جاذبه های گردشگری مالزی که در تور پنانگ نباید از دست داد

پنانگ پیشرفته ترین ایالت مالزی است که توسط انگلیس ها کشف و اکنون به یکی از پر بازدید ترین مقاصد گردشگری مالزی تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری پنانگ که در تور مالزی تجربه می کنید را به شما معرفی کنیم.

  • تعداد بازدید: 5190
  • ارسال در تاریخ: ۹ شهریور ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۹ شهریور ۱۳۹۵

با وجود اینکه پنانگ به عنوان قطب صنعتی مالزی شناخته می شود ولی چنان آثار باستانی خود را حفظ کرده که به پایگاه میراث فرهنگی یونسکو در مالزی تبدیل شده است.

برای سفر به پنانگ و دیدن جاذبه های گردشگری مالزی در این ناحیه می توانید از تور مالزی که به صورت ترکیبی تور پنانگ همراه با تور کوالالامپور و یا سایر مقاصد گردشگری مالزی برگزار می شود، استفاده کنید.
همچنین پرواز مستقیم کوالالامپور دومین گزینه شماست که با پرواز داخلی و یا قایق خود را به پنانگ برسانید

عمارت پنانگ پراناکان

Penang-Malaysia

عمارت پنانگ پراناکان یک عمارت دولتی بازسازی شده است که روزهای گذشته محله چینی های استریتز در پنانگ را به یاد شما می آورد. این خانه شهری بی نظیر اقامتگاه و دفتر سابق کاپیتان چونگ کنگ کوی چین است. وی در قرن 19 معدنچی قلع هاکا و رهبر جامعه مخفی های سان بوده است.
در عمارت پنانگ پراناکان بیش از هزار اثر عتیقه وجود دارد. این اقامتگاه منحصر به فرد، جنبه های مختلف معماری چینی را به نمایش می گذارد. این خانه شهری که در دهه 1890 ساخته شده، دارای تابلوهای حکاکی شده چینی، کاشی های کف انگلیسی و آثار آهنی اسکاتلند است.
در نظر داشته باشید عکسبرداری از داخل عمارت ممنوع است. از قبل باید مجوز ویژه دریافت کنید

باتو فرینگی

Penang-Malaysia

باتو فرینگی، معروف ترین ساحل پنانگ، در امتداد جاده ساحلی شمال-غرب جورج تاون واقع شده است و مملو از تفرجگاه با استانداردهای بین المللی است. از ورزش های هیجان انگیز آبی از موج سواری گرفته تا قایقرانی لذت ببرید، در ساحل آفتاب بگیرید یا استراحت کنید. چتربازی را امتحان کنید و از تماشای منظره ساحل از بالا لذت ببرید.
همزمان با غروب آفتاب، بازارهای رو باز برپا می شوند که در آن همه چیز از عتیقه های تزئینی تا سوغاتی های پنانگ به فروش می رسد و فضای شاد و زنده ای را به باتو فرینگی هدیه می کند. به تماشای هنرمندان محلی بنشینید وقتی آنها هنر ظریف ساخت صنایع دستی مالزی و طراحی روی پارچه را به نمایش می گذارند. این بازار که لقب آن پیاده روی فرینگی است، برای خریداران جاذبه های فراوانی دارد.
بهترین گزینه برای رفتن از باتو فرینگی به جورج تاون و بازگشتن از آنجا تاکسی است. تعداد اتوبوس ها کم است و برای دوچرخه یا موتور سواری نیز راه بسیار دور و هوا بسیار گرم است.

موزه و گالری هنری پنانگ

Penang-Malaysia

در محوطه موزه ایالتی پنانگ که قدم بزنید، در ابتدا با مجسمه برنز سلطنتی کاپیتان فرانسیس لایت، بنیان گذار محله تنگه پنانگ که به شما زل زده است، رو به رو می شوید.
وقتی وارد ساختمان موزه شوید، می فهمید که چرا این موزه ایالتی یکی از بهترین موزه های مالزی است. این موزه چندین گالری دارد که برای جوامع تاریخی پنانگ و نیز مناسبت های تاریخی ویژه در پنانگ در نظر گرفته شده اند. این موزه دارای یک مجموعه زیبا از عکس ها، نقشه ها، مدارک تاریخی، مبلمان چینی، گلدوزی، لباس و آثار تاریخی دیگر است.
در طبقه اول جایی که گالری هنری واقع شده است، آثار هنرمندان محلی و نقاشی های پنانگ قدیم به نمایش گذاشته می شوند. گاهی اوقات نمایشگاه های ویژه ای نیز در اینجا برگزار می شوند.

