مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان پایتخت ارمنستان

ایروان، پایتخت ارمنستان شهر کوچکی است که بازدید از بیشتر جاذبه های گردشگری آن بیش از 2 ساعت زمان نمی برد.در ادامه، مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر و حومه آن را با هم مرور می کنیم.

  • تعداد بازدید: 8910
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

ایروان کجاست؟

ایروان، پایتخت جمهوری ارمنستان، مکانی عالی برای شروع سفر کسانی است که مایل به گشت و گذار در ارمنستان هستند. ایروان به دلیل رنگ سنگ هایی که در ساختمان‌های مرکز شهر از آن استفاده شده به شهر صورتی شناخته می شود. این پایتخت به دلیل داشتن مکان های دیدنی متعدد، زندگی شبانه گسترده، موزه های عالی و پارک های دوست داشتنی، به سرعت به یک مقصد اصلی گردشگری تبدیل شده است.

این شهر محل میدان بزرگ  Republic‌ است. ایروان شهری عمیقاً تاریخی است و بیشتر مکان‌های دیدنی ایروان را می‌توانید در سفر یک روزه به مقصدی که به شهر کافه ها معروف است، مشاهده کنید. همچنین در ایروان مسجد آبی قرار دارد که تنها مسجد کل کشور است و دنیای زیرزمینی شگفت انگیز Levon که یکی از غیرمعمول‌ترین جاذبه های اروپا است، در ایروان قرار دارد. اینجا جایی است که شما می‌توانید بهترین موزه ها، موسسات فرهنگی و رستوران‌های برتر کشور را که سنت‌های آشپزی ارمنستان را زنده نگه می‌دارند، پیدا کنید.

میدان REPUBLIC

این میدان پر از ساختمان های کلاسیک به سبک شوروی سابق است که با سنگ های صورتی مشهور ارمنی ساخته شده است.

میدان REPUBLIC

در طول روز این میدان، یکی از پر رفت و آمدترین مکان های شهر ایروان است.

REPUBLIC


در شب، جنبه دیگری از این میدان را می بینید. نمایش رمانتیکی که ترکیبی از نور، موزیک و حرکت موزون آب فواره هاست، بسیاری از مردم را به این میدان می کشاند.

CASCADES و پارک VICTORY

با یک پیاده روی کوتاه از میدان REPUBLIC به پارک VICTORY و موزه CAFESJIAN می رسید که به CASCADES شهرت دارد. CASCADES در اوایل سال 1975 ساخته شده است.

CASCADES و پارک VICTORY


در ابتدای ورودی، یک سالن اپرا قرار گرفته و در هر یک از پله ها (CASCADE) آب نما، باغچه و سازه های هنری مدرن قراردارد.

CASCADES و پارک VICTORY


از پله ها که بالا روید، به پارک VICTORY می رسید، این پارک به دلیل وجود تندیس MOTHER مشهور است. در زیر این تندیس موزه کوچک ولی فوق العاده جذابی است که جنگ NAGORNO KARABAKH با AZERBAIJIN در اوایل 1990 را به نمایش می گذارد.

YEREVAN

موزه GENOCIDE

امکان ندارد از ایروان دیدن کنید ولی با آثار کشتار (GENOCIDE) آشنا نشوید. ایروان تا پیش از کشتار حدود 1.5 میلیون ارمنی و تبعید صدها هزار نفر از آنها از قلمرو امپراتوری عثمانی، شهری ایالتی بیش نبود.

CASCADES و پارک VICTORY


دورتر از مرکز شهر،یادبود و موزه GENOCIDE قراردارد.

GENOCIDE

کلیساهای ETCHMIADZIN و ZVARTNOT

یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان، کلیساهای ETCHMIADZIN و ZVARTNOT است که در شهر VAGHARSHAPAT قرار دارند. این شهر حدود 1 ساعت با ایروان فاصله دارد.

 ETCHMIADZIN  و ZVARTNOT


کلیسای ETCHMIADZIN قدیمی ترین کلیسای رسمی جهان است که در سال 480 ساخته شده است. برخلاف سایر کلیساهای ارمنی که تزیینات ساده ای دارند، این کلیسا با نقوش زیادی تزیین شده است. در محوطه کلیسا، سنگ های صلیبی پرنقش و نگاری (KHACHKAR) قرار دارند که قدمت آن ها به بیش از 1000 سال می رسد.

Somoni


در نزدیکی ETCHIADZIN، بقایای کلیسای ZVARTNOT قرارگرفته است. این کلیسا که در قرن 7 ساخته شده، به عنوان پایگاه میراث جهانی UNESCO انتخاب شده است.
از مهم ترین بخش های این کلیسا می توان به ستون هایی اشاره کرد که نقوش برجسته باستانی آنها 1400 سال قدمت دارد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info