وقت سفر به کیش رسیده

کیش از اون دست جاذبه هاییه که کمتر کسی پیدا میشه علاقه ای نسبت به سفر بهش نشون نده! این جزیره‌ی زیبا ساحلی بی نظیر و جاذبه هایی دلنشین داره!!

  • تعداد بازدید: 2915
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

جزیره کیش

کیش ازون مناطق گرمسیری به حساب میاد که با داشتن ساحل زیباش گردشگرای زیادی رو به خودش جذب میکنه و خصوصا در فصل های زمستونی اقبال بیشتری پیدا میکنه! کیش از توابع استان هرمزگان هس که به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب شفاف، پاساژهای لوکس، هتل های مجللش و اجناس گرون قیمتی که عرضه میکنه و تفریحات آبیش، باعث میشه سفر خاطره انگیزی برای گردشگرا رقم بخوره.
این جزیره اولین منطقه آزاد تجاری ایران محسوب میشه که در سال 1361 این اتفاق تاریخی رقم خورد و کیش بیشتر رشد و توسعه خودشو مدیون همین رویداده! بهترین زمان برای سفر به این جزیره اواسط پاییز و اواخر زمستانه که آب و هوای مطلوبی داره چون تابستونای بسیار گرم و زمستونای معتدلی داره.

image

خرید بلیط هواپیما کیش

    خرید بلیط هواپیما کیش, رزرو آنلاین بلیط هواپیما کیش, خرید بلیط لحظه آخری کیش, خرید بلیط ارزان کیش, ارزانترین بلیط هواپیما کیش, بلیط هواپیما تهران به کیش, قیمت بلیط کیش, بهترین نرخ بلیط کیش, بهترین زمان سفر به کیش, بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش

    جاذبه های کیش برای خودش یه دنیاس که میخوایم به چنتا از مهمتریناشون اشاره کنیم

    1. کشتی یونانی

    این کشتی یکی از نمادهای کیش محسوب میشه که سال ها پیش به گل نشسته و هرچی تلاش برای بیرون کشیدنش کردن نتیجه نداد و در انتها تصمیم گرفتن کشتی رو به آتیش بکشن! اما با همه‌ی بلایایی که سر کشتی آوردن هنوزم به عنوان یه جاذبه که خصوصا در غروب آفتاب فوق العاده به نظر میرسه باعث عکس برداری گردشگرا میشه! البته گفتنیه که پارک کشتی یونانی امکانات زیادی برخلاف خود کشتی یونانی داره و میتونید تو فضای ساحلی نزدیک کشتی از رستوران ها و دوچرخه سواری لذت ببرید یا اینکه با لباس غواصی به بخشایی از کشتی سر بزنید.

    کشتی یونانی کیش

    2. شهر حریره

    این شهر تاریخی در شمال کیش قرار داره و نزدیک 100 هکتار وسعت! جزیره از نظر تاریخی به سده 10 هجری قمری میرسه یعنی خیلی سال پیش! البته این شهر در زمان خودش یکی از شهرای پررونق به حساب میومده. از قسمتای دیدنی این شهر میشه به حمام، قنات ها، مسجد و ساحل بی نظیرش اشاره کرد و در سال 1376 وارده آثار ملی ایران شد.

    شهر حریره کیش

    3. ساحل مرجانی

    این ساحل که چشم هر گردشگری رو مجذوب خودش میکنه در قسمت شرقی جزیره قرار داره و یکی از منحصر به فردترین نقاط گردشگریه جزیره محسوب میشه. از آلاچیق های ساحلی نمیشه نگفت که منظره فوق العاده جذابی رو پدید آوردن و میشه از آفتاب مستقیم در امان موند! از امکانات تفریحیه ساحل مرجانی هرچی بگیم کمه! مثله جت اسکی، غواصی و شاتل!

    ساحل مرجانی کیش

    4. جزیره هندورابی

    این جزیره قریب به 23 کیلومتر مربع وسعت داره و هم از نظر طبیعی و ساحل کم نظیرش و هم از نظر تاریخی جایگاه استثنایی! هندورابی نزدیک به 30 کیلومتر از کیش دوره اما دیدنش مطمئنا ارزش داره! از جمعیتی که در این جزیره ساکن هستن اگه بخوایم بگیم میشه گفت تعدادشون خیلی کمه و تنها از طریق ماهیگیری گذران زندگی میکنن. گفتنیه که نزدیک این جزیره میشه آثار مخروبه ای از دو روستای الصراه و الدورات رو ملاحظه کرد! در زمان های دور یعنی نهم هجری پرتغالی ها اینجا رو اشغال کردن که هنوزم میشه بقایایی از حضورشون رو تماشا کرد!

    جزیره هندورابی

    اگه نظری در مورد جزیره کیش داری بنویس.
    مطلب چطور بود ؟ جاذبه ای هست که ما ازش اسم نبرده باشیم و تو بهش علاقه داری؟

    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info