معرفی جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

امروز به معرفی جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری می پردازیم ، جایی که دو رودخانه بزرگ ایران از آن سرچشمه می گیرند ، رودخانه کارون و رودخانه زاینده رود .چهارمحال و بختیاری از آن مناطق ایران است که حداقل یک بار باید از آن دیدن کرد.استان چهار فصل ایران که کمتر شناخته شده یکی از زیباترین طبیعت های بکر و دست نخورده را در خود جای داده است ، در ادامه با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 2245
  • ارسال در تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

دشت لاله های واژگون

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

دشت لاله های واژگون از جاذبه های گردشگری چهار محال بختیاری است که در نوع خود بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. دشت لاله های واژگون جز 20 اثر طبیعی ایران می باشد که مورد حمایت سازمان محیط زیست است. باید از نزدیک این دشت را تماشا کنید تا کاملا به زیبای آن پی ببرید ، پیشنهاد می کنیم حتما در برنامه گردشگری خود این آیتم را قرار دهید.



آبشار های بهشت آباد

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

در نزدیکی شهر اردل در استان چهارمحال و بختیاری از سرچشمه های رود کارون منطقه ای به نام "آبشار های بهشت آباد" را می توانید بیابید که همانطور از اسم آن مشخص است ، بسیار زیباست . پوشش گیاهی و تپه های اطراف آبشار نیز می تواند برای شما جالب توجه باشد.


شیر سنگی

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

در گویش محلی منطقه به آنها "بردشیر" نیز گفته می شود ، زمانی که بزرگی از طوایف بختیاری چشم از جهان فرو می بندد ،شیر سنگی را به عنوان نماد ایل بر روی مزار آن مرحوم قرار می دهند. شیر سنگی دارای قدمت بسیار زیادی می باشد و در بین اهالی منطقه از احترام والای برخوردار است.

دره عشق

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

زمانی که به منطقه "مشایخ" وارد می شویم در مسیر به دره عشق خواهیم رسید که معروف به بهشت طبیعت گردی استان چهار محال و بختیاری می باشد.اگر به عکاسی علاقه مند هستید ، دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید چرا که ویو های بسیار تماشایی در دره عشق وجود دارد که می تواند شما را سوپرایز کند.

قلعه دزک

جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

قلعه دزک که در لغت به معنای "دژ کوچک" می باشد ، در گذشته برای کاربرد نظامی ساخته شده است ، اما بعد ها به خاطر معماری بسیار زیبای آن از آن استفاده فرهنگی شد. معماران خوش ذوق اصفهانی نیز در برهه ای از زمان بر روی آن تغییراتی ایجاد کردند. قلعه دزک اکنون در اختیار میراث فرهنگی می باشد و بازدید از آن رایگان است . گفتنی است که در قلعه دزک فیلم های بسیار متعدد تاریخی ساخته شده است.




نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info