کلبه هور جاذبه پنهان تور کیش

در غربی ترین بخش جزیره کیش جاذبه گردشگری شگفت انگیزی وجود دارد که کمتر گردشگر تور کیش با آن آشنایی دارد: کلبه هور

  • تعداد بازدید: 6728
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 8 دقیقه

کلبه هور دماغه ای صخره ای در غربی ترین بخش جزیره کیش است که به دلیل تنوع گونه های دریایی گوناگون مانند انواع ماهی، صدف و لاک پشت، گردشگران این منطقه از کیش را برای ماهیگیری انتخاب می کنند.

همچنین کلبه هور محبوبیت ویژه ای بین گردشگران تور کیش دارد که برای غواصی به این جزیره سفر می کنند. در ساحل جنوبی کلبه هور غاری کوچک به طول ۵ متر وجود دارد که عبور از آن به هنگام مد کامل بسیار لذت بخش است و عمق سایت غواصی این مکان زیبا از شمال به جنوب بیشتر گردیده و تا ۸ متر نیز ادامه دارد.

در ساحل کلبه هور برای رفاه گردشگران و مردم کیش فضای مرفعی شامل آلاچیق، نیمکت، باربیکیو و نورافکن های بزرگ تعبیه شده و نیز همانند سایر نقاط شمالی کیش، نمای زیبای رشته کوه های جنوب استان هرمزگان و قسمتی از بندر چارک و بندر آفتاب دیده می شود.

نماد شاخص این ساحل لنجی است که در فاصله حدود 200 متری کلبه هور حدود 10 سال پیش به گل نشسته و به نمادی از کار و تلاش مردم بومی کیش بدل گردیده برخلاف کشتی یونانی که نمایانگر رونق تجاری کیش در قدیم می باشد. این لنج با نور پردازی های ویژه همچون مرواریدی در آب های خلیج پارس می درخشد. کشتی یونانی نزدیک این منطقه است. می توانید برنامه تور کیش خود را طوری تنظیم کنید که از این دو منطقه همزمان دیدن کنید.

image

خرید بلیط هواپیما کیش

    خرید بلیط هواپیما کیش, رزرو آنلاین بلیط هواپیما کیش, خرید بلیط لحظه آخری کیش, خرید بلیط ارزان کیش, ارزانترین بلیط هواپیما کیش, بلیط هواپیما تهران به کیش, قیمت بلیط کیش, بهترین نرخ بلیط کیش, بهترین زمان سفر به کیش, بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش

    هور به معنای فضایی میان دو صخره است که آب دریا آنجا آرام می گیرد. در زمان های قدیم کلبه ایی برای ماهی گیران در میان این دو صخره قرار داشته که در میان بومیان کیش به کلبه هور شناخته می شده و این نام تاکنون بر این منطقه باقی مانده است.

    جذابیت اصلی این منطقه بیشتر مرهون طبیعت وحشی آن است. در اکثر مواقع برخورد موج های بزرگ با صخره های سنگی، هیجان زیادی را ایجاد می کند. مخصوصا اینکه در این دماغه حفره هایی وجود دارد که در موقع برخورد امواج، آب از میان این شکاف ها به بالا فوران می کند. صدای امواج، سکوت منطقه و آسمان زیبا، این منطقه را برای گردشگران تور کیش به یاد ماندنی تر می کند.

    در این مجموعه، آب شوری که توسط نیروی بادی از اعماق زمین بالا کشیده می شود، با استفاده از انرژی خورشیدی، شیرین و قابل استفاده می گردد. همچنین در این مجموعه آبگرمکن خورشیدی و انواع اجاق هاى خورشیدى به نمایش گذاشته شده است. بنابراین مکانی است که در آن از انرژی های طبیعت بهره گرفته می شود و فرایند آن را می توان همان انرژی پاک قلمداد کرد.

    آدرس: جزیره کیش، جاده جهان، قبل از میدان غروب

    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info