معروف ترین محله های استانبول

محله های استانبول از نظر قدمت و کاربری متنوع هستند و شما میتوانید با توجه به دلیل سفر خود محل اقامت خود را مشخص کنید. برخی از محله های استانبول مناسب خرید هستند و برخی دیگر از محله های استانبول بهترین فضا را برای طرفداران پیاده روی و لذت بردن از جاذبه های تاریخی استانبول دارند. انتخاب محلی برای اقامت و همچنین گردش دغدغه ی بسیاری از مسافرانی است که برای بار اول به استانبول سفر می کنند. در اینجا به معرفی محله های معروف استانبول می پردازیم.

  • تعداد بازدید: 7363
  • ارسال در تاریخ: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 25 دقیقه

محله های استانبول

استانبول در میان گردشگران ایرانی دارای محبوبیت زیادی ست و همچنین در میان شهرهای ترکیه انتخاب اول بسیاری از مسافران است. استانبول شهری تاریخی و بسیار زیباست که هم نیمی از آن در آسیا و نیم دیگرش در اروپا قرار دارد و به همین دلیل توریست های اروپایی زیادی را در این شهر زیبا خواهید دید. استانبول دارای تفریحات متعددی می باشد و همچنین برای خرید کردن هم گزینه ی بسیار مناسبی ست. اگر با تور استانبول همراه شوید از نظر اقامت میتوانید با خیالی آسوده سفر خود را آغاز کنید ولی اگر قصد دارید سفر خودتان را برنامه ریزی کنید با شناسایی محله های استانبول انتخابی راحت تر خواهید داشت.

محله فاتح استانبول Fatih

Fatih
Fatih

فاتح نیز یکی دیگر از محله‌های مشهور ترکیه محسوب می‌شود. این محله به دلیل دسترسی آسان و وجود انواع وسایل نقلیه‌ی عمومی در آن در نزد ایرانیان به شهرت رسیده است. هتل‌های این محله قیمت‌های خوبی دارند؛ همچنین بد نیست بدانید که فاتح از محله‌های مسلمان‌نشین استانبول محسوب می‌شود و تنها در برخی از قسمت‌های آن یهودیان ساکن هستند، بنابراین امکان خرید نوشیدنی‌های الکلی از فروشگاه‌های این محله وجود ندارد و تنها هتل‌ها این نوع نوشیدنی‌ها را سرو می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های محله‌ی فاتح استانبول می‌توان به وجود انواع فروشگاه‌های پوشاک در آن اشاره کرد که اغلب آنها لباس‌های مجلسی مناسب برای بانوان را عرضه می‌کنند. سایر مغازه‌هایی که در این محله وجود دارند نیز پوشاک و کیف و کفش می‌فروشند که برند نیستند و کیفیتی معمولی و یا پایین دارند. ناگفته نماند که مسجدهای محلی موجود در فاتح نیز دیدنی‌های جذابی هستند و از معماری‌های جالبی برخوردارند.

میدان تکسیم استانبول Taksim

Taksim
Taksim

میدان تکسیم یا تقسیم یکی از معروفترین محله‌های استانبول محسوب می‌شود که از یک میدان و یک خیابان تشکیل شده است. در میان میدان تکسیم مجسمه‌ای به نام تندیس جمهوریت به چشم می‌خورد که سوژه‌ی دوربین‌های عکاسی بسیاری از گردشگران خارجی‌ می باشد. تکسیم در بخش اروپایی شهر استانبول قرار دارد و به دلیل وجود فروشگاه‌ها و مراکز خرید کوچک و بزرگش به شهرت رسیده است. اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم باید بگوییم که میدان تکسیم در ابتدای خیابان استقلال قرار دارد اما بسیاری از توریست‌های ایرانی آن را با نام خیابان تکسیم می‌شناسند. در این محله فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که اجناسشان را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌کنند به همین دلیل ایرانیان علاقه‌ی زیادی به این محله دارند.

