هر آنچه درباره سفر به آنتالیا باید بدانیم؟

کشور ترکیه یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری به خصوص برای ما ایرانی ها محسوب می‌شود. آنتالیا یکی از شهرهای خوش آب و هوای این کشور است که دارای طبیعت فوق العاده و بکر می باشد.

  • تعداد بازدید: 2139
  • ارسال در تاریخ: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

درباره آنتالیا

آنتالیا در سواحل دریای مدیترانه و در ضلع جنوب غربی ترکیه قرار دارد. این منطقه که بزرگترین اقامتگاه دریایی بین المللی ترکیه محسوب می شود، بر روی تخته سنگی در بخش جنوبی شبه جزیره آناتولی واقع شده است. بخش غربی خلیج آنتالیا به رشته کوه های Bey  ختم می شود، و کوه های زیبای توروس در ضلع شمال شرقی آن واقع شده اند. مهمترین شهرهای آنتالیا عبارتند از : لارا، کِمر، بِلک، آلانیا و سیده است.

درباره آنتالیا

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا در طول سال با تغییرات کم فصلی، آب و هوای معتدل و گرم دارد. دمای هوای زمستان بندرت از ۵ درجه سانتی گراد پایین می آید. بارانهای موسمی و طوفانهای ناگهانی از ویژگیهای فصل زمستان و بهار در آنتالیا بوده و بارش برف از پدیده های نادر در این منطقه می باشد. آب و هوای آنتالیا به گونه ای می باشد که درحدود ۳۰۰ روز سال آفتابی بوده و محلی مناسب برای فعالیتهای ورزشی مانند موج سواری ، اسکی روی آب، قایقرانی ، کوهنوردی و… میباشد . در فصل تابستان دمای هوا بین ۳۵ الی ۴۵ درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین ۶۵ الی ۸۵ درصد می باشد و این آب و هوا توریست های بسیاری را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا میکشاند. آنتالیا یک مقصد محبوب توریستی است و در تمام فصول سال می توان به این شهر سفر کرد. این شهر با سواحلی زیبا گردشگران زیادی را به ویژه در تابستان جذب می کند.

تاریخچه آنتالیا

تاریخ آنتالیا به ۱۳۳ سال قبل از میلاد باز می گردد. شهر آتالوس شهری ساکت و آرام واقع در دامنه های کوه Taurus بوده و دارای آثار تاریخی و زیبایی های طبیعی بسیاری می باشد.
یکی از ویژگی های برجسته ی این شهر درختهای سر به فلک کشیده نخل هستند که می توانند با سایه ی خود سایه بانی خنک و آرام برای گردشگران در آب و هوای معتدل مدیترانه ای آن منطقه باشند. این الگوی آب و هوایی تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی معتدل و بارانی دارد.

سفر به آنتالیا

مراکز تفریحی آنتالیا

علاوه بر سواحل ماسه ای زیبای شهر، آنتالیا دارای دو پارک آبی بزرگ به نام های "پارک آبی آکوا" و "پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی" با سرسره های آبی مهیج می باشد .در این پارکها می توانید از تماشای نمایش دلفین ها نیز لذت ببرید. این پارک ها دارای امکانات تفریحی مختص کودکان هم می باشند.
"پرگه" و "آسپندوس " دو شهر تاریخی آنتالیا هستند که حتما در تور آنتالیا باید از آن ها دیدن کنید. این دو شهر تاریخی دارای اقامتگاه های مدرن و همچنین سواحل زیبایی هستند و محل خوبی برای استراحت می باشند. در سمت غرب شهر باستانی" فاسلیس" واقع شده است. این شهر هم دارای سواحل بی نظیر و جنگل های کاجی زیبایی هستند که مکانی عالی برای گذراندن یک روز آرام در کنار خانواده تان می باشد.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

از جاذبه های گردشگری آنتالیا می توان به شهر قدیمی آنتالیا "کالیچی"، منطقه قدیمی هاربر، موزه آنتالیا، مناره یولی آنتالیا، دروازه هادریان آنتالیا، قلعه رومیان " برج هیدلیریک"، آسپندوس آنتالیا، شهر پرج آنتالیا، ساحل الیمپوس آنتالیا، ساحل چیمارا آنتالیا، ساحل کنیالتی آنتالیا ، ساحل لارا، چشمه کارست، غار کارائین آنتالیا و پارک کوپرولو آنتالیا اشاره کرد.

