پرواز بزرگترین هواپیمای جهان

هواپیمای استراتولانچ "STRATOLAUNCH" که به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان شناخته می شود، صبح 13 آپریل 2019 برای اولین بار پرواز کرد و 2 ساعت بعد نیز در سلامت کامل فرود آمد.

  • تعداد بازدید: 2113
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

بزرگترین هواپیمای جهان که استراتولانچ نام دارد، 13 آپریل 2019 برای اولین بار در آسمان پرواز کرد. این هواپیما که توسط شرکت پرتاب موشک استراتولانچ ساخته شده، 226 تن وزن و 117 متر پهنای بال دارد. استراتولانچ ساعت 10 صبح شنبه به وقت محلی از پایگاه هوایی و فضایی موهاوی در کالیفرنیا پرواز کرد.
این پرواز در ابتدا پروازی آزمایشی و بحرانی برای این هواپیما بود و همچنین برای پرتاب موشک های آن طراحی شده بود. به استناد کمپانی سازنده هواپیما، اولین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان 150 دقیقه طول کشیده و فرود آرام و ایمنی را به ارمغان گذاشت. استراتولاتچ که از دو بدنه تشکیل شده، به منظور پرواز در ارتفاع 10 هزار متری و پرتاب موشک هایی در همان ارتفاع طراحی شده است. در اولین پرواز استراتولانچ موشکی وجود نداشته است.

های هالیدی

پل آلن، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت بود که در واقع طرح اولیه این هواپیما را انجام داده بود ولی متاسفانه در اواخر سال 2018 جان خود را از دست داد و نتوانست ثمره این پروژه غول آسا را با چشمانش ببیند. پروژه" STRATOLAUNCH " آلن در سال ۲۰۱۱ با چشم انداز دسترسی به خطوط هوایی به فضا به عنوان جایگزینی برای سیستم های راه اندازی "فضایی زمینی" تاسیس شد.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و تورهای ترکیبی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

اما این هواپیما فقط بزرگترین هواپیمای جهان نیست و اهدافی فراتر از یک هواپیمای ساده را دارد. " STRATOLAUNCH " طراحی شده است که از قسمت پائینی خود برای حمل وسایل زیاد استفاده کند، که حتی گفته می شود در آینده به عنوان یک تاکسی پرنده به کار گرفته می شود و یا حتی می تواند به فضا نیز برای انتقال وسایل و محصولات خاص مورد استفاده قرار گیرد.


منبع:THEVERGE
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info