بشیکتاش استانبول Besiktas

Beshiktash
Beshiktash

بشیکتاش هم از آن محله‌هایی‌ست که در طی سفرتان به استانبول حتما نام آن را خواهید شنید. بشیکتاش در واقع نام یک تیم فوتبال محلی است که امروزه به دلیل محبوبیت این تیم، نامش به محله اطلاق می‌شود. بشیکتاش و محله‌های همجوارش کاگیتان، شیشیلی و ساری یر در بخش اروپایی استانبول واقع شده‌اند. دسترسی به این محله‌ها آسان است زیرا مترو در آنها ایستگاه دارد و با اتوبوس نیز می‌توانید خود را به مقصدتان برسانید. از مهمترین دیدنی‌های محله‌ی بشیکتاش می‌توان به بازار محلی، موزه‌ی نیروی دریایی، کاخ دلمه باغچه، پارک یلدیز و مسجد اورتاکوی اشاره کرد. گردشگرانی که بشیکتاش را برای گشت‌وگذار انتخاب می‌کنند اغلب هدفشان کروز سواری است و کمتر کسی به قصد بازدید از موزه‌ها به این منطقه قدم می‌گذارد. قیمت کالاهای فروشگاه‌ها در این محله معمولی است اما اقامتگاه‌های خوبی دارد که گران‌قیمت هستند.

محله شیشلی استانبول Şişli

Shishly
shishly

محله شیشلی نیز در منطقه‌ی اروپایی استانبول قرار دارد. یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی شهرت این محله تاثیر داشت، وجود مرکز خرید معروف جواهر یا جواهیر استانبول است. از دیگر تفریحات و دیدنی‌های محله‌ی شیشلی می‌توان به موزه‌ی آتاتورک (خانه‌ی قدیمی آتاتورک)، کاخ ایحلامور، مسجد تشویکیه، موزه‌ی ارتش استانبول، کلیسای هولی اسپریت، پارک دموکراسی، مرکز خرید کانیون استانبول (ارزان قیمت) و... اشاره کرد.

منطقه سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed

Soltan Ahmed
Soltan Ahmed

سلطان احمد از دیگر محله‌های معروف موجود در استانبول است که به دلیل وجود مسجد سلطان احمد در آن به شهرت رسید. مسجد سلطان احمد معماری باشکوهی دارد و از زمان حکومت عثمانیان به یادگار ماده است. محله‌ی سلطان احمد یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌آید و برای افرادی که به تماشای بناهای تاریخی علاقه‌مند هستند بسیار مناسب است. با وجود این که محله را با نام سلطان احمد می‌شناسند اما دیدنی‌های گوناگونی در آن وجود دارد که گردشگران می‌توانند به صورت پیاده در میان آن‌ها رفت و آمد کرده و گردشی فراموش نشدنی داشته باشند. از جمله مهمترین دیدنی‌های این محله می‌توان به مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی، قصر توپکاپی، آب انبار باسیلیکا سیسترن، موزه‌ی باستان‌شناسی استانبول، بازار آراستا و...
در محله‌ی سلطان احمد می‌توانید هم از بناهای تاریخی دیدن کنید و هم از بازارهای محلی خرید نمایید. فروشگاه‌های متعددی برای خرید سوغات و رستوران‌های کوچک و بزرگی برای صرف غذا نیز در محله‌ی سلطان احمد وجود دارند.  شما میتوانید با استفاده از اتوبوس و یا مترو خود را به محله‌ی سلطان احمد برسانید اما برای دیدن جاذبه‌های مختلف لازم به استفاده از وسایل نقلیه ندارید زیرا دیدنی‌ها فاصله‌ی کمی از یکدیگر دارند.

محله گالاتا استانبول Galata

Galata
Galata

برج گالاتا یکی از معروفترین دیدنی‌های شهر استانبول است که تا سال‌های متوالی نماد شهر محسوب می‌شد و در کنار تنگه‌ی بسفر خودنمایی می‌کرد. متاسفانه به مرور زمان با ساخت ساختمان‌های نسبتا بلند، برج گالاتا دیگر جلوه‌ی پیشین خود را ندارد. با وجود کم‌رنگ شدن شهرت برج گالاتا، هنوز محله‌ی گالاتا محبوب است و از معروف‌ترین محله‌های شهر استانبول به حساب می‌آید. اگر در جستجوی مکانی پر جنب‌وجوش هستید که در کنار مردم بومی استانبول بگردید و چند لحظه به سبک آنها زندگی کنید، گالاتا یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما در استانبول خواهد بود. محله‌ی گالاتا پر است از کوچه پس‌کوچه‌های تنگ و سنگ‌فرش شده که حال و هوای خوبی دارد. در گالاتا می‌توانید در کافه‌ها نشسته و در استکان‌های کمر باریک چای دبشی نوش جان کنید و یا از مغازه‌ها سوغاتی ناب برای دوستانتان خریداری نمایید. توجه داشته باشید که قیمت سوغاتی‌ها در محله‌ی گالاتا به نسبت سلطان احمد ارزان‌تر هستند.

