رازهای سفرهای هوایی که مهمانداران به شما نمی گویند

حقایقی درباره سفرهای هوایی که به غیر از خدمه پرواز و ایرلاین ها کمتر کسی از آن ها مطلع است. اگر زیاد اهل سفرهای هوایی باشید حتما اطلاعاتتان درباره پرواز زیاد است اما حقایقی وجود دارد که احتمالا از آن ها بی خبر هستید. برخی از این حقایق بسیار جالب و عجیب هستند.

  • تعداد بازدید: 1293
  • ارسال در تاریخ: ۸ فروردین ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
  • قفل سرویس بهداشتی هواپیما را میتوان از بیرون باز کرد. در شرایط اضطراری یک مکانیسم قفل مخفی در پشت نشان عبارت سیگار نکشید وجود دارد که کافیست علامت را کنار زده تا بتوانید قفل درب را باز کنید.
  • هنگامی که هواپیما برای فرود در شب آماده می شود خلبان چراغ های داخل هواپیما را کم نور می کند که چشم مسافران به نور کم عادت کند و هنگام خروج از درب هواپیما به دلیل تاریکی شب مشکلی نداشته باشند.
رازهای پرواز
  • جالب است که بدانید هوایی که در حین پرواز تنفس میکنید هوای موتور هواپیما است. هوایی که در داخل کابین هواپیما وجود دارد ، در واقع هوای فشرده شده موتور هواپیماست. حدود 25 تا 50 درصد هوای موتور از قسمت عرشه خارج می شود و مابقی به داخل کابین و برای مسافران هدایت می شود و از حفره ای در انتها خارج می شود.
  • غذای خلبان ها در طول پرواز جداگانه است و هیچکدام اجازه ندارند از غذای یکدیگر بخورند. این کار جزء قوانین صنایع هوایی نیست اما بسیاری از خطوط هوایی غذاهای جداگانه برای خلبان ها در نظر می گیرند تا در صورتی که یکی از آن ها مسموم شد دیگری بتواند کنترل هواپیما را در دست بگیرد.
رازهای پرواز
  • ماسک اکسیژن فقط 15 الی 20 دقیقه هوای تنفس شما را تامین میکند. در صورتیکه سانحه ای هوایی به وجود بیاید ماسک اکسیژن به طور خودکار پایین می آید و جان شما را نجات می دهد اما جالب است که بدانید این ماسک مدت زمان کوتاهی تنفس شما را تامین می کند.
  • کاپیتان پرواز می تواند شما را بازداشت کند! هنگامی که درهای هواپیما بسته میشود، کاپیتان پرواز اختیارات نامحدودی دارد و می تواند در بسیاری از موارد تصمیم گیری کند. خلبان ارشد پرواز حتی می تواند هنگام فرود نیروی پلیس را برای دستگیری فردی خاص خبر کند.
رازهای پرواز
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info