دریاچه چورت نمونه بی مانند طبیعت بکر مازندران

دریاچه چورت یا دریاچه میانشه در بخش چهاردانگه در میان جنگل های بکر مازندران قرار گرفته که به عنوان خواهرزاده دریای خزر هم شناخته می شود.

  • تعداد بازدید: 4697
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ تیر ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۱۱ تیر ۱۳۹۶

دریاچه میانشه در جنوب شرقی استان مازندران و 10 کیلومتری روستای چورت از بخش چهاردانگه ساری قرار دارد که به دلیل همجواری با این روستا به نام دریاچه چورت هم شناخته می شود.
این دریاچه در میان جنگل های بکر و درختان کهنسال مازندران به دلیل زمین لرزه و مسدود شدن بستر سرچشمه، به مساحت بیش از 2 هکتار، در فرم کلی بیضی در شکاف دره ای پرشیب پدید آمده است.

دریاچه میانشه مازندران

با پایین آمدن آب دریاچه چورت، بقایای درختانی که پیش از پدید آمدن دریاچه در این محل وجود داشته اند، از زیر آب بیرون می آیید و بر زیبایی های این دریاچه می افزایند.
ماهیان دریاچه را مردم بومی به آن اضافه کرده اند.

دریاچه چورت مازندران

برای رسیدن به دریاچه چورت، مسیر ساری به کیاسر را حدود 25 کیلومتر ادامه می دهید، پس از مشاهده تابلوی روستای چورت وارد جاده فرعی می شوید. پس از این روستا چندین مسیر فرعی وجود دارد که همگی به دریاچه منتهی می شوند.

از دیگر جاذبه های منطقه چهاردانگه ساری می توان به چشمه های معروف باب سورت اشاره کرد که برای آشنایی بیشتر با آنها پیشنهاد می کنم مقاله " چشمه های باداب سورت جلوه هنر طبیعت " را ببینید.

دریاچه چورت ساری
گردآوری از HiHoliday.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • mosafersalam دوشنبه ۱۴ اسفند
    واقعا طبیعت زیباییه و خیلی لذت بردم.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info