نجف اشرف

شهر نجف که آرامگاه امام اول شیعیان حضرت علی (ع) را در خاک خود به آغوش کشیده است و یکی از مهمترین شهرهای عراق نیز به شما می آید.

  • تعداد بازدید: 9082
  • ارسال در تاریخ: ۵ خرداد ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

درباره نجف

نجف حرم امام علی

نجف یا همان نجف اشرف از شهرهای زیارتی بسیارمحبوب درمیان شیعیان، درعراق است که حرم امام علی (ع) در آنجا قرار دارد. این شهر به دلیل محل دفن امام علی (ع) درمیان تورهای مسافرتی سرو صدای زیادی به پا کرده است. حرم مطهر حضرت علی (ع) همچون جواهری در قلب این شهر آراسته است.  نجف در زمان اسلام و پیش از آن شهری پر طردد، شلوغ و مسکونی بوده است، اما با ساخته شدن بارگاه امام علی (ع) در قرن دوم قمری، تبدیل به یک شهر پر رونق و محبوب در میان شیعیان شد. همه ساله در روزها و مناسبتهای مختلف تعداد زیادی از زایرین امام علی (ع) با تور نجف به این شهر سفر می کنند. برخی از پادشاهان ایرانی مثل "محمد شاه قاجار" نقش مهم و تاثیر گذاری در آبادانی و عمران نجف داشتند.

آب و هوای نجف

نجف دارای آب و هوای گرم وخشک است ولی تابستان های بسیار گرم تر و خشک تری را دارد. در تابستان گاهی دمای هوا به 45 درجه نیز می رسد و زمستانهای بسیار سردی دارد تا جایی که در برخی شبها آبها یخ می زنند.

جاذبه های گردشگری نجف

امام علی

همانطور که گفته شد شهر نجف یکی از مهمترین شهرهای زیارتی شیعیان است. به جرات می توان گفت تور نجف در میان تورهای خارجی از سالیان پیش تا به حال مورد توجه زیادی از سمت مسلمانان به ویژه شیعیان قرار گرفته است. جاذبه های گردشگری و تاریخی نجف بیشتر از لحاظ مذهبی و زیارتی هستند که از مهم ترین آنها می توان به حرم امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) اشاره کرد. مسجد شیخ طوسی، مسجد عمران بن شاهین، مسجدالراس، مسجد الخضرا، قبر حضرت آدم و نوح،  قبرستان وادی الاسلام، مقام صاحب الزامان، حسینیه صاحب شریف، عیوان العلما، مقام زین العابدین، آرامگاه کمیل، مسجد سهله، مسجد حنانه، برج نمرود از دیگر جاذبه های شهر نجف می باشند.

بهترین هتل های شهر نجف

بهترین هتل های نجف

یکی از مهمترین بخش های یک سفر محل اقامت آن است. پس در انتخاب هتل و محل آن باید نهایت دقت را داشته باشید. هتل های زیادی در شهر نجف وجود دارند که ما در اینجا به معرفی بهترین های آن می پردازیم. هتل قاصر الضیافه، هتل شبیر، هتل زمزم نجف، هتل لولو البحر، هتل مدینت النور نجف، هتل الخیر، هتل مصباح الهدا، هتل قصر الدر، هتل الرواسی، هتل البستان و هتل عباس از بهترین هتلهای نجف به شمار می آیند.

بهترین رستوران های نجف

بهترین رستورانهای نجف
جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای ترکیبی و همچنین خرید بلیط هواپیما به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

حتما بعد از کلی پیاده روی و زیارت کردن به دنبال یک جای مناسب و البته مطمئن برای غذا خوردن می گردید. این خیلی مهمه که جایی که غذا می خورید حتما استاندارد های بهداشتی و غذایی را رعایت کنند و از مواد غذای تازه وسالم استفاده کنند. پس ما در اینجا به معرفی برخی از رستورانهای خوب شهر نجف می پردازیم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که طعم و مزه غذا سلیقه ای است و چیزی که خیلی مهم می تواند باشد کیفیت و سلامت غذا می باشد. رستوران پیتزا پیتزا، رستوران الطازج نجف، رستوران ولایت علی، رستوران الواحه، رستوران العزائم، رستوران ثابت، رستوران آل مسکف، رستوران بین المللی سوباط، رستوران کافه نون، رستوران مطعم المحافظه و رستوران ابو مصطفی می توانند بهترین گزینه در سفرتان به نجف برای صرف غذا باشد.

بهترین غذاهای شهر نجف

بهترین غذاهای نجف

در کشور عراق تقریبا اکثر شهرهای غذاهای محلی و اصیل مشترک دارند و شما به هر شهری سفر کنید می توانید از این غذاها لذت ببرید. یکی از اصلی ترین و می توان گفت خوشمزه ترین غذاهی نجف خورشت قیمه نجفی است که به عنوان غذای میان ذائرین و مسافران در ایام شهادت امیرالمومنین و همینطور ایام محرم و صفر در کل شهر پخش می شود. از دیگر غذاهای خوشمزه و محلی نجف می توان به ته چین عراقی، بامیه، البریانی، دولما، کباب و فاضولیا اشاره کرد.

مراکز خرید شهر نجف

بهترین مراکز خرید نجف

همه کسانی که به سفر می روند مخصوصا ایرانی های عزیز حتما برای خرید کردن و یا خرید سوغاتی به دنبال بازار و یا مراکز خرید مناسب و مقرون به صرفه می گردند. شما می توانید با خرید بلیط لحظه آخری سفری اقتصادی و به یادماندنی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. برخی از مراکز خرید شهر نجف، بازار نجف اشرف، مرکز خرید نیبرهود، بازار مدرن کوفه، می تواند محل مناسبی برای خرید شما باشد.

مراکز درمانی شهر نجف

در سفر همه اتفاقات خوب و بد در انتظار ما هستند. باید برای هر اتفاقی در سفر آماده باشیم تا در زمان وقوع حادثه تصمیم عجولانه نگیریم و بتوانیم به بهترین نحوه ممکن از پس مشکلمان بر بیاییم. اسامی برخی مراکز درمانی در نجف، درمانگاه هتل النبا، بیمارستان حکیم، بیمارستان حضرت زهرا، ثوره العشرین، صحن حضرت زهرا، بیمارستان الصدر و دفتر نجف اشرف می باشد.

شماره های ضروری در نجف

  • کد کشور: 964
  • کد شهری: 40
  • پلیس: 122104
  • آمبولانس: 122
  • 122115 آتش نشانی
  • اورژانس: 104
  • افراد گمشده: 07801300561

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info