مذاکرات ایران با شرکت های بوئینگ و ایرباس

سخنگوی شرکت هواپیمایی ایرباس فرانسه اعلام کرد که مذاکرات میان مقامات این شرکت و مقامات ایرانی برای فروش چندین فروند هواپیمای تجاری جدید این شرکت به ایران آغاز شده است.

  • تعداد بازدید: 2774
  • ارسال در تاریخ: ۶ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۶ بهمن ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی ایرباس در تولوز فرانسه اعلام کرد مقامات صنعت هواپیمایی ایران مذاکراتی را با مقامات ایرباس آغاز کردند تا بتوانند بیش از 100 هواپیمای ساخت اروپا از نوع "a380 super jumpo"صد تا555 صندلی را از فرانسویان بخرند .
گزارش ها حاکی است که مقامات ایران بیشتر مایل به خرید ده ها هواپیما"a320"و "a330"و همچنین "a350"از این شرکت اروپایی هستند.
ایران همچنین در نظر دارد 4 هواپیمای دست دوم از نوع "a340"و دست کم 40 هواپیمای ملخ دار و 16 فروند از آخرین مدل هواپیمای ایرباس از نوع "a350"نیز خریداری کند.
براساس این گزارش، در عین حال، شرکت هواپیمایی "ایران ایر"نیز برای خرید 8 ایرباس"a380" ابراز تمایل کرده است. این سفارش ها در سفر رئیس جمهوری به فرانسه نهایی می شوند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، معاون وزیر راه و شهرسازی درحاشیه نخستین اجلاس هوانوردی ایران 2016 در تهران به رویترز گفت ایران تمایل دارد تا بیش از 100 هواپیما از شرکت بوئینگ خریداری کند.
شرکت بوئینگ آمریکا نیز اعلام کرده که سرگرم بررسی پیشنهاد ایران برای خریداری 100 هواپیمای مسافری است و با ملاحظه مقررات واشنگتن برای معامله با ایران مورد توجه قرار می دهد.

گردآوری از مطبوعات روز
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info