وقت سفر به گیلان رسیده

گیلان هم از نظر اقلیم هم طبیعت هم مردمش و هم ساحلش یه تجربه کم نظیر محسوب میشه، بهتره بریم گشتی تو گیلان بزنیم

  • تعداد بازدید: 3343
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

وقت سفر به گیلان رسیده

گیلان ازون شهرای بی نظیره ایرانه که مخصوصا تو این فصل گرم و داغ جون میده برا رفتن!
از جاذبه هاش اگه بخوام تعریف کنم اول سراغه دریاچه سد سقالسکار میرم، دریاچه ای که روح ادمو تازه میکنه، حسابی سر حال میای!!
از قلعه رودخان که مثه یه نگین انگشتری تو جنگه منتها از نوع سبزش! یا از شهر فومنش اگه بخوام بگم، کلوچه هاش یه بخشه جدایی ناپذیره.
از ماسوله بگم، خونه های خوشگلش و آدمای محلیش که انگار از یه دوره تاریخی ورداشتی آوردیشون تو سال 96!
جنگل گیسوم و طبیعت سبزه سبزش که منو یاده بهشت میندازه! نه که رفتم!!
آب تنی تو دریای مازندران که اصلا گفتنی نیست! فقط تجربه کردنیه!!
نوبتی هم باشه نوبته اینه که یه کمی برات از تک تک این جاذبه ها تعریف کنم، فک نکنی میخوام تو خماری قرارت بدما!

سقالسکار: همونجور که گفته شد اسمه یه سده ولی قبل از اون اسمه یه روستاس که 15 کیلومتری جنوب رشت جا خوش کرده! حالا لابد میپرسی این اسم از کجا اومده، جوابش اینه که معنیه سقالسکار میشه آب خوردن پرندگان، البته دوس داشتنی شمام میتونی آب بخوری اما یه نموره شوره! قدیم ندیما پرنده هایی مثله لک لک میومدن اونجا آب نوش جان میکردن که به همین خاطر اسمه اینجا شد همینی که گفتم! طبیعتش بی نظیره مثه یه کارت پوستال. ضمنا این دریاچه خیلی پاکیزه و تر و تمیزه، اون قدر که فک میکنی تازه افتتاح شده!

دریاچه سقالسکار

رودخان: اگه از اطلاعات تاریخی این قلعه مثه اینکه مربوط به دوران سلجوقیه بگذریم، میریم سراغه اینکه جنوب شهره فومن قرار داره، دیوار قلعه تقریبا 1500 متره، ضمنا 65 تا برج داره! ماشالا برج! این قلعه دو تا بخش عمده داره که یکی قراول خانه هست و دیگری ارگ، دومی که همون ارگ باشه جایی بوده که پادشاه با خانواده محترم ایام میگذروندن و قراول خانه جای سربازا و نگهبانا بوده و طوری ساخته شده که سربازا به راحتی روی کل قلعه تسلط داشتن. قلعه یه چشمه هم داره که سکنه رو از آب بی نیاز کرده بود، چه خوبه کاش ما هم تو خونه همچین چشمه ای داشتیم! به دلیل استحکام و معماری منحصر بفردش تا بحال هیچ دشمنی نتونسته قلعه رو فتح کنه، اما شما به عنوان گردشگر خیلی شیک و مجلسی می تونی بری داخلشو سیاحت کنی و چند صد سال پیش و با گوشت وپوستت لمس کنی!

قلعه رودخان

ماسوله: این شهرو کمتر کسیه که نشناسه چون هم تاریخی و هم توریستیه! میپرسی رازش چیه که ماسوله شده قطب گردشگری، چون طبیعت سرسبزش فوق العادس، چون هوای مه آلودش تقریبا دائمیه، انگار رو ابرا راه میری، تابستوناش هم خنک، زمستوناشم که پره برف دیگه چی میخوای! معماری منحصر به فرده این شهر چون حالت کوهپایه ای داره و عملا روی کوه قرار داره شما رو با پدیده تازه ای مواجه میکنه که نظیرشو تو هیچ منطقه شهری نمیبینی! کوه های سرسبز این منطقه کوهنوردای زیادی رو از جای جای دنیا جذب میکنه که بزنن به دل کوه. فصل زمستان برفای سنگینی تو این شهر میاد و به همین خاطر معبرا به کلی مسدود میشن و خونه ها به صورت تو در تو ساخته شدن و اکثرشون هم دو طبقه هستن. خلاصه اینکه آبشارای کوچیک و بزرگ این شهر و جنگلای تو در تو و جاده های پیچ در پیچ همه و همه یه تعطیلات خاطره انگیزو برات میسازه!

ماسوله

پارک گیسوم: گیسوم جنگلیه که در انتهای مسیرش شما رو به ساحل دریای مازندران میرسونه، از توصیفش همین بس که درختای سرو سر به فلک کشیده و پر صلابت و سبزه سبزش منظره اعجاب انگیزی رو به ارمغان میاره، مسیر حرکت بیشتر از هر چیزی شبیه تونلی هست که سقفشو برگای سبز تشکیل دادن!

اگه نظری در مورد گیلان داری بنویس.
مطلب چطور بود ؟ جاذبه ای هست که ما ازش اسم نبرده باشیم و تو بهش علاقه داری؟

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • mosafersalam پنج شنبه ۲۶ بهمن
    من با خیلی از جاذبه های گیلان آشنا نبودم، به نظر من مقاله تون مفید و کامل بود.
  • امید محمودزادگان سه شنبه ۲۶ اردیبهشت
    قابلی نداشت
  • علی رضا شنبه ۲۳ اردیبهشت
    عالی بود ممنون
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info