خرید در وان

شهر وان یکی از شهرهای تاریخی و توریستی ترکیه محسوب می شود و خرید در وان را میتوان یکی از جاذبه های وان به حساب آورد. در واقع دلیل سفر به وان برای تعداد زیادی از مسافران خرید در وان ترکیه است. خرید پوشاک در وان بسیار به صرفه است و شهر وان به دلیل اینکه نزدیکترین شهر ترکیه به ایران محسوب می شود، تورهای وان با قطار و همچنین دیگر تورهای وان زمینی را به سمت خود می کشاند.

  • تعداد بازدید: 4173
  • ارسال در تاریخ: ۲ مهر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۴ مهر ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

اسم مراکز خرید وان

شهر وان به نسبت جمعیت و مساحتی که دارد تعداد مراکز خرید آن به قدر زیادی تعجب آور است زیرا تمامی برندهای که در استانبول و آنتالیا و دیگر شهرهای ترکیه فعال هستند همگی در شهر وان شعبه دارند و یکی از دلایل پر طرفدار بودن تور وان نیز همین مورد است. اگر شما فقط به جهت خرید قصد سفر به ترکیه را دارید بهتر است با صرفه جویی از هزینه های تورهای استانبول و آنتالیا و دیگر شهرها با قیمت بسیار مناسب به شهر وان سفر کنید.
ما در این مقاله شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید براحتی مراکز خرید مدنظرتان را در شهر وان انتخاب کنید. در اولین قدم معرفی بازار قدیمی شهر وان که با وجود قدمت بالا ولی تمامی برندهای بزرگ بین المللی را در خود جای داده است را به شما معرفی می کنیم.

اگر شما هم علاقمند به سفر با تور وان ترکیه هستید، سری به تورهای مسافرتی های هالیدی بزنید که انواع تور وان نظیر تور لحظه آخری، تور ترکیبی و آفر ویژه از آژانس های مسافرتی معتبر را  ارائه می کند.

خرید وان ترکیه

بازار سنتی وان

بازار سنتی وان در بین دو خیابان متقاطع کاظم کارابکر و جمهوریت قرار گرفته و از ابتدا تا انتهایش پر از غرفه ها مختلف و جورواجور است. برندهای آدیداس، ال سی واکی کی، نایک و . . . را براحتی در این بازار پیدا خواهید کرد. این بازار علاوه بر قیمت مناسب با اجناس رنگارنگش جزیی از دیدنی های گردشگری وان نیز به شمار می رود.

Address: Turkey, Van, Cumhuriyet Cad

خرید پوشاک در وان

مراکز خرید وان ترکیه

مرکز خرید ای وی ام شهر وان

مرکز خرید ای وی ام وان ترکیه یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر وان محسوب می گردد. این مرکز به قدری معروف است که شرایط مغازه گرفتن در این مرکز خرید خود پروسه ای دشوار است. این مرکز خرید در محله ی سرحد قرار گرفته و شامل سه طبقه برای مراکز خرید، یک طبقه کافی شاپ و فودکورت و سینما و محل بازی کودکان دارد. این مرکز همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است و انواع کالاها بخصوص پوشاک مخصوص آقایان و بانوان و کودکان با برندهای معروف و غیر معرف را در خود جای داده است. تنها مشکل این مرکز خرید این است که از هتل های شهر وان کمی دور است که براحتی می توان با یک تاکسی خود را به آنجا برسانید.
مرکز خرید ترکیز ای وی ام شهر وان یک مرکز دوگانه است که هم حال و هوای سنتی و محلی دارد و هم برندهای اروپایی در آنجا به چشم می خورد. این مرکز برای خرید سوغات و اجناس خود ترکیه بسیار مناسب است و از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 شب خدمت رسانی می کند.

