قدیمی‌ترین ایرلاین غیرنظامی ایران به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرنگار مهر، براساس دو نوبت آگهی مزایده ای که طی روزهای گذشته در یکی از روزنامه ها منتشر شده، یکی از شرکت های زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی صنعت نفت که در حال حاضر مالکیت شرکت هواپیمایی کارون را در اختیار دارد، قصد دارد ۱۰۰ درصد سهام آن را واگذار کند.

  • تعداد بازدید: 1846
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

شرکت هواپیمایی کارون که در گذشته با نام شرکت هواپیمایی نفت ایران شناخته می شد شرکت هواپیمایی چارتری ایرانی است ، که دفتر مرکزی آن در شهر اهواز قرار دارد.این شرکت هواپیمایی به صورت باربری و هواپیمایی فعالیت می کند و علاوه بر پروازهای داخلی چندین پرواز به کشور های همسایه ایران نیز ارائه میدهد.اکثریت سهام این شرکت در اختیار صندق بازنشستگی صنعت نفت می باشد.


قدیمی ترین شرکت هواپیمایی غیر نظامی ایران حدود 85 سال پیش و در سال 1305 با نام خدمات هوای نفت شروع به فعالیت کرد و از سال 1372 تا سال 1388 با نام شرکت حمل و نقل هوای ایران به فعالیت خود ادامه میداد .در آذر ماه 1388 به شرکت هواپیمایی نفت تغییر نام داد.این هواپیمایی حدود 520 کارمند دارد.نام این شرکت در تابستان 1396 به هواپیمایی کارون تغییر پیدا کرد تا کار واگذاری و فروش این شرکت توسط شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت (اوپیک) انجام شود.


ناوگان این ایرلاین را ۴ فروند فوکر ۱۰۰ به ظرفیت هر کدام ۱۰۰ نفر، ۴ فروند فوکر ۵۰ هر کدام به ظرفیت ۵۰ نفر و یک فروند بوئینگ ۷۳۷ به ظرفیت ۱۴۵ نفر تشکیل می دهند. این شرکت با اخذ مدارک لازم جهت انجام چک‌های سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ از سازمان هواپیمایی کشوری با رعایت استانداردهای جهانی از تاریخ آذر ماه سال ۹۱ چک سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ به ریجستری EP-AWZ را آغاز و آن را با موفقیت در اهواز به پایان رساند و بلافاصله بعد از اتمام EP-AWZ چک سنگین هواپیمای فوکر ۱۰۰ این شرکت به ریجستری EP-OPI را آغاز کرد.


به گفته نورالله رضایی نیارکی، مدیرعامل کارون ، این ایرلاین خصولتی-دولتی است. باید امیدوار بود این واگذاری به سرنوشت برخی واگذاری های حاشیه ساز سالهای گذشته دچار نشود و خریداری صاحب صلاحیت سکان آن را بدست بگیرد.

خبرگزاری مهر

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info