پیشنهاد تبدیل شهر همدان به پایتخت گردشگری آسیا

معرفی شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) مطرح شد.

  • تعداد بازدید: 1427
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

سید محمد کاظم خلدی نسب، مشاور معاونت گردشگری به عنوان نماینده سازمان در نشست کارشناسان ارشد و مقامات عالیرتبه گردشگری دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) که از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ خرداد ماه در شهر "سیم ریپ" کشور کامبوج در حال برگزاری است؛ ضمن برشمردن ویژگی های تاریخی، تمدنی و گردشگری همدان، این شهر را شایسته تبدیل شدن به پایتخت گردشگری آسیا، عنوان کرد.

پیشنهاد مذکور که به استناد مصوبات اجلاس وزیران کشورهای عضو در آوریل ۲۰۱۴ در منامه بحرین مبنی بر معرفی شهرهای پیشنهادی برای تعیین پایتخت گردشگری آسیا انجام گرفته است؛ دستاوردهای گسترده ای جهت معرفی ظرفیت ها و توسعه گردشگری کشور در ۳۳ کشور عضو از قاره آسیا به همراه خواهد داشت.

دومین اجلاس وزیران گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوهای آسیایی (ACD) از ۴ بخش شامل: نشست کارشناسان ارشد، نشست وزرای گردشگری، تور بازدیدهای فنی و نیز کنفرانس گردشگری پایدار و شهرهای تاریخی تشکیل شده است که متناسب با موضوع، نمایندگانی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این رویداد شرکت خواهند کرد.

مجمع گفتگوهای آسیایی، یک سازمان بین دولتی به شمار می آید که در ۱۸ خرداد ۱۳۸۱ به منظور ارتقای همکاری های آسیایی در سطح قاره ای تشکیل شد. در حال حاضر ۳۳ کشور آسیایی در این مجمع که فراگیرترین تشکیلات فرا منطقه ای شناخته می شود؛ عضو هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info