پرواز به سه مقصد کوتاه خارجی از فرودگاه رشت با ATR

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد که از فرودگاه رشت به مقصد کشورهای ‌همجوار مثل باکو، ارمنستان و آستاراخان که تنها یک ساعت زمان است مسافر وجود دارد اما هواپیمایی برای حمل و نقل این مسافران نیست با هدف کمک به رونق گردشگری در گیلان ای.تی.آر های جوان در این مسیرها به کار رود.

  • تعداد بازدید: 2130
  • ارسال در تاریخ: ۹ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۹ خرداد ۱۳۹۶

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه گیلان گفت: موقعیت استان گیلان طوری است که با شهرهای زیادی همجواراست و از آنجایی که ای.تی.آر ها برای مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند، برای پرواز رشت به شهرهای همجوار نیاز زیادی به این هواپیماها داریم.

وی با بیان اینکه در مسیر رشت به تهران به عنوان یکی از پر درخواست ترین مسیرها به مناسب ترین هواپیما یعنی ای.تی.آر نیازمند هستیم، گفت: پتانسیل روزانه ۴ پرواز ATR هم در مسیر رشت به تهران وجود دارد و نظر ما این است که به جای یک پرواز که هم اکنون با فوکر و ایرباس انجام می شود، روزی چند پرواز به تهران با این هواپیماها داشته باشیم.
کریم آقایی اضافه کرد: بر اساس نیازسنجی های انجام شده هم اکنون به پرواز در مسیر رشت-تبریز و رشت-ارومیه نیاز زیادی داریم. قبلا در این مسیرها پرواز برقرار بود اما به دلیل کمبود ناوگان در بعضی مسیرها پروازها کاهش و در برخی مسیرها متوقف شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان هم چنین خبر داد که از فرودگاه رشت به مقصد کشورهای همجوار مثل باکو، ارمنستان و آستاراخان که تنها یک ساعت است مسافر وجود دارد اما هواپیمایی برای حمل و نقل این مسافران نیست. هواپیمای بزرگ هم نمی تواند این خطوط را پوشش دهد چرا که مسافر کافی وجود ندارد.
وی پیشنهاد داد که با هدف کمک به رونق گردشگری گیلان ای.تی.آرهای جوان در این مسیرها به کار رود و توضیح داد: یک فروند ای.تی.آر هواپیمایی آسمان پیش تر به مقصد ایروان و باکو به مسافران این مسیر خدمات ارائه می داد اما به دلیل کمبود ناوگان مدتی است که این پروازها متوقف شده است.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه فرودگاه گیلان می تواند به عنوان هاب به شهرهای شمالی مثل ساری و گرگان پرواز داشته باشد و خدمات ارائه دهد، گفت: این فرودگاه نیز میتواند بیس پروازی ای.تی.آر باشد و با یک یا دو فروند از این هواپیماها اقدام به جایجایی مسافران نماید.

کریم آقایی هم چنین ورود این هواپیماها به ناوگان حمل و نقل هوایی را برای تمامی فرودگاههای کشور مناسب دانست و گفت:ای.تی.آر ها هواپیمای ایمن و پیشرفته ای هستند که به دلیل کوچک بودن برای تیک آف نیازمند باند بلندی نیستند و در فرودگاههایی با طول باند کوتاه هم امکان پرواز دارند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info