غذاها و رستوران های آنتالیا

ویژگی های فرهنگی امپراتوری عثمانی تاثیر شگرفی بر غذاهای ترکیه گذاشته است. غذا های ترکی خیلی زود به یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیا تبدیل شده است.
به دلیل استفاده زیاد از سبزی و ماهی تازه و روغن زیتون غذاهای این کشور از غذا های غنی جهان به حساب می آیند. مواد پر کاربرد در آشپزی ترکیه گوشت، سبزی و حبوبات است.
صبحانه، مهمترین وعده غذایی در ترکیه می باشد. سبزی، گوجه فرنگی، خیار و فلفل به همراه پنیر، تخم مرغ، زیتون، عسل، خامه، شیر، چایی و نان از جمله مواد غذایی هستند که در یک صبحانه ترکی مصرف می شود.
از غذاهای اصلی آنتالیا می توان به سوپ کوربا، دلمه برگ مو، دلمه کلم، کومپیر (سیب زمینی پخته به همراه مخلفات) ، پاید یا لاهماکون ( تشکیل شده از مواد پیتزا)، کوفته، انواع بورک (گوشت، اسفناج، سبزیجات، مرغ) و باقلوا ترکی اشاره کرد.
از رستوران های معروف و پرطرفدار میتوان از رستوران های اسب دیوانه، غذاخوری سراسر، لونژ وانیل، سر آشپز بزرگ (بیگ شیف)، زاروری، سوشیکو، هایال، آنیس، بیگ من و بیسترو، خانه کافه و نار بیچ بیسترو نام برد.

تور آنتالیا

مراکز خرید آنتالیا

خرید کردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که می توان در سفر انجام داد. چیزهایی مانند منسوجات، لباس های کتانی، لوازم چوبی سنتی، فرش، چرم، زیورآلات، و انواع مرباها بسیار پرطرفدار است
آنتالیا از نظر خرید به پای استانبول نمی‌رسد، اما مراکز خرید فراوانی از سنتی و مدرن گرفته تا ارزان و گران دارد که می‌تواند تمام سلایق را بخوبی پوشش دهد. بازار اورینت، بازار دوسم آلتی، بازار قدیمی، مرکز خرید مارک آنتالیا، پاساژ میگروس، اوزدلیک پارک، دیپوف تراسیتی و دوگو گاراژی از بازارهای معروف و محبوب آنتالیا می باشد.

جشن های آنتالیا

فستیوال ها و رویداد های زیادی در آنتالیا برگزار می شوند، اما فستیوال اپرای آسپندوس ، فستیوال مجسمه های شنی و فستیوال پرتغال طلایی از مشهورترین آنهاست.

حمل و نقل در آنتالیا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سفر دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی آن شهر یا کشور می باشد. خوشبختانه در آنتالیا شما می‌توانید به وسایل نقلیه‌ی عمومی مثل دولموش و مینی‌بوس دسترسی داشت. دولموش کمی گران‌تر از مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها ست، اما می‌توانید هر جایی که بخواهید پیاده شوید.

هتل های آنتالیا

از آنجا که آنتالیا یک شهره توریستی پرطرفدار می باشد ممکن است از هر نقطه از جهان با هر سلیقه و بودجه ای به این شهر سفر کنند. خوشبختانه همه نوع هتل با هر نوع سلیقه ای در آنتالیا وجود دارد. هتل های لوکس آنتالیا لیبرتی هتل لارا، مردان پالاس، میراکل ریزورت، دِلفین ایمپریال، ونیزیا پالاس و هتل های متوسط رو به بالا ریکسوس دان تاون، آکراباروت، توپکاپی پالاس، تایتانیک بیچ لارا، مرمره، شروود بریز ریزورت و هتل های متوسط آلپ پاشا هتل، توتاو آدالیا آلارا، آی سی هتل ایرپورت، لاتانیا سیتی هتل می باشند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info