ده جاذبه گردشگری برتر جزیره قشم

جزیره قشم در استان هرمزگان واقع شده است و بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس در تنگه هرمز است. آب و هوای جزیره قشم به دلیل موقعیت جغرافیایی آن گرم و مرطوب است. جزیره قشم جزء مناطق آزاد ایران است و از نظر تجاری موقعیت خوبی دارد. مساحت جزیره قشم دو و نیم برابر کشور بحرین است و دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی ست.

  • تعداد بازدید: 7290
  • ارسال در تاریخ: ۴ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

دیدنی های قشم

غارهای خوربس

این غارهای زیبا که ترکیبی از شاهکار طبیعت و دخالت دست انسان است در ده کیلومتری جزیره واقع شده اند. غارهای خوربس در اثر فرسایش خاک به مرور زمان به وجود آمده اند و غارهایی تو در تو هستند که مردم جزیره زمانی از آنها به عنوان پناهگاه استفاده می کرده اند.

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه یکی از زیباترین تنگه های فرسایش یافته در جهان است. از این تنگه به دره مقدس چاهکوه یاد میشود . از آنجایی که این دره زمانی جایی برای ذخیره آب بوده و آب هم در گذشته مقدس بوده است ، بومی ها به آن دره مقدس میگویند. در قسمت ورودی دره تندیسی طبیعی وجود دارد به نام "سه سر نگهبان" و در درون تنگه چهار چاه به دست انسان ساخته شده که مکانی برای ذخیره آب بوده است.

Gheshm
Gheshm

جنگل های حرا

وصف زیبایی جنگل های شگفت انگیز حرا به گوش همه رسیده است. جنگل های 22 هزار کیلومتری حرا در سواحل خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته اند و جزء پدیده های کمیاب طبیعی دنیا محسوب می شوند. جنگل های حرا یا همان طلای سبز قشم دارای گونه های جانوری و گیاهی متعددی ست که اکثرا مختص همین منطقه هستند . این جنگل زیستگاه درختانی ست که در آب ریشه دارند. جنگل های حرا تحت محافظت محیط زیست هستند . اگر در زمستان به قشم سفر کنید شاهد پرندگان مهاجری خواهید بود که به این جنگل ها مهاجرت می کنند.

قلعه پرتغالی ها

یکی از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری قشم قلعه پرتغالی هاست. خیلی از آثار تاریخی ساخت پرتغالی ها در ناحیه جنوب ایران وجود دارد. پرتغالی ها قلعه های متعددی ساخته اند که در اکثر آنها انبار اسلحه ، زندان ، کلیسا ، آب انبار ، خوابگاه سرباز ها و مقر فرماندهی بوده است.

Gheshm
Gheshm

دره ستاره ها

دره ستاره ها در شمال روستای برکه خلف قرار دارد و در واقع این دره یک ناحیه فرسایش یافته توسط رگبارهای فصلی ، تندبادها و آب های سطحی است. بومی ها معتقدند که این محل از طریق برخورد ستاره ها که البته منظور شهاب سنگ بوده به وجود آمده است و نام این محل هم از همین عقیده استنباط شده است. گردش هوا در لا به لای حفره های این دره باعث ایجاد صداهای عجیب غریبی میشود که باعث شده نام دیگر این دره را دره ارواح یا دره جن بگذارند. زیبایی طبیعی این دره قابل توصیف نیست و میتوانید ساعت ها وقت برای تماشای آن صرف کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای مسافرتی قشم و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری و بلیط ارزان هواپیما به سایت ما مراجعه نمایید. www.Hiholiday.ir

جزایر ناز

جزایر ناز دو جزیره هستند که در قسمت جنوبی قشم واقع شده اند. این جزیره ها در نزدیکی ساحل قرار دارند که در هنگام جزر به ساحل می پیوندند و هنگام مد از ساحل جدا میشوند. صدای برخورد این امواج به صخره های ساحل بی نهایت آرامبخش است . جزایر ناز قابل سکونت نیستند اما امکانات تفریحی و رفاهی برای مسافران در نظر گرفته شده است. از تفریحات جزیره ناز شتر سواری ، پاراگلایدر ، جت اسکی و قایق سواری است.

Gheshm

گنبد نمکی وغار نمکدان

کوه نمکی گنبدی شکلی که با ارتفاع 397 متر بلندترین جای جزیره محسوب میشود یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره قشم است. کوه نمکدان در بخش جنوب غربی جزیره قرار دارد. این کوه به صورت تدریجی از لایه های نمک که به مرور زمان روی هم انباشته شده اند بوجود آمده است. این کوه نمکی از بقایای معادن نمک باستانی و چشمه های آب شور تشکیل شده است و بازدید از آن علاوه بر جنبه تفریحی دارای بار آموزشی و علم زمین شناسی نیز می باشد. در دل این کوه نمکی غارهای نمکی متعددی وجود دارد که بسیار چشم نواز هستند و انعکاس نور در بلورهای نمکی آن صحنه هایی جادویی بوجود آورده است. طولانی ترین غار نمکدان با نام غار نمکدان سه ، با طول 6400 متری طولانی ترین غار نمکی جهان است.

ژئو پارک قشم

قشم، نخستین ژئوپارک خاورمیانه‌ است که از سال ۱۳۸۵به عضویت شبکه‌ جهانی ژئوپارک‌های تحت حمایت یونسکو در اومده است. در این ژئو پارک دره ها ، دشت ها ، سواحل و کوه های جزیره قشم ،پوشش گیاهی منحصر به فرد ، گونه های جانوری و پدیده های نادر زمین شناسی وجود دارند. که وجود این عناصر این پارک راتبدیل به منطقه ای جذاب و دیدنی کرده است.

Gheshm
Gheshm

پرندگان

از میلیون ها سال پیش در حدود چهار میلیون پرنده مهاجر به طور منظم در فصول مختلف سال به خلیج فارس مهاجرت میکنند و شما میتوانید شاهد گوناگونی پرندگان در جزیره قشم باشید که یکی از زیباترین و با ارزش ترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم می باشد.

سواحل قشم

قشم جزء اندک جزایری ست که تنوع ساحلی فراوانی دارد. در جزیره قشم هم سواحل ماسه ای و هم صخره ای و هم سواحل گلی وجود دارند. سواحل زیبا و آرام قشم با مساحت هزار و پانصد کیلومتر مربع از بیشترین مساحت سواحل و کرانه بین جزایر خلیج فارس برخوردار است.
ساحل صخره ای ریگو معروف به ساحل لاک پشت هاست و لاکپشت ها برای تغذیه و تنفس به سطح آب و به ساحل جزیره می آیند و صحنه ای بسیار تماشایی در ساحل ریگو ایجاد می کنند.
سواحل زیبای هنگام که در دو کیلومتری خط ساحلی جنوب جزیره واقع شده است یکی دیگر از سواحل گردشگری قشم است. محبوبیت این سواحل به دلیل وجود دلفین هاست که دیدنشان در حال شنا و بازیگوشی کردن بسیار لذت بخش است و گردشگران زیادی را جذب خود میکند.
سواحل سیمین ، سوزا ، زیتون ، شیب دراز ، سلخ ، مسن و سواحل جزایر ناز از دیگر سواحل معروف جزیره قشم هستند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • حسین پنج شنبه ۷ اردیبهشت
    در خصوص جاذبه های جزیره قشم به اشتباه جاذبه های جزیره های هرمز نیز معرفی شده است . اگر هم به عمد این کار انجام شده جقدر خوب بود که در آنها لحاظ می شد در جزیره هرمز میباشد. با تشکر
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info