چطور به وان ترکیه برویم؟

از آنجایی که ترکیه و ایران دارای مرز مشترک هستند شما می توانید از طریق مرز زمینی به وان سفر کنید. در واقع برای رسیدن به وان از راه مرزی فقط یک ساعت زمان لازم دارید و دسترسی به وان از طریق زمینی بسیار ساده است. شما میتوانید با ماشین شخصی خودتان به وان سفر کنید.

  • تعداد بازدید: 11800
  • ارسال در تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

وان کجاست؟

وان در کشور ترکیه واقع شده است و به دلیل نزدیک بودن وان به ایران، تور وان، طرفداران زیادی دارد. برای سفر به وان باید به شهر تبریز بروید که از تهران حدود 7 ساعت مسیر دارید و پس از آن به خوی بروید که تقریبا 2 ساعت زمان میبرد و در نهایت از مرز رازی یا همان مرز کاپیکوی رد شوید. از مرز کاپی کوی تا شهر وان 90 کیلومتر راه است. مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است، بنابراین باید زمان خود را تنظیم کنید که حداقل دو ساعت قبل از بسته شدن مرز رازی آنجا باشید. مرز رازی کوتاهترین مسیر سفر به وان ترکیه است. به محض ورود به خاک ترکیه، دولموش ( به ترکی ) یا همان ون های سواری منتظر مسافرین وان هستند.
مطالب مرتبط:


تور وان

چطور با اتوبوس از تهران به وان ترکیه برویم؟

شما به راحتی می توانید از طریق زمینی به وان سفر کنید و از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید که در اینصورت باید دارای گواهینامه بین المللی یکساله باشید و هزینه پلاک بین المللی و هزینه بیمه های مربوط به عوارض خروج از کشور را در شعب بانک ملی بپردازید. یا اینکه ماشین خود را در پارکینگ های پایانه مرزی قرار دهید و با استفاده از تاکسی یا ون به وان بروید. تورهای ترکیه هم گزینه یی مناسب برای سفر به وان هستند.

تور وان

سفر به وان از مرز رازی

در سفر به وان ترکیه میتوانید از مرزهای هر روزه اتوبوس های زیادی از ترمینال غرب تهران به شهر خوی حرکت دارند. اکثر این اتوبوس ها شب از تهران حرکت کرده و صبح به شهر خوی می رسند. سفر با اتوبوس از تهران تا خوی حدودا ۱۰ ساعت زمان می برد. از شهر خوی، تاکسی های خطی برای مرز رازی وجود دارند که برای رفتن به مرز رازی می توان از آنها استفاده کرد. پس از گذر از مرز رازی و وارد شدن به خاک ترکیه، سواری های دولموش منتظر مسافرین برای شهر وان هستند.

سفر به وان از مرز سرو

برای سفر به وان میتوانید از مرز سرو هم استفاده کنید. از خوبی های این مرز این است که این مرز به صورت 24 ساعته باز میباشد. مرز سرو، بعد از مرز بازرگان پرترددترین مرز ترکیه می باشد. امکان عبور تمام خودروها از جمله تریلی و اتوبوس را دارد. این مرز با ارومیه نیم ساعت فاصله دارد و مناسب مسافرانی است که از جنوب کشور میخواهند به ترکیه سفر کنند. ارومیه با وان مرز مشترک دارد و شما میتوانید حتی بدون سفر به ترکیه در این مکان خرید خوبی داشته باشید.
از معایب استفاده از مرز سرو این است که شما از این مرز ابتدا باید به شهر یوکسک بروید و سپس به وان بروید. و اینکه مسیری طولانی و کوهستانی دارد یعنی حدود 300 کیلومتر جاده که گهگاه در آن گزارش هایی مبنی بر سنگپرانی به خودروها بوده است. و این مرز به دلیل نزدیکی با مرز های سوریه و عراق و نا آرامی شهرهای کردنشین، توصیه نمیشود.

تور وان

مدارک و هزینه های سفر به وان ترکیه

از آنجایی که بین ایران و ترکیه توافق شده است، شهروندان ایرانی از قانون ویزا معاف هستند و ایرانی ها می توانند تا سه ماه بدون ویزا در خاک ترکیه حضور داشته باشند. البته در هنگام ورود به ترکیه گذرنامه باید دارای شش ماه اعتبار باشد و مهر ورود در یکی از پایانه های مرزی زمینی و یا هوایی ثبت شود. لازم به ذکر است که در این سه ماه شما اجازه فعالیت های اجتماعی، تحصیل، تجارت و یا کار را ندارند.

چطور لیر بخریم؟

واحد پول ترکیه لیر است و قیمت آن را میتوانید در صرافی‌ها و یا سایت های مربوطه مشاهده نمایید. برای خرید لیر می توانید از دو راه اقدام کنید. یا اینکه از ایران دلار تهیه کنید و در صرافی های ترکیه به لیر تبدیل کنید و راه دوم اینکه مستقیم از صرافی های ایران لیر تهیه کنید.

مسیر سفر به وان ترکیه :

  • مرز رازی-کاپی کوی
  • مسیر تبریز-وان
  • مسیر تهران-خوی-وان
  • مرز سرو-اسندره
  • مرز بازرگان-گورباغ
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info