لارک جزیره شگفت انگیز ولی از یاد رفته خلیج پارس

لارک جزیره ای کوچک در استان هرمزگان و نزدیک جزیره قشم در تنگه هرمز که با وجود داشتن جاذبه های فوق العاده در بین گردشگران هنوز ناشناخته مانده است.

  • تعداد بازدید: 3877
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۱۴ مهر ۱۳۹۸

جزیره لارک در تنگه هرمز و در آب های خلیج پارس در نزدیکی جزایر قشم، هرمز، هنگام و ابوموسی قرار دارد که به دلیل موقعیت استراتژیک آن از قرن 16 مورد توجه پرتغالی ها و انگلیسی ها و پس از آن عرب های عمان بوده است.
جزیره لارک در زمان شاه عباس اول همراه با سایر جزایر تنگه هرمز به ایران بازگردانده شد و به سپاس همین خدمت بندر گمبرون به بندرعباس تغییرنام یافت.

سواحل جزیره لارک

سواحل زیبا، تمیز و بکر جزیره لارک شاید شاخص ترین جاذبه این جزیره باشد که برای شنا فوق العاده است.
جزیره لارک یک جزیره مرجانی است که از مجموعه کوه های آتش فشانی تشکیل شده و از نظر زمین شناسی منحصر به فرد و حائز اهمیت می باشد.
تنوع گونه های مرجانی، آبزیان و ماهی های رنگارنگی که باتوجه به شفافیت آب جزیره به راحتی قابل مشاهده است، در نگاه اول هر گردشگری را مجذوب خود می کند.

ساحل درخشان جزیره لارک

وجود پلانگتون ها جلوه شگفت انگیزی در شب به سواحل لارک هدیه می کنند و با درخشش آبی رنگ و رویایی خود بر زیبایی های این جزیره می افزایند.

از دیگر جاذبه های دیدنی لارک می توان فانوس دریایی و قلعه پرتغالی ها را نام برد که در زمان استعمار از سنگ ساخته شده و برای استحکام بیشتر در ساخت آن تیرک های چوبی به کار رفته است.

جزیره لارک در خلیج پارس

حدود 300 خانوار در جزیره لارک زندگی می کنند که شغل اکثر آنها صیادی است.

از جزیره قشم و به وسیله اتوبوس دریایی و یا قایق های تندرو می توان به جزیره لارک سفر کرد.

منبع: HiHoliday.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info