یونان مهد تمدن غرب را بهتر بشناسیم

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است.نام فارسی یونان از ایونیا منطقه یونانی‌ نشین آسیای صغیر گرفته شده است.

  • تعداد بازدید: 9362
  • ارسال در تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

یونان از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. استانبول ترکیه خود به عنوان رابط دو قاره آسیا و اروپا،جاذبه های گردشگری زیادی دارد که برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری استانبول می توانید مقاله " مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول " را ببینید.
سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان نزدیک است.

صنعت گردشگری یکی از منابع عمده درآمدزایی یونان است که ۱۵٪ از سهم تولید ناخالص داخلی این را شامل می‌شود.
جاذبه های گردشگری یونان یادآور شکوه بی نظیر یونان باستان، دلیل عمده رونق صنعت گردشگری این کشور می باشد. برای سفر به یونان و بازدید از جاذبه های گردشگری یونان سری به تور مسافرتی های هالیدی بزنید و از میان جدیدترین تور یونان، تور لحظه آخری و آفر ویژه معتبرترین آژانس های مسافرتی، برنامه سفر خود را بچینید.

image

چرا تور یونان را حداقل یک بار در زندگی باید تجربه کرد

  • تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵
یونان میراث‌ دار یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار سده سلطهٔ ترکان عثمانی است. در این مقاله یونان را از نگاهی دیگر ببینید: با جزایر زیبا، جاذبه های ساحلی این کشور و همچنین جدیدترین تور یونان آشنا شوید.

۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مردم یونانی زبان در سرزمین اصلی یونان ساکن شدند. این افراد اولین منطقهٔ شهری خود را بنیان نهادند که همزمان (یا پس از) با سکونت آریاییان در ایران بود.

آتن پایتخت کشور یونان است. نام این شهر تاریخی از آتنا ایزد بانوی خرد و جنگ و الهه نگهبان این شهر گرفته شده است.

آکروپولیس مشرف بر شهر است. بقایای یونان باستان شامل پارتنون، اِرِختئوم، و معبد آتنا نیکه است. در نزدیکی محل آگورای قدیمی (بازار) تِسئوم قرار دارد و در جنوب آکروپولیس تماشاخانه دیونوسوس واقع شده است. در جنوب شرقی، دروازه هادریانوس و ستون های معبد المپیان زئوس قرار دارد. نزدیک آن،ورزشگاه مرمرین قرار دارد که در حدود ۳۳۰ سال پیش از میلاد ساخته و در ۱۸۹۶ بازسازی شد.

امکان دسترسی به فرودگاه از طریق بزرگراه «آتیکی اودوس» میسر است. وجود این بزرگراه و قرار داشتن سه پارکینگ بزرگ در سه نقطه مختلف فرودگاه، بسیاری از مسافران و مستقبلین را ترغیب می‌کند تا با خودروی شخصی خود به فرودگاه مراجعه کنند. سرویس‌های تاکسیرانی بسیار منظم فرودگاه آتن نیز به مسافران امکان می‌دهد تا با هزینه مناسب، به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشند. استفاده از لیموزین نیز برای آن دسته از مسافرانی که مایل به استفاده از این نوع خودروها هستند، میسر است. فرودگاه بین‌المللی آلفتریوس ونیزلوس علاوه بر امکانات فوق، به خط ۳ مترو آتن نیز متصل است و مسافران می‌توانند با هزینه‌ای بسیار اندک، در مسیر فرودگاه به نقاط مختلف شهر و بالعکس جابجا شوند. خطوط اتوبوسرانی فرودگاه آتن نیز بسیار منظم است و چهار خط اتوبوسرانی، مسافران را در مسیر فرودگاه به شهر و بالعکس جابجا می‌کنند.

image

با اندونزی سرزمین فرهنگ های مختلف چقدر آشنایی دارید

  • تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵
کشور اندونزی که با 2 اقیانوس آرام و هند محاصره شده،یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان است. در این مقاله بر روی مهم ترین مقاصد گردشگری اندونزی: بالی، JAVA ،LAMBOK و FLORES تمرکز می کنیم و جاذبه های گردشگری و جدیدترین تورهای اندونزی را به شما معرفی می کنیم.

نام یونان نامی است که مردم باستانی شرق برای اشاره به یونانی‌ها به کار می‌بردند که از زبان پارسی باستان آمده که این واژه نیز در اصل از زبان یونانی و از شهر ایونیا در کناره غربی آسیای صغیر گرفته شده است. تمام ملت‌های زیر سلطه ایران با این نام که از واژه سانسکریت Yavana گرفته شده، خو گرفتند. واژه یونان هم اکنون در فارسی، ترکی، عربی، هندی، ارمنی، آرامی، مالایی و اندونزیایی به کار می‌رود.

یونان زادگاه بازی‌های المپیک است که برای اولین بار ۷۷۶ سال پیش از میلاد برگزار شده است. کشور یونان همچنین دو بار میزبان بازی‌های نوین المپیک در سالهای ۱۸۹۶ و ۲۰۰۴ میلادی بوده است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info