راه های سفر به عمان

عمان کشوری است که در سواحل جنوبی کشورمان و در همسایگی کشور عربستان قرار دارد. این کشور دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است که همین امر موجب رشد گردشگری در این منطقه شده است.

  • تعداد بازدید: 48952
  • ارسال در تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
  • بروزرسانی: ۱۳ تیر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

محل تبلیغات شما

  • تبلیغات بنری گردشگری و اصناف مرتبط با آن
  • این جایگاه مناسب شماست اگر به فروش بیشتر فکر می کنید

در حال حاظر با توجه به پیگیری های ما از کشتیرانی های کشور هیچ مسیر بازی برای عمان فعال نیست (بروزرسانی 13 تیر 1402)

پایتخت این کشور، شهر مسقط است که مملو از جاذبه های گردشگری زیادی است و یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری در کشور عمان می باشد. کشورعمان دارای آب و هوای گرم و بیابانی است. تابستان های عمان بسیار گرم و مرطوب است و دمای هوا در طول روز به 38 درجه سانتی گراد می رسد. بنابراین بهترین زمان سفر به عمان فصل زمستان است زیرا رطوبت هوا در این فصل از سایر فصول سال کمتر است و هوا برای سفر به این کشور بسیار مساعد می باشد.

سفر به عمان با هواپیما

سفر به عمان از راه های مختلفی ممکن است که راحت ترین شیوه آن، سفر از طریق هواپیما می باشد. از آنجایی که این کشور از ثروت زیادی برخوردار است، دارای ایر لاین های بسیار خوبی می باشد و تمامی شهر های آن دارای فرودگاه است. فرودگاه اصلی و بین المللی عمان در شهر مسقط پایتخت عمان قرار داشته و همه ایرلاین ها با این فرودگاه همکاری می کنند. برخی از ایرلاین های عمان، پرواز مستقیم به پایتخت این کشور یعنی مسقط دارند و برخی دیگر دارای پرواز های غیر مستقیم هستند. همچنین از شهر های مختلف ایران از قبیل تهران، مشهد، کیش، شیراز، اصفهان و ... پرواز مستقیم به کشور عمان وجود دارد.

خرید بلیط هواپیمای تهران به مسقط

مسقط پایتخت کشور پادشاهی عمان است که جمعیت این شهر حدودا 631 هزار نفر، با مساحت 309,500 متر مربع است. زبان مردم این شهر عربی و واحد پول آن ریال است. خرید بلیط هواپیما تهران مسقط برای افرادی که قصد یک سفر ارزان به پایتخت کشور عمان را دارند شروع بسیار خوبی است. مسقط به عنوان یکی از شهرهای مملو از مکان های دیدنی عمان، در سال های اخیر رشد بسیار خوبی را از نظر توسعه پتانسیل های گردشگری خود داشته است. برای خرید بلیط هواپیمای تهران به مسقط می توانید از طریق وب سایت های هالیدی اقدام نمایید.

سفر به عمان با کشتی

امکان سفر دریایی از ایران به عمان به وسیله کشتی نیز وجود دارد. علاقمندان سفر دریایی به عمان از سر تا سر ایران می توانند با سفر به جزیره قشم و به وسیله آژانس های مسافرتی نسبت به خرید بلیط کشتی و دریافت ویزای سفر به عمان اقدام نمایند. این سفر از جزیره قشم به بندر خصب عمان می باشد و حدود 80 دقیقه به طول می انجامد.

آیا برای سفر به عمان باید ویزا داشته باشیم؟


طبق اعلام سفارت عمان، این کشور تصمیم گرفته تا ویزای خود را از سال 2021 با 103 کشور جهان از جمله ایران لغو کند. در صورت اجرایی شدن این تصمیم برای ایرانیان ویزای فرودگاهی صادر شده و گردشگران پس دریافت مهر ورود می ‌توانند 10 روز در کشور عمان اقامت داشته باشند. برای کار در کشورهای عربی نیاز به اخذ ویزای کاری دارید.

طبق آخرین اخبار، لغو روادید کشور عمان با ایران هنوز به تصویب نرسیده است و تا زمان اعلام نتیجه نهایی ایرانیان برای سفر به این کشور باید ویزا دریافت کنند.
دریافت ویزای عمان شرایط پیچیده ‌ای ندارد و در صورت ارائه مدارک ظرف 3 روز کاری نتیجه آن اعلام خواهد شد.
ویزای عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان به دو دسته عادی ده روزه یا یک ماهه و فوری ده روزه یا یک ماهه تقسیم شده و اقامت می دهد که تفاوت آن ها در زمان اخذ ویزا می باشد. ویزای توریستی عادی بین 6 تا 10 روز زمان می برد اما ویزای توریستی فوری بین 3 تا 5 روز طول می کشد. هزینه ویزا بین 120 دلار الی 250 دلار است و نسبت به نوع ویزا و مدت اقامت، هزینه آن متغیر است. همچنین امکان تمدید مجدد ویزای عمان وجود دارد و می توان مدت اقامت را افزایش داد اما برای تمدید آن باید به مدت دو الی سه ساعت در مسقط منتظر بمانید.