Address: Serhat Mahallesi, Cumhuriyet Bulvari No: 147 | Ipekyolu, Van 65100, Turkey

مرکز خرید آتایوس سیلور

نیز مانند بقیه مراکز خرید پر است از برندهای مختلف اروپایی و ترکیه ای ولی چیزی که این مرکز خرید را متمایز می کند طعم شیرینی ها و باقلوهای معروف ترکیه است که در این مرکز خرید مغازه های آن ها به وفور یافت می گردد. سوغات های خوشمزه خوراکی در این مرکز خرید نظر گردشگران را بسیار به خود جلب کرده است همچنین شما می توانید از رستوران های این مرکز خرید نیز غذاهای لذیذی نوش جان کنید.

Address: Bahçıvan, Kazım Karabekir Blv. No 12/C, 65130 İpekyolu/Van, Turkey

مرکز خرید آیدین در وان

خرید در وان

اگر از خود مردم شهر وان پیگیر مرکز خرید بشوید آن ها بی شک به شما آیدین پریهام را معرفی می کنند زیرا در نزدیکی مرکز خرید آیدین پریهام رستوران معروف تامارا گریل و بیرکوک وجود دارد که این مرکز خرید و رستوران ها باعث شهرت یکدیگر شده اند. مرکز خرید آیدین پریهام تقریبا قدیمی بوده اما چون در مرکز شهر قرار دارد و اجناس و کالاهای اصل را به مردم ارائه میدهد همیشه مشتریان زیادی دارد در این مرکز خرید نگران قیمت ها نباشید زیرا چیزی که می پردازید و خریداری می کنید کاملا از هر لحاظ متناسب است.

Address: Turkey, Van, 65130 Van Merkez, Bahçıvan Mahallesi

ارزانترین مرکز خرید وان ترکیه

بازار روس Russian Bazaar
بازار روسی ها در وان ترکیه یک بازار محلی در وان است که قیمت اجناس آن حتی نسبت به استانبول هم ارزان تر است و گزینه ی مناسبی برای خرید در وان ترکیه است.

Address: Turkey, Van, 65100 Van Merkez, Vali Mithat Bey Mahallesi

سوالات متداول

برای سفر به وان باید به شهر تبریز بروید که از تهران حدود 7 ساعت مسیر دارید و پس از آن به خوی بروید که تقریبا 2 ساعت زمان میبرد و در نهایت از مرز رازی یا همان مرز کاپیکوی رد شوید. از مرز کاپی کوی تا شهر وان 90 کیلومتر راه است. مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است، بنابراین باید زمان خود را تنظیم کنید که حداقل دو ساعت قبل از بسته شدن مرز رازی آنجا باشید. مرز رازی کوتاهترین مسیر سفر به وان ترکیه است. به محض ورود به خاک ترکیه، دولموش( به ترکی ) یا همان ون های سواری منتظر مسافرین وان هستند.
شما به راحتی می توانید از طریق زمینی به وان سفر کنید و از ماشین شخصی خودتان استفاده کنید که در اینصورت باید دارای گواهینامه بین المللی یکساله باشید و هزینه پلاک بین المللی و هزینه بیمه های مربوط به عوارض خروج از کشور را در شعب بانک ملی بپردازید. یا اینکه ماشین خود را در پارکینگ های پایانه مرزی قرار دهید و با استفاده از تاکسی یا ون به وان بروید. تورهای مسافرتی وان ترکیه هم گزینه یی مناسب برای سفر به وان هستند.
از آنجایی که بین ایران و ترکیه توافق شده است، شهروندان ایرانی از قانون ویزا معاف هستند و ایرانی ها می توانند تا سه ماه بدون ویزا در خاک ترکیه حضور داشته باشند. البته در هنگام ورود به ترکیه گذرنامه باید دارای شش ماه اعتبار باشد و مهر ورود در یکی از پایانه های مرزی زمینی و یا هوایی ثبت شود. لازم به ذکر است که در این سه ماه شما اجازه فعالیت های اجتماعی ، تحصیل ، تجارت و یا کار را ندارند.
در سفر به وان ترکیه میتوانید از مرزهای هر روزه اتوبوس های زیادی از ترمینال غرب تهران به شهر خوی حرکت دارند. اکثر این اتوبوس ها شب از تهران حرکت کرده و صبح به شهر خوی می رسند. سفر با اتوبوس از تهران تا خوی حدودا ۱۰ ساعت زمان می برد. از شهر خوی، تاکسی های خطی برای مرز رازی وجود دارند که برای رفتن به مرز رازی می توان از آنها استفاده کرد. پس از گذر از مرز رازی و وارد شدن به خاک ترکیه، سواری های دولموش منتظر مسافرین برای شهر وان هستند.
از خوبی های این مرز این است که این مرز به صورت 24 ساعته باز میباشد. مرز سرو ، بعد از مرز بازرگان پرترددترین مرز ترکیه می باشد. امکان عبور تمام خودروها از جمله تریلی و اتوبوس را دارد. این مرز با ارومیه نیم ساعت فاصله دارد و مناسب مسافرانی است که از جنوب کشور میخواهند به ترکیه سفر کنند. ارومیه با وان مرز مشترک دارد و شما میتوانید حتی بدون سفر به ترکیه در این مکان خرید خوبی داشته باشید. از معایب استفاده از مرز سرو این است که شما از این مرز ابتدا باید به شهر یوکسک بروید و سپس به وان بروید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سمیرا عزیزی چهارشنبه ۳ مهر
    وان ترکیه دریا داره؟
    • پشتیبان
      چهارشنبه ۳ مهر پاسخ
      خیر دریاچه داره
      به شهر وان که برسید، کافیست مسیر کمی را طی کنید تا خود را به ساحل زیبای دریاچه وان برسانید
      دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است
  • مریم چهارشنبه ۳ مهر