مسجد کاپیتان کلینگ

Penang-Malaysia

مسجد کاپیتان کلینگ در اواخر دهه 1700 برای اولین بار توسط سربازان هند شرقی که از جمله اولین ساکنین مسلمان در پنانگ بودند، ساخته شد. مسجد اصلی از آجر ساخته شده بود و یک طبقه داشت، اما با گذشت سال ها، بازسازی های بسیاری روی این مسجد صورت گرفت.
دیوار کوتاهی در اطراف این مسجد سفید کشیده شده است و گنبد و برج های زرد رنگ به سبک مغول آن را آراسته اند. همچنین یک مدرسه که محلی برای برگزاری کلاس های مذهبی است، در ساختمان مسجد وجود دارد. مناره بلند آن، که روزی موذن از آن برای اذان گفتن استفاده می کرد، در گوشه خیابان باکینگهام و پیت قرار دارد.

دژ کورنوالیس

Penang-Malaysia

نام دژ کورنوالیس از نام فرماندار کل بنگال در اواخر دهه 1700، چارلز کورنوالیس، گرفته شده است و این دژ یکی از جالبترین جاذبه های گردشگری مالزی در جورج تاون به شمار می رود. این دژ در مجاور ساعت یادبود ویکتوریا واقع شده است.
دیوارهای دژ، به ارتفاع 10 فوت، به شکل ستاره بنا شده اند. تقریبا 10 دقیقه طول می کشد تا پیرامون این دژ را بگردید. در داخل دژ، می توانید برخی از ساختارهای اصلی که بیش از یک قرن پیش ساخته شده اند را مشاهده کنید، از جمله یک کلیسای کوچک، سلول های زندان، انبار مهمات منطقه، چراغ بندر که زمانی برای علامت دادن به کشتی های ورودی استفاده می شد، چوب پرچم اصلی و چندین توپ قدیمی برنز، که یکی از آنها توپ هلندی است به نام سری رامبای مربوط به سال 1603. یک نکته جالب درباره سری رامبای وجود دارد؛ برخی از مردم محلی معتقد هستند که این توپ ویژه می تواند بر روی باروری زن تاثیر مثبتی داشته باشد.
امروزه این محل تاریخی که به طور خصوصی اداره می شود پربازدیدترین جاذبه گردشگری پنانگ می باشد.
این محل مجهز به کیوسک اطلاعات گردشگری، کافه، آمفی تئاتر رو باز، گالری هنری، مرکز فروش سوغاتی مالزی و نیز راهنماهایی است که می توانند تمام نقاط دژ را به شما نشان بدهند و شما را با تاریخچه این دژ آشنا کنند.

معبد کوان ین (معبد الهه رحمت)

Penang-Malaysia

ساکنین اولیه چینی پنانگ در دهه 1800 معبد کوان ین را ساختند. در اصل نام این معبد کونگ هوک کیونگ (معبد کانتونی-هوکین) بوده است و زمانی نه تنها برای امور مذهبی بلکه برای فعالیت های اجتماعی در جامعه چینی مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال، با ساخت سالن اجتماعات شهر چینی ها در دهه 1880 این معبد برخی از اهمیت های خود را از دست داد. معبد الهه رحمت، یا معبد کوان ین، اولین معبد چینی پنانگ در جورج تاون بود.
این معبد به احترام به کوان ین، یک مذهبی والا مقام بودایی ساخته شده بود.
داخل معبد معمولا پر از رایحه چوب صندل است که مریدان هنگام دعا در معبد می سوزانند. از زیبایی های این معبد از جمله ستون ها با نقش های اژدها که از نوعی سنگ سبز تراشیده شده و سقف بلند معبد را نگه داشته اند، لذت ببرید. همچنین مجسمه کوان ین، واقع در یک اتاق داخلی، را تماشا کنید که یک زن با 18 بازو را به تصویر می کشد.

پارک ملی پنانگ

Penang-Malaysia

این پارک با مساحتی حدود 3 هکتار کوچک ترین پارک ملی مالزی است. این پارک در سال 2003 ثبت شد و زیستگاه 46 گونه جانوری از قبیل شاه ماهی های نوک لک لکی، چارخوهای سینه سفید و حواصیل های بزرگ است.
قبل از اینکه این منطقه به پارک ملی تبدیل شود، مردم محلی آن را به عنوان منطقه جنگلی پانتای آچه می شناختند.
برخی از تفریحات رایج این پارک عبارتند از ماهیگیری، شنا و پیاده روی. امتداد شنی و تمییز پانتای کراچوت نیز محل مناسبی برای لانه سازی لاک پشت های سبز در ماه های آوریل تا آگوست، و لاک پشت های زیتونی در ماه های سپتامبر تا فوریه است. محل تخم گذاری لاک پشت ها در سال 1995 در پانتای کراچوت تاسیس شد.
برخی از بهترین درختان سخت چوب، به خصوص از گونه های شورئا، از قبیل مرانتی و مراوان بارو، در اینجا یافت می شوند. در حقیقت، این ناحیه تنها محل شناخته شده در پنانگ است که درختان پوست کاغذی قرمز رنگ گلام در آنجا می روید.
تنوع زیستی پارک نیز بی نظیر است؛ این پارک زیستگاه 1,000 نوع گیاه از جمله پنج نوع مختلف از درخت بینتاگور محسوب می شود. به غیر از آن، این تنها پارک در مالزی است که شش زیستگاه مختلف است؛ این زیستگاه ها عبارتند از دریاچه مرومیکتیک (دریاچه فصلی که از لایه های مختلف آب تشکیل شده است)، تالاب، جنگل حرا، باتلاق ساحلی، صخره مرجانی و ساحل مخصوص لانه سازی لاک پشت. انواع مختلفی از گیاهان کوزه ای، ارکیده های وحشی و قارچ ها، و گیاهان داروی نیز در این پارک وجود دارند.
از دو طریق می توان وارد پارک شد؛ یکی با قایق در کوالا سانگای پینانگ یا با خودرو در تلوک باهانگ.

