رشد چشمگیر گردشگری ایرانیان در ترکیه

ترکیه در سال 2018 شروع خوبی از نظر گردشگری داشته است و در اولین ماه از این سال نزدیک به 2 میلیون نفر مسافر خارجی از این کشور بازدید داشته اند، در این مقاله به بررسی آمار بازدید از ترکیه در سال 2018 می پردازیم.

  • تعداد بازدید: 2569
  • ارسال در تاریخ: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

بررسی آمار گردشگری ترکیه در سال 2018



داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه که در تاریخ 28 فوریه منتشر شد نشان داد که تعداد ورودی های خارجی در ماه ژانویه با 39% افزایش همراه بوده است و این نشان از افزایش محبوبیت ترکیه در بین توریست های جهان دارد.

ایران با بیشترین مسافر خارجی با 11% از کل به بهترین بازار توریستی ترکیه تبدیل شد، 154،296 نفر از ایران در ماه مه از ترکیه دیدن کردند.

بعد از ایران ،گرجستان و بلغارستان با 150هزار و 115هزار نفر در رده های دوم و سوم جای گرفته اند،از این دو کشور بگذریم در رده چهارم به آلمان می رسیم با 5,94% از کل . 

کشورهای اول تا چهارم از نظر بازدید و گردشگری در ترکیه معرفی شدند و طبق آمار اعلام شده ، این کشور در رده 5 جهان از این نظر جای گرفته است.

رشد چمشگیر اشتغال در بخش هتل ، ترکیه



STR Global در بیانه ای اعلام کرد که در ماه ژانویه ،هتل های ترکیه 60% افزایش داشته اند و نسبت به سال قبل این عدد 28 درصد است ، با این حال شاهد افزایش قیمت اتاق در هتل ها و افزایش حقوق کارکنان نیز بوده ایم. اگر کل مقصد های گردشگری در اروپا را در نظر بگیریم این بیشترین افزایش و رشد در این میان بوده است.


image

5 مقصد گردشگری مهم در تور ترکیه

  • تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۵
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگویی با خبرنگاران اعلام کرد که سفر های نوروزی در سال جدید 10% افزایش یافته است.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info