معرفی جاذبه های گردشگری دورود

دورود یکی از شهر های بسیار زیبای ایران و استان لرستان است که جاذبه های طبیعی و گردشگری و آثار تاریخی بسیاری در خود جای داده است. این شهر زیبا در شرق استان لرستان واقع شده است ، پیشنهاد می کنیم شهر دورود را در برنامه گردشگری خود قرار دهید ،چرا که با یک بار سفر بازهم به این شهر سفر خواهید کرد.در ادامه با ما همراه باشید تا برخی جاذبه های گردشگری دورود را با هم بررسی کنیم.

  • تعداد بازدید: 3165
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

دریاچه گهر دورود



دریاچه گهر دورود یکی از زیباترین دریاچه ها در ایران است که آب آن به رنگ فیروزه ای می باشد. این دریاچه بین رشته کوه های اشترانکوه قرار گرفته که به زیبایی آن می افزاید. دریاچه گهر دورود چند سالی است که به صورت حفاظت شده قرار گرفته است و یک طبیعت زیبا اعم از دریاچه ، کوه ، چشمه های طبیعی و حیوانات بومی این منطقه می باشد.دریاچه گهر دورود بسیار در ایران معروف است و هرساله گردشگران زیاد داخلی و خارجی خود را به این دریاچه زیبا واقع در دورود می رسانند.

آبشار بیشه دورود

جاذبه های گردشگری دورود


این آبشار زیبا هم در رشته کوه های اشترانکوه قرار گرفته است و یکی از بکر ترین مناطق ایران را تشکیل داده ، دیدن آبشار بیشه دورود از نزدیک شما را شگفت زده می کند ، گفتنی است که هوای بسیار معتدل این منطقه سفر گردشگری تان را جذابتر از قبل می کند. وجود یک ایستگاه راه آهن قدیمی نیز ویو بسیار جالبی به آبشار بیشه دورود داده است.

پارک دانشجو دورود

جاذبه های گردشگری دورود

پارک دانشجو دورود از پارک های بسیار زیبا واقع در دورود است ، از مراکز تفریحی و طبیعی در استان لرستان و دورود است که در مرکز این شهر در وسعتی بزرگ واقع شده است ، این طور که به نظر می رسد مکانی خوب برای اسکان چادر های گردشگری می باشد ، زیرا همه شهر در کمترین زمان در دسترس شما می باشد و می توانید از جاهای دیدنی آن بازدید کنید.


چشمه وقت و ساعت

جاذبه های گردشگری دورود

چشمه وقت و ساعت در دل رشته کوه پریز کوه قرار گرفته است و به صورت ساعتی نمایان می شود ،این قطع و وصلی چشمه کاملا طبیعی و انسان در آن نقشی ندارد و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دورود محسوب می شود.فاصله هر قطع و وصلی 45 تا یک ساعت می باشد.غار "دره نگار" یکی از زیباترین دره ها در نزیدکی این چشمه در دل رشته کوه های زاگرس جای گرفته است.





نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info