ویزای کاری عمان

ویزای کار عمان
ویزای کاری عمان، برای متقاضیانی که به دنبال کار در این کشور هستند صادر می ‎شود. این ویزا به منظور جذب نیروی کارآمد و متخصص است و به کار فرمایان عمانی این فرصت را می ‎دهد تا کارمندی را برای همکاری به عمان دعوت نمایند. در این نوع ویزا، فردی که متقاضی کار در عمان است باید از کار فرمایی با ملیت عمانی دعوت ‎نامه ‎ی کاری یا یک پیشنهاد کاری داشته باشد. از سوی دیگر کارفرما باید مسئولیت شرایط مندرج در دعوت نامه را بر عهده بگیرد. در حقیقت، کارمندان خارجی که جهت کار به عمان می ‎آیند باید تحت حمایت کار فرمای عمانی خود قرار داشته باشند.

هزینه سفر به عمان

عمان از کشور هایی محسوب می شود که گران ‌ترین ارز های دنیا را دارد از این رو در مجموع جز مقاصد گران و البته لوکس برای سفر محسوب می ‌شود. البته در نهایت هزینه‌ های سفر به عمان مقدار زیادی به انتخاب هتل و تفریحات و عوامل دیگر بستگی دارد. هزینه اقامت در شهر های مختلف عمان دارای نرخ های متفاوتی است. همچنین متوسط هزینه غذا در عمان 34 دلار در روز است. بر اساس تجربه ‌های مسافران، هنگام صرف یک وعده غذایی متوسط هزینه هر نفر روزانه حدود 14 دلار است. قیمت صبحانه معمولاً کمی ارزان ‌تر از ناهار یا شام است. قیمت غذا در رستوران‌ ها نیز اغلب از قیمت فست فود یا غذا های خیابانی بالا تر است.

حمل و نقل در عمان

در شهر مسقط می توانید برای جا به جایی های درون شهری خود از تاکسی ها و اتوبوس استفاده کنید. ظرفیت تاکسی ‌ها در مسقط مانند ایران 4 نفر است بنابراین اگر قصد دارید تاکسی را به صورت دربست در اختیار داشته باشید باید باقی مانده مبلغ کرایه را پرداخت کنید. در عمان تاکسی‌ ها به رنگ سفید و نارنجی دیده می‌ شوند و هزینه آن‌ ها به صورت توافقی بین راننده و مسافر تعیین می ‌گردد. اتوبوس‌ ها نیز مانند تاکسی‌ ها رنگ سفید و نارنجی داشته و در تمامی قسمت‌ های شهر ایستگاه دارند. این اتوبوس‌ها بسیار تمیز و مجهز بوده و مقرون به ‌صرفه ‌تر از تاکسی هستند. 
           
کرایه تاکسی در عمان : 1 ریال عمان ورودی و 3/0 ریال عمان به ازای هر کیلومتر می باشد.                  
 قیمت بلیط اتوبوس در عمان : 3/0 ریال عمان است.

تحصیل در عمان

تحصیل در عمان یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به این کشور است. آزمون‌ های ورودی این کشور برای مقطع فوق ‌لیسانس به صورت مهارت‌ های زبان و همینطور مهارت ‌های پژوهشی است. آزمون ‌هایی که برای مقطع دکترا در عمان دیده می‌ شود، شامل دروس تخصصی بوده که در دو بخش مهم برگزار می ‌شود. هر یک از آزمون ‌های ورودی در عمان شامل سطح بین ‌المللی هستند. افرادی که بتوانند مدارک A-LEVEL داشته باشند به سادگی بدون شرکت در آزمون‌ ها شرایط پذیرش تحصیل در عمان را خواهند داشت.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • مرجان یکشنبه ۵ فروردین
    این اطلاعات بابت ویزا کاملا فلط هست
  • مسعود مسعود یکشنبه ۳۰ بهمن
    سلام آیا میتوان به صورت قاچافی به عمان رفت و در آنجا کار کرد؟
    • یعقوب
      دوشنبه ۲۲ اسفند پاسخ
      میشه وفت بیشتر آشپز می گیرن
      زهرا احمدی بوسجین : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
      سلام من‌می خواستم اطلاعاتی در مورد سفر به عمان و بردن خودرو شخصی به عمان و طریفقه ان و هزینه ترخیص خودرو و هزینه تقریبی اجاره خونه و غذا و ثبت شرکت رو بدونم
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info