رم سرزمین گلادیاتورها

کشور ایتالیا کشوری تاریخی و باستانی ست و دارای جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است. رم پایتخت کشور ایتالیا بسیاری از این بناها را در دل خود جای داده است. از اماکن تاریخی و باستانی گرفته تا اماکن مذهبی همگی رم را تبدیل به شهری توریستی کرده است. شهر رم شهری بسیار زنده و پر جنب و جوش است.

  • تعداد بازدید: 4639
  • ارسال در تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۴ تیر ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

درباره رم

شهر تاریخی رم پرجمعیت ترین و بزرگترین ترین شهر ایتالیاست. معماری رم شهرت جهانی دارد و ذوق و هنری که در آثار معماری رم به کار رفته است ، خیره کننده است. یکی از اولین چیزهای که با شنیدن اسم رم به ذهن میرسد گلادیاتور است. و البته خیلی ها هم پیتزا به ذهنشان میرسد. خیلی ها هم رم را به عنوان پایتخت فشن و مد میشناسند. و یک سری هم به یاد واتیکان می افتند. رم زادگاه بسیاری از صاحب سبک ، هنرمند و دانشمند بوده است. در واقع میتوان گفت که رم برای تمامی سلایق جذابیت خودش را دارد. در اینجا سعی داریم که جاذبه های دیدنی رم را معرفی کنیم.

رم ایتالیا

دیدنی های رم

فواره تروی

فوراره تروی در جوار بنای پالازولی واقع شده است و تقریبا تمام توریست ها روز اول خود را صرف تماشای این مکان می کنند. فواره تروی به چشم آرزوها مشهور است .رومی ها معتقدند که هر کس سکه ای را در حوض این فواره بیندازد باز هم به رم برمیگردد. البته بنای پازولی با معماری شگفت انگیزش و مجسمه های مرمری به طور مستقل در نظر توریست ها خودنمایی می کند.

رم ایتالیا

موزه واتیکان

موزه واتیکان مقبره تمامی پاپ ها است و البته زیباترین موزه جهان است. کلیسای سیستین هم در این موزه قرار دارد که شاهکارهای میکل آنژ را در سقف آن میتوانید تماشا کنید. دراین شاهکار هنری از داستان آفرینش حضرت آدم و زندگینامه حضرت موسی را میتوانید ببینید. موزه اسپادا، موزه کاپیتولین، موزه ملی رم، موزه اسپادا و موزه تمدن رم، از دیگر موزه های رم هستند که میتوانید ساعت ها از تماشای آن ها لذت ببرید.

قصر سنت آنجلو

قصر سنت آنجلو بنایی استوانه ای شکل و رسوخ ناپذیر که زمانی مقبره امپراطور "هادریان " بوده است. این قصر زیبا بر روی رودخانه زیبای رم واقع شده است و زمانی هم زندان و گذرگاه مخفی پاپ بوده است.

رم ایتالیا

رومن فروم

رومن فروم میدان بسیار وسیعی ست که یکی از زیباترین مکان های دیدنی رم است که روزگاری میدان اصلی شهر رم بوده است مدت ها مکان مهمی از نظر سیاسی ، باستانی و مذهبی و محلی برای برگزاری جشنواره ها و جشن های رم باستان بوده است.

رم ایتالیا
جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما مراجعه نمایید. www,Hiholiday.ir

کلوسئوم

این بنا بزرگترین و عظیم ترین اثرمعماری ست که در تاریخ بزرگ امپراطوری رم باستان به جا مانده است. یکی از کاربرد های کلوسئوم برگزاری ورزش های رومیان بوده است و همچنین مکانی بوده که جنگ گلادیاتورها در آن انجام میشده است. کولوسئوم همچنین به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی ساخته شده در روم، بوده است. در این مجموعه فجیع ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان اتفاق افتاده است و نبرد های خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتوها که از سرگرمی‌ های امپراطوران و اشرافیان روم بوده‌ است، همگی در حافظه تاریخی کلوسئوم تا ابد ثبت شده است.

رم ایتالیا

میدان ناوونا

میدان ناوونا میدان بسیار معروفی در شهر رم است که در دروه رم باستان استادیوم بوده است. میدان ناوونا به عنوان میدان مسابقه و ارابه رانی مورد استفاده قرار میگرفته است. این میدان در قرن اول میلادی ساخته شده و نام آن در گذشته آگونا بوده که در حال حاضر به میدان ناوونا تغییر نام داده است.

پله های اسپانیایی

این پله های دوست داشتنی طولانی ترین و عریض ترین پله ها در اروپا هستند که تبدیل به محلی برای نشستن و استراحت کردن و تماشای شهر برای توریست ها شده است.

رم ایتالیا

رم ایتالیا

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info