتر تک مشهد در هشت طبقه محل مناسبی است برای دوستداران تکنولوژی، انواع کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر را در فضای مدرن مجتمع تک مشهد می توانید پیدا کنید. در مجتمع تک انواع خدمات کامپیوتری و تعمیرات نیز ارائه می گردد.

آدرس: مشهد - بلوار دستغیب - نرسیده به بلوار خیام



همچنین برای دیدن سایر مقالات درباره مشهد به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
با پارک های آبی مشهد بیشتر آشنا شویم
درباره آرامگاه فردوسی خالق شاهنامه چه می دانید
در سفر به مشهد به چه رستوران هایی برویم
بزرگترین کاریز جهان در ایران

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • علی شنبه ۱۹ مهر
    سلام عالی بود بیشتر مکان ها رو گفته بودید اما کاش مکان های معتبر برای خرید اینترنتی هم بگید مثلا برای اسباب بازی و بازی فکری فروشگاه مک گیم عالی هستش برای خرید https://macgame.ir/
  • ساره جهانی سه شنبه ۳۰ بهمن

    مشهد خیابان فرامرز عباسی،جانباز۷منفرد۱۲واحد۳۰۳۱ آقایی بنام پویا پوریان فروشگاه کلاه گیس دارند، چند روز قبل من از طریق تلگرام ازشون خرید کردم متاسفانه ۴۰۰تومن به حسابشون واریز کردم برای خرید کله مانکن زمانی که دستم رسید جنس آشغال بونجول ۸۰تومنی برام ارسال کردند، واقعا کلاهبردان

  • امیر جمعه ۲۶ بهمن

    محمود عزیز مشهدی ها کجاتو سوزاندند که دلت پره وبلاگ توریست ابتدای جاده طرقبه است و بسیار زیبا

  • محمود سه شنبه ۱۵ خرداد

    مشهد و بازارهای خوب و جنس خوب !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟ واز همه مهمتر مردمان مهمان نواز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • غزاله دوشنبه ۲۸ اسفند
    سلام لطفا ادرس مرکز خرید ویلاژتوریست رو هم بزارید.
  • mosafersalam یکشنبه ۲۹ بهمن
    مقاله خوبی بود. تقریبا تمام مراکز خرید بزرگ مشهد معرفی شده در این مقاله.
  • نوید پنج شنبه ۲ آذر

    خیلی خوب و عالی

  • محمد ایرانی دوشنبه ۱۰ آبان
    خیلی خوب،ممنون.راهنمای خوبی برای مسافرت توضیحات خوب وکافی.ممنون
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info