چهره شما پاسپورت شما

بیومتریک یا همان فناوری تشخیص چهره جایگزینی است برای گذرنامه های کاغذی که باعث تسریع و آسان تر کردن عمل پردازش اطلاعات مسافرین، امنیت و آرامش بیشتر آنها در فرودگاه ها و سفرشان خواهد شد.

  • تعداد بازدید: 1771
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

در دنیای امروزی ما هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی و اکتشافات جدیدی هستیم که زندگی ما را دستخوش تغییرات می کنند و غیر ممکن ها را ممکن میسازند. در صنعت هواپیمایی و فرودگاه ها نیز ما هر ساله شاهد اتفاقات و اختراعات تازه ای هستیم که این امکان را برای مسافران فراهم می سازند تا سفری به یادماندنی تر و آرام تر را تجربه کنند.

پاسپورت

بیومتریک یا همان سیستم تشخیص هویت در سال های اخیر به پیشرفت های باور نکردنی و شگفت انگیز دست یافته است. این امر تا چند سال گذشته تقریبا عملی دور از تصور به نظر می رسید اما اخیرا محققان آمریکایی با به کارگیری تکنولوژی و ابتکارات جدیدشان موفق به دستیابی، سیستم بیومتریک شده اند و از این فن آوری برای بهبود و تسریع در پردازش اطلاعات مسافرین در برخی از فرودگاه ها (فرودگاه بین المللی لس آنجلس)، اداره حمل و نقل، اداره گمرک و مرزبانی ایالت متحده آمریکا و خطوط هوایی استفاده کرده است. فقط کافیست مسافرین در مقابل دوربین بایستند و با استفاده از فن آوری بیومتریک تمام اطلاعات مربوط به مسافر که در پاسپورت و حتی بیشتر از آن است به نمایش در می آید.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و تورهای ترکیبی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

علاوه بر آمریکا تعدادی دیگری از فرودگاه های بین المللی، از جمله فرودگاه چانگی، فرودگاه هیترو و فرودگاه بین المللی هنگ کنگ نیز از این تکنولوژی استقبال کرده اند و پروژه های مرتبط با سیستم بیومتریک را راه اندازی کرده اند تمام این تلاش ها برای فراهم کردن آرامش و لذت بردن مسافرین از سفرشان است. این سیستم باعث می شود که مسافرین دیگر در صف های طولانی نایستند و وقتشان بیهوده تلف نشود. در آینده ای نه چندان دور تمام فرودگاه ها به این سیستم مجهز خواهند شد. ساتیاکی راغونات، افسر ارشد استراتژی و توسعه فرودگاه بین المللی بنگلور در مصاحبه ای گفت: با دست یابی به تکنولوژی بیومتریک چهره شما در اصل تبدیل به پاسپورت شما خواهد شد.


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع: CNN and FutureTravelExperience
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info