ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام در مدت یک سال

با همکاری شرکت‌های فرانسوی قرار شد در فرودگاه امام خمینی (ره) ظرف یک سال از شروع قرارداد ترمینالی را بسازیم که بتواند ۳.۵ میلیون نفر را به جمعیت مسافران هوایی اضافه کند.

  • تعداد بازدید: 2700
  • ارسال در تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

ساخت ترمینال جدید فرودگاه امام در مدت یک سال

همزمان مذاکراتی با شرکت ا.د.پ (A.D.P) و بوی فرانسه برای فعالیت در فرودگاه‌امام خمینی (ره) نیز انجام شد که شامل سه بخش است. قرار شد در فرودگاه امام خمینی (ره) به سرعت و ظرف یک سال از شروع قرارداد ترمینالی ساخته می شود که بتواند ۳.۵ میلیون نفر به جمعیت مسافران هوایی اضافه کند. شرکتََA.D.Pمتعهد شده یک سال بعد از شروع قرارداد این ترمینال را به پایان برساند و بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم. برنامه دیگر بازسازی ترمینال موجود است و پروژه دیگر ترمینال جدیدی است که ظرفیت ۴۰ میلیون مسافر را داشته باشد.

استفاده از توان مهندسان ایرانی در پروژه‌های مشترک ایران و فرانسه

فخریه کاشان درباره نحوه قراردادهای سرمایه‌گذاری توضیح داد: همه قراردادها به روش BOT انجام می‌شود و شرکت‌های ا.د.پ و بوی باید در طراحی مهندسی، ساخت و بهره‌برداری از نیروها و شرکت‌های ایرانی استفاده کند. در بخش ساخت حداقل باید ۵۱ درصد به شرکت‌های داخلی داده شود. علاوه بر این همکاری ایران با این دو شرکت به صورت مشارکت خواهد بود که ۶۰ درصد آن سهم ایران و ۴۰ درصد سهم این شرکت هاست اما ۱۰۰ درصد هزینه را این شرکت‌ها تامین خواهند کرد و به تدریج از سود پروژه برداشت می‌کنند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره جزئیات بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: در بخش بهره‌برداری یک شرکت بین شرکت ا.د.پ و شرکت شهر فرودگاهی با نسبت سهم ۵۰ درصد تاسیس می‌شود و بهره‌برداری بر عهده آن شرکت واسط خواهد بود و به تدریج بهره‌برداری به ایرانی‌ها منتقل می‌شود. شبیه همین کار با شرکت ونسی فرانسه برای دو شهر مشهد و اصفهان نیز انجام شده است. سه ماه با شرکت‌های ا.د.پ و ونسی زمان در نظر گرفته شده است که نقشه‌های مهندسی را آماده کنیم و مناقصه‌ها را برگزار کنیم و درباره قیمت به نتیجه مشخصی برسیم. بعد از سه ماه اختیار با ایران است و به هر دلیلی احساس کردیم قیمت مناسب نیست یا شرایط مطابق با خواسته ما نبود می‌توانیم بدون تعهد و خسارت جدا شویم البته هدف اصلی ما این است که در این سه ماه ساختاری بسازیم که از لحاظ حقوقی، اقتصادی و شرایط کشور مناسب باشد.

منبع: پایگاه خبری وزارت خبری راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info