دلایل و راههای اعتراض به ریجکت شدن ویزای شینگن

ویزای شینگن مجوز ورود به کشورهای عضو پیمان شینگن است. این ویزا ورود به ۲۶ کشور عضو این پیمان را جواز می‌دهد و دارنده این ویزا می تواند، برای مدت‌ زمان و شرایطی مشخص به هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کنند.

  • تعداد بازدید: 3375
  • ارسال در تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن

دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن

اما بعد از تمام این دوندگی ها و مراحلی که طی کرده اید بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد رد شدن یا همان ریجکت شدن درگرفتن ویزاست. مخصوصا زمانی که شما برای تعطیلات یک تور مسافرتی گرفته اید یا بسیاری کارهای مهم دیگر برنامه ریزی کرده باشید. نکته مهم اینجاست که شخص تقاضا کننده بعد از ریجکت شدن تا 6 ماه نمی تواند مجددا اقدام نماید. ریجکت شدن از طرف سفارت مربوطه دلایل متعددی میتواند داشته باشد که ما در اینجا به اصلی ترین آنها که در وب سایت شینگن عنوان شده است می پردازیم.

سوء پیشنه

گذشته، حال و در واقع هر اقدامی از طرف متقاضی در تصمیم نمایندگان کنسولگری در صدور ویزای شینگن بسیار اهمیت دارد. اثبات سوء پیشینه پاک امتیاز خوبی برای شخص تلقی می شود. این خیلی مهم است که خطری از سمت متقاضی کشور میزبان حوزه شینگن را از نظر سیاست عمومی، امنیت داخلی و عمومی منطقه شینگن مثل( تروریسم، اعتیاد، کودک آزاری و سایر جرایم جدی ) تهدید نکند.


ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

ارائه اسناد جعلی و نامعتبر

متقاضیانی که سعی بر گمراه کردن نمایندگان کنسولگری را داشته باشند باید بدانند که نه تنها آنها در مورد اطلاعات و ماهیت شخص کمال دقت را به خرج می دهند بلکه شاید دیگر نتوانند تقاضای ویزا داشته باشند و ممکن است پیامدهای نامطلوب نیز به همراه خود بیاورد.

عدم توجیه هدف و نحوه اقامت

یکی دیگر از مواردی که ممکن است کنسولگری را برای دادن ویزا به شخص متقاضی متقاعد نکند، مبهم بودن اهداف و شرایط سفر و محل سکونت مشخص فرد است. این موارد می تواند شامل: عدم ارائه قانع کننده از وضعیت و تمکن مالی، نامشخص بودن برنامه و هدف شخص از سفر، هرگونه ابهامی مبنی بر ماندن فرد در آن کشور.

جهت کسب اطلاع هز آخرین تورهای ترکیبی و همچنین خرید بلیط هواپیما به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

گذرنامه نامعتبر

مهمترین بخش در روز مصاحبه ارائه گذرنامه معتبر است. باید توجه داشته باشید که در هنگام گرفتن وقت از سفارت پاسپورت شما حداقل دارای 6 ماه تا زمان بازگشتتان از سفر اعتبار باشد و حتما متعلق به خود شخص متقاضی باشد.

گذرنامه آسیب دیده

گذرنامه ای که آسیب دیده باشد و جلد، متن و صفحاتش به هر دلیلی ناخوانا، گم و یا از بین رفته باشد. در چنین مواردی این گذرنامه از نظر سفارت فاقد ارزش قانونی می باشد و به احتمال زیاد مدارکتان را قبول نخواهند کرد و هزینه پرداخته شده به سفارت سوخت می شود. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی از صحت کامل پاسپورت و مدارکتان اطمینان کامل حاصل فرمایید.

بلیط هواپیما

توجه داشته باشید که قبل از حضور در سفارت در روز مصاحبه مدرکی برای اثبات رزرو بلیط هواپیما داشته باشید. این نشان دهنده این است که شما استطاعت خرید بلیط هواپیما را دارید. خرید بلیط لحظه آخری می تواند بهترین و به صرفه ترین گزینه برای شما باشد.

عدم اثبات برگشت متقاضی به کشور مبدا

فرد متقاضی اگر بتواند مدارکی مثل: سند ملکی، نامه اشتغال به کار و رابطه های خانوادگی قوی را در کشور مبدأ را به سفارت اثبات بنماید که بعد از مدت مقرر به خاک وطنش باز می گردد، احتمال ریجکت شدنش تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

نداشتن سابقه سفر به خارج از کشور

برخی از متقاضیان با نداشتن سابقه سفر حتی ترکیه و دبی درخواست ویزای شینگن را می کنند که متاسفانه سفارت ویزای آنها را ریجکت می کند. در این شرایط بهتر است با یک آژانس مسافرتی و یا یک مشاوره خوب از رد شدن و سوخت شدن هزینه ویزایتان جلوگیری کنید. بهتر است قبل از تقاضای ویزای حداقل یک بار کشورهای همسایه سفر داشته باشید.

درخواست مجدد

با ریجکت شدن از سمت هر سفارتی تا شش ماه آینده نباید به هیچ سفارتی مراجعه کنید. این به این معنا نیست که نمی توانید اقدام کنید ولی بهتر است اول مدارکتان را کاملتر و قوی تر کرده و بعد تقریبا بعد از شش ماه مجددا اقدام نمایید.

بیمه نامه نا معتبر

از جمله دلایل دیگری که ممکن است منجر به شکست در اخذ ویزای شینگن شود، عدم توانایی در ارائه پوشش بیمه نامه مسافرتی مناسب برای مدت زمان اقامت در منطقه شینگن است.

نحوه و راههای اعتراض به ویزای شینگن

راههای اعتراض به ویزای شینگن

اگر به هر دلیلی در خواست شما برای ویزا رد شد، بهتر است با خونسردی و دقت مدارکتان را آماده کنید و اعتراض خود را به ثبت برسانید. دانستن اینکه سفارت مورد نظر به چه دلیل ویزای شما را رد کرده است اولین قدم است که باید به خوبی بررسی شود. مرحله بعدی آماده و ارسال کردن فرم نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن است. نگارش دقیق و صحیح نامه اعتراض به ویزای شینگن در واقع تمام کاری است که از دست شما بر می آید.

مواردی که در نگارش نامه اعتراض باید در نظر بگیرید به شرح زیر است:

  • اطلاعات کامل فردی: نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره گذرنامه، آدرس پشت و ایمیل.
  • تاریخ دقیق ریجکت شدن: باید در ابتدای نامه و بعد از درج اطلاعات شخصی قید شود.
  • دلایل رد ویزای شینگن: باید به طور دقیق همان موردی باشد که سفارت قید کرده است.
  • دلایل و توضیحات شما در مورد بروز اشتباه در ریجکت شدنتان: در این بخش باید به ارائه دلایلف توضیحات و مدارک لازم توضیح دهید که علت اعتراضتان چیست و چرا باید مجددا بررسی شود.

مراحل رفع ریجکتی

بند 23 توافقنامه شینگن به صراحت اعلام می کند که تمامی افرادی که با ریجکت ویزای شینگن مواجه شده اند، این حق را خواهند داشت تا به این رأی اعتراض کنند و همان طور که در بالا اشاره کردیم نگارش دقیق و اصولی نامه اعتراض به رد ویزای شینگن مهمترین راه موجود می باشد. از آنجایی که این تنها شانس شما است بهتر است با یک کارشناس خبره و یا دفاتر مربوطه حتما مشاوره بفرمایید.


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info