محله چوکورکوما استانبول Cukurcuma

Cukurcuma
CukurComa

محله‌ی چوکورکوما در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. اینجا محله‌ای قدیمی است و با مراجعه به آن گویا پا به تاریخ استانبول گذاشته‌اید. در محله‌ی چوکورکوما هنوز هم خانه‎ها شکل و شمایلی کهن دارند و بومیان کوچه‌هایشان را با گل و گیاهان گوناگون می‌آرایند. این محله را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که در جستجوی اقامت در خانه‌های بومی هستند یا نمی‌خواهند در هتل‌ها گران اقامت کنند. اینجا برای کسانی که عاشق فرهنگ مردم ترک هستند نیز مناسب است زیرا فروشگاه‌های عتیقه فروشی گوناگونی در آن یافت می‌شوند که اشیایی کهن را به فروش می‌رسانند. بنای تاریخی معروفی در محله‌ی چوکورکوما وجود ندارد اما کافه‌های خوبش مکان‌های جذابی برای استراحت و میل کردن غذاها و نوشیدنی‌های ناب ترکی هستند.

محله کاراکوی استانبول Arakoyk

Karakoy
Karakoy

کاراکوی در گذشته یکی از مهم‌ترین بنادر شهر استانبول بوده است اما در سال 2012 به آن رسیدگی شد و بسیاری از ساختمان‌هایش را بازسازی کردند. حالا محله‌ی کاراکوی مکان خوبی برای کافه‌گردی و گپ‌وگفت با مردم بومی است. بد نیست بدانید که معروف‌ترین کافه‌ی این محله نیز کاراباتاک نام دارد. اغلب کافه‌های این محله نیز هزینه‌های مناسبی دارند و گران قیمت نیستند.

محله امینونو استانبول Eminonu

Eminonu
Eminonu

منطقه قدیمی و زیبای امینونو در کنار خلیج شاخ طلایی در شهر استانبول قرار دارد. وقتی شما تصمیم به اقامت در استانبول می گیرید و برای موارد مختلف نیاز به آدرس فروشگاه دارید و از محلی ها و دوستان ترکتان آدرسی برای مراجعه می خواهید در اکثر موارد این آدرس ها به امینونو ختم می شود. در کنار بازار قدیمی که شامل انواع سوغاتی های مخصوص استانبول و ترکیه است، می توانید برای موارد بروزی هم که نیاز دارید به این بازار مراجعه کنید. فضای بازار امینونو تقریبا شبیه بازار بزرگ تهران می باشد.
در کنار امینونو می توانید کشتی برای تور بُسفر و جزیره پیدا کنید و همچنین اسکله اتوبوس های دریایی که برای رفتن به قسمت آسیایی استفاده می شود. از فضای زیبای پل گالاتا برای قدم زدن، ماهیگیری و گرفتن عکس استفاده کنید و اگر اهل غذاهای دریایی هستید ساندویچ ماهی که در قایق هایی کنار اسکله به فروش می رسد و رستوران های غذاهای دریایی که زیر پل قرار دارند غافل نشوید.

محله آرناووت کوی استانبول Arnavutkoy

Arenavutkoy
Arnavutkoy

محله‌ی آرناووت کوی در جوار تنگه‌ی زیبای بسفر قرار گرفته و در نزد ایرانیان به خاطر تفریحات شبانه‌اش معروف شده است. اگر پس از غروب خورشید به آرناووت کوی بروید، می‌توانید از کافه‌های دوست‌داشتنی محله استفاده کرده و از تماشای تنگه‌ی بسفر و مرغان دریایی لذت ببرید. بسیاری از بومیان استانبول نیز شب‌ها به آرناووت کوی می‌روند تا در کنار دوستان و آشنایانشان لحظاتی دل‌انگیز را سپری کنند.

