هواپیمائی ایرفرانس اولین پرواز پاریس-تهران پس از ۸ سال

با فرود پرواز پاریس - تهران شرکت هواپیمایی ایرفرانس در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پروازهای ایرفرانس به ایران از یکشنبه ۲۹ فروردین پس از ۸ سال توقف مجدد برقرار شد.

  • تعداد بازدید: 6789
  • ارسال در تاریخ: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۳۰ فروردین ۱۳۹۵
در این پرواز هیأتی از کشور فرانسه از جمله آلن ویدالیس وزیر حمل و نقل، دریا و شیلات فرانسه و برخی از مقامات هوانوردی این کشور نیز حضور داشتند.
هواپیمای پرواز «اِی اف ۷۳۸» ایرفرانس از مبدا فرودگاه «روآسی- شارل دو گل» پاریس ۲۰ دقیقه زودتر از زمان پیش بینی شده در ساعت ۲۰ دیشب به وقت تهران در فرودگاه امام خمینی تهران بر زمین نشست.
پروازهای ایرفرانس از سال ۲۰۰۸ به ایران قطع شده بود.
شرکت هواپیمایی ایرفرانس در ماه دسامبر گذشته (آذر/ دی ۹۴) خبر از سرگیری پروازهای این شرکت به تهران را اعلام کرد.
پروازهای ایرفرانس در تهران از ۱۷ آوریل ۳ بار در هفته به مقصد پاریس و در روزهای دوشنبه، پنجشنبه و شنبه در ساعت‌های ۷:۴۵ انجام می‌شود. گفتنی است مسافران این پروازها ساعت ۱۱:۲۵ به مقصد می‌رسند.
بعد از ادغام دو شرکت هواپیمایی «ایرفرانس» فرانسه و «کی.ال.ام.» هلند این دو ایرلاین در قالب یک شرکت هواپیمایی تحت عنوان «ایرفرانس- کی‌ال‌ام» فعالیت می‌کنند. بر همین اساس امکان اشتراک پروازهای دو ایرلاین با یکدیگر در مسیرهای پروازی اعلام شده وجود دارد.
لازم به ذکر است، پروازهای شرکت هواپیمایی کی.ال.ام. هلند نیز از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت با انجام سه پرواز در هفته در مسیر آمستردام-تهران آغاز خواهد شد. پروازهای این شرکت هواپیمایی ساعت ۱ بامداد روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه وارد تهران (فرودگاه بین‌المللی امام خمینی) می‌شود و ساعت ۱۵ نیز این فرودگاه را به مقصد آمستردام ترک می‌کند.
شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» انگلیس نیز از سر گیری پروازهای لندن- تهران را در ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) پیش بینی کرده است.
پیشتر دیگر شرکت های هواپیمایی اروپایی چون «لوفت هانزا» آلمان، «آلیتالیا» ایتالیا و «آسترین ایرلاین» اتریش، به تهران خدمات پروازی ارائه می کردند.
منبع: خبرگزاری فرانسه - پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info