سفر به پکن پایتخت سرخ چین

تصمیم به سفر به پکن، پایتخت چین گرفته اید ولی اطلاعی از جاذبه های گردشگری چین در این شهر ندارید؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا 10 جاذبه گردشگری پکن را به شما معرفی کنیم.

  • تعداد بازدید: 5432
  • ارسال در تاریخ: ۱۰ مهر ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۱۰ مهر ۱۳۹۵

از بازدید از مشهورترین جاذبه گردشگری چین یعنی دیوار بزرگ چین گرفته تا گشت شهری برای کسانی که برای اولین بار سفر به چین را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده اند.

ممکن است بازدید از تمام این جاذبه های گردشگری پکن با زمان محدود تور چین شما هماهنگ نباشد ولی پس از کسب اطلاعات بیشتر درباره پکن، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری چین و جاذبه های آن، تصمیم درستی خواهید گرفت.

در ضمن، پرواز مستقیم پکن دومین گزینه ایست که پیش روی شما قرار می دهیم.

دیوار بزرگ چین

تور چین

قطعا دیوار بزرگ چین، اولین برنامه گردش پکن است. این پایگاه UNESCO بسیار بزرگ است ولی بهترین و آسانترین قسمت آن برای بازدید، در نزدیکی پکن قرار دارد که بازدید از آن با یک سفر یکروزه و یا همراهی با تور طبیعت گردی و چادر زدن در نزدیک این دیوار، امکان پذیر است.
دیوار بزرگ چین در طول تاریخ چین، چندین بار ساخته و بازسازی شده است. این دیوار با طول 5,500 کیلومتر، از جمله شگفت انگیزترین سازه های ساخت بشر به شمار می رود.
برای بازدید از دیوار چین بیش از 2 روز در نظر بگیرید.

کاخ ممنوعه چین

تور چین

کاخ امپراطوری مینگ تا QING DINASTY که به کاخ ممنوعه شهرت یافته، یکی از مکان های اسرار آمیزی است که گفته می شود راز و رمزهای فراوانی را در خود جای داده است.
تور پکن بدون بازدید از کاخ ممنوعه چین کامل نمی شود. این کاخ عظیم که در سال 1406 همزمان با انتقال پایتخت از نانجینگ به پکن بنا شد، گفته می شود 9,999 اتاق دارد. عدد 9 در این بنا اهمیت زیادی دارد چرا که به 9 امپراطوری که در این کاخ حکم رانی کردند، اشاره دارد.
بازدید از کاخ ممنوعه چین از نصف روز تا یک روز کامل را در نظر بگیرید.

معبد آسمان چین

تور چین

معبد آسمان چین به دستور امپراتور برای ادای احترام به خدایان ساخته شد. معماری دوار معبد، نمادی از آسمان است که رنگ های متنوع به کار رفته در آن، زیبایی معبد را چندین برابر کرده است. معبد آسمان نیز در فهرست میراث فرهنگی UNESCO به ثبت رسیده است.
نصف روز برای بازدید از معبد آسمان کافی است.

میدان TIENANMEN

تور چین

این میدان که چهارمین میدان بزرگ جهان نام گرفته، هم برای مردم چین و هم گردشگران خارجی حائز اهمیت است و دلیل آن رژه های منظمی است که در آن برگزار می شود و بسیاری از خانواده های چین هم در آن شرکت می کنند تا در جشن ملی کشورشان حضور داشته باشند.
یک یا دو ساعت برای بازدید از میدان TIENANMEN چین در نظر بگیرید و می توانید همزمان با بازدید از کاخ ممنوعه، از این میدان دیدن کنید.

کاخ تابستانی چین

تور چین

یکی دیگر از پایگاه های UNESCO در پکن، کاخ تابستانی چین است که نمونه ایی بی نظیر از معماری چین به حساب می آید. باغ ها، مناظر زیبا، برکه ها و معابد، بر زیبایی های آن افزوده است.
متاسفانه، بنای اصلی کاخ تابستانی چندین سال پیش ویران و برخی از وسایل و مجسمه های بنا دزدیده شد ولی هنوز به خاطر سایر جاذبه هایش، بازدید کنندگان زیادی دارد.
یک ساعت برای بازدید از این جاذبه گردشگری چین کافی است.

معبد LAMA

تور چین

معبد LAMA که به معبد YONGHE هم شهرت دارد، با تلفیقی از معماری تبتی و چینی هان، یکی از بهترین معابد بودایی پکن است.
این معبد پیش تر یکی از کاخ های امپراتور بوده که اکنون به معبد تبدیل شده است.
یک ساعت صرف کنید و از معبد LAMA و HUTONGS، هم زمان دیدن کنید.

محله HUTONGS

تور چین

خیابان های باریک و معماری سنتی چینی، HUTONGS را به یکی از پررفت و آمدترین مکان های چین تبدیل کرده که اکثر گالری های هنری و فروشگاه های پکن به آن منتقل شده است.

پارک المپیک چین

تور چین

از سال 2008 که بازی های المپیک در پکن برگزار شد، امکان بازدید از پارک و دهکده المپیک فراهم شده است. استخرهای شنا و استادیوم BIRD NEST از جمله مهم ترین بخش های پارک المپیک چین می باشد.
پیشنهاد می کنیم در شب از پارک المپیک دیدن کنید. حداقل یک ساعت برای بازدید زمان بگذارید.

غذاهای محلی چین

تور چین

قطعا " اردک پکنی" مشهورترین غذای محلی پکن، تنها غذای چینی نیست که علاقه دارید در پکن امتحان کنید. تنوع غذاها بالاست و تاثیر ذائقه عربی در شمال کشور به خصوص با کباب های آبدار مشهود است.
اگر شب، سری به غذاخوری های محلی بزنید، با پودینگ های چینی و انواع غذاهای محلی آشنا خواهید شد.

گشت شهری پکن

تور چین

اگر درباره پکن اطلاعی ندارید، این گشت را اولین برنامه در تور چین خود قرار دهید. این گشت ها که اکثرا با موتور انجام می شود، تمام قسمت های پکن و مکان های دیدنی آن را به شما معرفی می کند.
گشت شهری پکن معمولا در طول روز برگزار می شود و معمولا 2 ساعت به طول می انجامد که بسته به خواست شما می تواند بیشتر شود.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info