دریاچه ارواح تالابی بکر و مرموز

دریاچه ممرز در استان مازندران که به تالاب یا دریاچه ارواح شهرت یافته، در منطقه ای بکر در نزدیکی روستای چلندر قرار دارد.

  • تعداد بازدید: 5401
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲

دریاچه ممرز یا دریاچه ارواح در نزدیکی روستای چلندر از توابع نوشهر نمونه فوق العاده ای از طبیعت وحشی و زیبای مازندران را به نمایش می گذارد.

دریاچه ارواح با حدود 700 متر طول و 300 متر عرض در دل حیات وحش و جنگل های بکر منطقه ملاکلا قرار دارد که به همین دلیل به دریاچه ملاکلا هم شناخته می شود.

دریاچه ارواح نوشهر

درختان خشکی که با آرایش طبیعی و منحصر به فرد خود از دریاچه ارواح سر در آورنده اند، جلوه شگفت انگیز و اسرارامیزی به آن بخشیده است.

به دلیل بکر بودن منطقه و امکان مواجهه با حیوانات وحشی بازدید از آن با هماهنگی با محیط بانی و معمولا به صورت گروهی امکان پذیر است.

دریاچه ممرز مازندران

در جاده نور به نوشهر، کیلومتر 12 جاده ساحلی سیسنگان به نوشهر وارد جاده فرعی خاکی و کوهستانی می شوید که حدود 2 ساعت تا دریاچه ارواح فاصله دارد. بعد از دیدن تابلو پروژه بند ممرز وارد جاده خاکی باریکی می شوید که تنها با ماشین های کمک دار می توانید تا دم دریاچه بروید و در غیر این صورت مقداری از مسیر را باید پیاده طی کنید.

دریاچه ملاکلا
منبع: HiHoliday.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info