محله آسمالی میسکت استانبول Asmali mescit

Asmaly
Arnavutkoy

یک سمت از این محله به خیابان استقلال منتهی می‌شود و یکی از دلایل شهرت این محله نیز همین موضوع است. آسمالی میسکت از حدود سال 1920 میلادی معروف شد اما به مرور به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه در آن شکل و شمایل خاص و جذاب پیشینش را از دست داد و حالا محله‌ای با خانه‌های رنگارنگ است. مهمترین تفریح گردشگران در محله‌ی آسمانلی میسکت استانبول گشت و گذار در میان کافه‌های آن است که شکل و شمایلی محلی دارند و رنگ و بویی فرهنگی به سفر شما می‌دهند.

بهترین محله ها در استانبول برای زندگی

محله ببک استانبول Bebek Istanbul (ببک، روستای مدرن استانبول در امتداد بسفر)
یکی از انتخابهای ثروتمندان و افراد مشهور در هر کشور برای انتخاب یک محله برای زندگی در بالاترین اولویت امنیت اجتماعی و موقعیت قرار گیری آن محله میباشد که محله ببک تمام این فاکتورها را در اختیار دارد به انضمام اینکه تنگه بسفر و نمای زیبای آن برای خانه های شیک و مجلل یک امتیاز میباشد که صبح ها با منظره ای از سواحل مدیترانه ساکنان آن از خواب بیدار شوند.

محله آرناووت کوی استانبول Arnavutkoy
آرناووت کوی محله تاریخی در منطقه بهشتی در بخش مرکزی استانبول در تنگه بسفر و در همسایگی محله ببک است. Arnavutköy  روستای آلبانیایی در ترکیه میباشد در زبان یونانی به عنوان Mögå Ῥεύμα)) به معنی "جریان بزرگ" میباشد یک محله تاریخی در استانبول است دارای استخرهای چوبی و غذاهای دریایی است. دانشگاه معتبر رابرت کالج با ساختمان های سنتی آن. این بخشی از منطقه بشیکستان استانبول است و بین ارتاکوی و ببک در ساحل اروپایی از تنگه بسفر واقع شده است.

محله باکرکوی استانبول Bakirkoy Istanbul
باکرکوی Bakırköy یکی از قدیمی ترین مناطق استانبول است. این منطقه در قسمت اروپایی شهر واقع شده است و این ناحیه بین بزرگراه E5 و ساحل دریای مرمره قرار دارد. Bakırköy، به عنوان یک منطقه مسکونی و توسعه یافته، عمدتا توسط جمعیت طبقه متوسط ​​طبقه بندی می شود. مراکز خرید(Carousel, Capacity and Galleria Mall)، باغ گیاه شناسی، راهپیمایی و غیره در محله باکرکوی هستند. هنگامی که در هتل رادیسون بلو استانبول اقامت دارید، در وسط محله باکرکوی هستید. این منطقه به دلیل موقعیت عالی آن در نزدیکی فرودگاه شناخته شده است و دارای مراکز و ایستگاههای مترو و اتوبوس برای سفر عالی به مرکز است.

محله سلطان احمد استانبول(شهر قدیم استانبول) Sultanahmet-Old City
استانبول به عنوان یک شبه جزیره ای که توسط آب های از سمت شمال، شرق و جنوب (شاخ طلایی، بسفر و دریای مرمر) محدود می شود و همچنین توسط دیوارهای قدیمی شهر، این بخشی از شهر در قدیم قسطنطنیه نامیده می شود، که امروز توسط شهر استانبول جذب شده است. محله سلطان احمد استانبول قدیمی ترین محله استانبول است که اکثرا افراد محلی در این محله اقامت دارند و هنوز بافت جمعیتی آن کمتر تغییر نموده است. در این محله کلی مسجد و آثار قدیمی را میتوانید مشاهده کنید که بارزترین آنها مسجد سلطان احمد است که دلیل نامگذاری این محله هم میباشد و مسجد آبی Blue Mosque، ایا صوفیه Hagia Sophia، بازار بزرگ استانبول، بازار آراستا Arasta Bazaar، کاخ توپکاپی، و آب انبار قصر سلطنتی Basilica Cistern کلی مرکز خرید قدیمی، میدان اسب دوانی Hippodrome همراه با رستوران و کافه در این محله میباشد.