خو کانگسی

Penang-Malaysia

وقتی اولین مهاجران از چین به پنانگ آمدند، یکی از اولین کارهای آنها ساخت یکی از پرشکوه ترین خانه های قبیله ای در پنانگ بود. در دهه 1890 کار ساخت این خانه ها آغاز شد و نتیجه آن قصری بود که با قصر امپراتوری چین رقابت می کرد. گفته می شود که این تجملات گرفتار خشم خدایان شد و در اولین شب بعد از اتمام ساخت خانه های قبیله ای آتش سوزی غیرقابل توصیفی اتفاق افتاد و تمام خانه در آتش سوخت! بعد از آن در سال 1902 ساخت خانه قبیله ای کنونی آغاز شد.
یکی از پنج خانه قبیله ای هنوز در جورج تاون قرار دارد، خانه قبیله ای خو کانگسی شباهت بی نظیری به یک روستای قبیله ای کوچک دارد. خو کانگسی یکی از بزرگترین خانه های قبیله ای پنانگ است و ستون های باریک و بلند دارد که سقف کم شیب و قرمز رنگ بنا را نگه داشته اند و تصاویر اژدها، ققنوس، حیوانات افسانه ای و مناظر مختلفی از افسانه های معروف چین بر روی آن حکاکی شده است.
این خانه یک سالن بزرگ نیز دارد که با حکاکی های درخشان و ظریف و ستون های آراسته تزئین شده است و گفته می شود صنعتگران ماهر چینی این هنرها را خلق کرده اند. سایر خانه های قبیله ای اصلی پنانگ عبارتند از چیح کانگسی، لیم کانگسی و تان کانگسی

عمارت چیونگ فات تز

Penang-Malaysia

این خانه چینی حیاط دار نیلی رنگ و مشهور در جورج تاون در دهه 1880 ساخته شد و اقامتگاه چیونگ فات تز، شخصیت برجسته چینی در ناحیه تازه تاسیس پنانگ در قرن 19 بود. صنعتگران ماهری که به خصوص از چین به این ناحیه آورده شده بودند این عمارت را ساختند؛ این افراد با استفاده از مهارت های خود 38 اتاق، 5 حیاط با سنگفرش گرانیتی، 7 راه پله و 220 پنجره در این عمارت بنا کردند.
این عمارت دارای حکاکی های چوبی مجلل چینی، پنجره های لوور گوتیک، دیوارهای آجری حنایی و آثار سفالی که با برش های چینی تزئین شده اند، تابلوهای شیشه ای و رنگی سبک هنر نو، کاشی های کف استوکی و آثار چدنی اسکاتلندی است. طرح آن بر اصول فنگ شویی استوار است و مملو از مجموعه کمیابی از مجسمه ها، حکاکی ها، پرده های نقش دار و عتیقه جات دیگر است.
در سال 2000، عمارت چیونگ فات تز برنده جایزه حفاظت از میراث فرهنگی آسیا و اقیانوسیه یونسکو در مراسم افتتاحیه آن شد؛ این عمارت به دنبال 7.6 میلیون RM هزینه برای ترمیم آثار به عنوان عالی ترین پروژه در حاشیه آسیا و اقیانوسیه انتخاب شد.

باغ گرمسیری اسپایس

Penang-Malaysia

اگر در این بهشت کوچک پای بگذارید، مناظر، رایحه ها و صداهای طبیعت بلافاصله شما را مجذوب خود می کند و تمام آثار شلوغی های زندگی شهری را از ذهن شما پاک خواهد کرد. این باغ مخفی به طور فوق العاده ای آرام و مکان مناسبی برای غرق شدن در شگفتی های طبیعت این جهان مناسب می باشد.
باغ گرمسیری پنانگ با مساحتی بیش از 3.2 هکتار زیستگاه بیش از 500 گونه گیاهی متعلق به مالزی و سایر مناطق است.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info