    سفر-به-وان-ترکیه-با-قطار
    در لینک بالا قیمت بلیط و همچنین ساعت حرکت قطار هستش

  • سیما چهارشنبه ۳ مهر
    قیمت بلیط قطار تهران وان چنده؟
    • سیما
      چهارشنبه ۳ مهر پاسخ
      چه مدت زمان تو راه هستیم تا برسیم وان؟
      علی : ۱۳۹۸/۷/۳
      در حال حاضر قطار تهران-تبریز-وان از تهران حرکت کرده و شامگاه همان روز به شهر تبریز می‌رسد و قطار یاد شده از ایستگاه تبریز نیز مسافرگیری و به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت می‌کند. مسافران در ایستگاه رازی از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران) را انجام می‌دهند، سپس قطار به سمت ایستگاه مرزی کاپیکوی در راه‌آهن ترکیه حرکت کرده و در این ایستگاه نیز مسافران از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (ورود به کشور ترکیه) را انجام خواهند داد و بر اساس تواقفات مرزی و تشریفات اعلام شده در هر ایستگاه، حدود دو ساعت این مراحل طول می‌کشد. قطار پس از حرکت از ایستگاه کاپیکوی حدوداً صبح روز بعد به وقت ترکیه وارد ایستگاه مقصد یعنی وان می‌شود که در مجموع مدت زمان انجام این سفر در مسیر رفت یا برگشت حدوداً ۲۴ ساعت است.
    • علی
      چهارشنبه ۳ مهر پاسخ
      قیمت بلیت قطار تهران- وان در حال حاضر با احتساب تخفیفات قابل ملاحظه نسبت به نرخ اصلی آنکه در جدول کرایه‌های مشترک راه آهن‌های خاورمیانه، در مسیر رفت یا برگشت (بلیت یکسره) به میزان ۲۲۵ هزار تومان بزرگسال و ۱۳۰ هزار تومان خردسال در نظر گرفته شده که البته تخفیفات ارائه شده به صورت موقت است. شرکت رجا فروشنده می باشد
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info