گردشگری مازندران در فروردین 97 چگونه بود

شاید گفتنش آسان باشد ، اما بیش از 8 میلیون نفر در فروردین 97 ، مازندران را مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران دو میلیون نفر از آنها روستاهای زیبای مازندران را مقصد خود انتخاب کرده بودند.

  • تعداد بازدید: 2156
  • ارسال در تاریخ: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷

آمار گردشگری مازندران در تعطیلات نوروز 97

گردشگری مازندران

بهروز کشاورز اضافه کرد :
که تقریبا 2 میلیون نفر از مسافران نوروزی امسال روستاهای مازندران را مقصد گردشگری خود در نظر گرفته و در آنجا اقامت داشته اند.

وی همچنین عنوان کرد :

در مقایسه با فروردین 96 نیز 13 درصد افزایش گردشگر را شاهد بوده ایم و این مسئولیت را سنگین تر می کند.

کشاورز با در نظر گرفتن اینکه مازندران بیش از سه هزار روستا در خود جای داده است ، افزود :

بازدید و اقامت در روستاها با توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم همچون اقامتگاههای گردشگری ، امسال با تمایل زیادتری از سال های قبل مورد توجه مسافران نوروزی واقع گشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی مازندران تعداد اقامتگاههای بومگردی این استان را بیش از 70 واحد عنوان داشت.

پیش بینی شده که در تابستان نیز شاهد افزایش گردشگر در این استان باشیم و به گفته آقای کشاورز مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی نیز می باشد.

ستاد خدمات سفر مازندران برای تعطیلات نوروزی پیش رو بیش از 850 هزار نفر شب ظرفیت اقامتی رسمی و غیررسمی ایجاد کرد بود.

اقامتگاههای رسمی به مجموعه های دارای مجوز از میراث فرهنگی مانند هتل، متل، میهمان پذیرها و مسافرخانه ها و واحدهای بومگردی اطلاق می شود و مراکز اقامتی مانند مدارس، کمپ ها و زائرسراها هم اقامتگاههای غیررسمی نامیده می شوند.

اگر تعطیلات سال های گذشته را مرور کنیم ، می بینیم که هر ساله مازندران بیش از 10 میلیون گردشگر داخلی و خارجی را به خود اختصاص می دهد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info