محله امیرگان استانبول Emirgan
گفته می شود که نام امیرگان از امیر گون هان، فرمانده فرانسوی است که در محاصره سلطان مراد چهارم، بدون مقاومت، تسلیم شد و به همین دلیل او به استانبول برده شد و در عوض قرن هفدهم این سرزمین ها به عنوان یک هدیه به آنها داده شد. Emirgan یکی از شناخته شده ترین محله های ناحیه سارییر Sariyer در بسفر است. خیابان های جانبی در Boyaciköy پر از نمونه های خوبی از معماری ترکی در اواخر دوره عثمانی و اوایل جمهوری، مانند سرلیفون سرفلر است. اتوبوس های عمومی که از میدان Taksim با 11 کیلومتر به این منطقه می آید و حتی اتوبوس های آبی نیز وجود دارد.

محله ینی کوی استانبول Yenikoy
سکونت در محله ینی کوی استانبول در قرن شانزدهم شروع شد و محل اقامت معتبر در قرن نوزدهم شد. Yeniköy تا سال 1955 پایتخت استانبول در محله ای با جمعیت قابل توجه یونانی و همچنین جوامع ارمنی و یهودی در محله ینی کوی استانبول بود. کلیسای ارمنی سورپسسواد زادزین و کنیسه ینیکووی تا به امروز زنده ماندند.

محله تارابییا استانبول ترکیه Tarabya
محله تارابییا استانبول یک محله در منطقه ساریر Sarıyer استانبول، ترکیه است. که در ساحل اروپا از تنگه بسفر، بین محله های ینی کوی Yeniköy و Kireçburnu واقع شده است. سلطان سلیم دوم از لذت خوردن ماهی در این منطقه لذت می برد و از وزیر بزرگ خود، سوکولو مهمد پاشا، خواست تا قصری برای او بسازد تا او بتواند تابستان ها را اینجا صرف کند. اعتقاد بر این است که سلطان سلیم دوم کاخ خود را تارابییا نامیده است که به معنای "لذت" است و نام محله (تاربایا) از نام این کاخ حاصل شده است. 

محله کورچشمه استانبول Kurucesme (چشمه خشک)
محله کورچشمه Kuruşeşme محله ای در منطقه بشیکتاش استانبول ترکیه Beşiktaş İstanbul که در طرف اروپایی تنگه بسفر میان محله های اورتاکوی و آرناوتوکوی قرار دارد. از لحاظ تاریخی، محله با نام های مختلف مانند Bithias ،Kalamos ،Amopolos نامگذاری شد. نام فعلی به یک چشمه تاریخی از مسجد قرن 15 ساخته شده توسط عثمان افندی Osman Efendi، شاعر برجسته سلطان عثمانی مهمد دوم (سلطنت 1444-1446، 1451-1481)، کورچشمه به معنای واقعی کلمه "چشمه خشک" است. نقطه پایان سواحل  بین الملی بسفر در پارک Cemil Topuzlu در کور چشمه پایان می یابد.

محله کادیکوی یا محله قاضی کوی استانبول Kadikoy
این محله لوکس و لاکچری که بیشتر دارای مزون های لباس عروس و لباس شب با قیمت های مناسب میباشد. کادیکوی در سمت آسیایی استانبول و دریای مرمر قرار دارد و کلیسای مسیحیت قرن 5ام از زیبایهای این محله است. تاریخ این محله خیلی ملتهب میباشد از جنگ کریمه و یادبودهای سربازان انگلیس و فرانسوی تا خیابان خرید امروزی بگهاد در فنر باغچه  و ایستگاه 110 ساله  مترو حیدرپاشا را میتوان دید.

محله بی اوغلو استانبول Beyoglu
شاید تعجب کنید که خیابان پر جنب و جوش استقلال که در بخش اروپایی استانبول قراردارد در نزدیکی خود یک محله آرام به نام محله بی اوغلو استانبول را میزبانی میکنند. افراد بومی و محلی ساکنین محله بی اوغلو استانبول میباشند که به مهمان نوازی نیز شهر هستند. شهر قدیمی استانبول و محله سلطان احمد از طریق پل گالاتا با هم در ارتباط هستند. محله بی اوغلو مراکز مهم تجاری و خیابان شلوغ توریستی استقلال که برای ما ایرانیان نامی آشناست و برج گالاتا، پل گالاتا موزه هنر مدرن، ‌میدان تکسیم(تقسیم)، موزه معصومیت (The Museum of Innocence)، موزه پرا، پارک تقسیم گزی را شامل میشود.
Istanbul
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info