نیاز به مشاوره رایگان برای خرید خود دارید؟

    مقصد

    تور کیش اقساطی

    مـبـدا: تهران
    مقـصـد: کیش
    مـدت اقـامت:
    ساعت حرکت:
    ساعت برگشت:
    حـمل و نـقل
    رفت:
    برگشت:
    پـذیرایـی این تـور شـامل

    صبحانه

    نهار

    شام

    نوشیدنی

    متاسفانه!
    اعـتبار این تـور به پایان رسیده است

    جهت بررسی تاریخ های جدید این تور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

    021-22117100

    و یا اگر قصد سفر دارید شماره خود را برای ما ارسال کنید تا تور متناسب با انتخاب شما ارائه کنیم

    تـورهای معتبر مشـابه دیگر

    خـدمـات

    • اقامت در هتل (با صبحانه)
    • بلیط رفت و برگشت
    • تخفیف خدمات گردشگری
    تخفیفات گردشگری

    مـدارک

    • شناسنامه
    • کارت ملی
    کارت شناسایی معتبر + گواهی محرمیت

    توضیحـات

    آژانس مسافرتی هفت بالون سیر امیر

    جزیرهٔ کیش، یک جزیرهٔ تفریحی ورزشی در شهرستان بندر لنگه، استان هرمزگان در جنوب ایران واقع در خلیج فارس است. کیش به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری، مراکز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان یکی از مقاصد عمده گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود. جمعیت جزیره حدود ۱۴۰٬۰۰۰ نفر است و سالانه حدود ۱۲ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

    جزیره کیش سومین مقصد پربازدید تعطیلات در خاورمیانه پس از دبی و شرم‌الشیخ است. گردشگران بسیاری از کشورهایی که ایران معمولاً برای آن‌ها نیاز به ویزا دارد، از اخذ ویزا برای کیش معاف هستند. این جزیره دارای ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت است و از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین، قطر و عربستان منتهی می‌شود.

    نام
    کیش در گذشته به صورت معرب به نام «قیس» نیز شناخته می‌شد. در زبان پارسی پهلوی کیش به کانال زیرزمینی قنات گفته می‌شود که جزیره را به دلیل داشتن قنات‌های بسیار کیش می‌خوانند. دهخدا نیز نام کیش را با ترکش و جای تیر مرتبط می‌داند.

    پیشینه
    دوران باستان
    جزیره کیش در تاریخ با نام‌های کامتینا، اراکیا (یونانی باستان: Αρακία)، آراکاتا و قیس نام برده شده‌ است. موقعیت جغرافیایی استراتژیک جزیره کیش از دوران تمدن‌های باستانی آشور و ایلام مشخص شد که قایق‌های بادبانی در امتداد خط ساحلی جنوبی از این جزیره در کنار جزایر قشم و هرمز به عنوان ایستگاهی در طول مسیر استفاده می‌کردند. با از بین رفتن این تمدن‌ها، موقعیت برتر جزیره کیش از بین رفت. با بنیانگذاری شاهنشاهی هخامنشیان، خلیج فارس به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. در سایه هخامنشیان جزایر خلیج فارس رونق یافتند، دریانوردی در خلیج فارس گسترش یافت و از کشتی‌های بهتری برای حمل مسافر و کالا استفاده شد. در این دوره ابزار کمک‌ناوبری از جمله فانوس دریایی برای تسهیل دریانوردی در خلیج فارس نیز راه‌اندازی شد.

    اسکندر مقدونی پس از حمله به ایران، در سال ۳۲۵ پیش از میلاد نئارخوس را برای سفری اکتشافی به دریای عمان و خلیج فارس روانه کرد. نوشته‌های نئارخوس در مورد آراکاتا حاوی اولین اشاره شناخته‌شده جزیره کیش در دوران باستان است.

    حاکمیت کیش در دوره اشکانیان و ساسانیان نیز در دست ایران بود و با گسترش اسلام، این جزیره به دست خلفای اموی افتاد. سرانجام در سال ۲۴۹ قمری یکی از ایرانیان اهل ری بر خلیفه شورش کرد و تمامی جزایر خلیج فارس را از جمله و بحرین تسخیر کرد. از دوران حکومت آل‌بویه کیش دوباره تحت حکومت ایران قرار گرفت.

    سلجوقیان
    شهر باستانی حریره
    در دورهٔ سلجوقیان، کیش به بزرگ‌ترین مرکز تجاری خلیج فارس تبدیل شد. در همین دوران دودمانی به نام قیاصره در کیش به قدرت رسیدند. ایشان که در ابتدا بسیار فقیر بودند، با دزدی دریایی پایه‌های اقتصادی حکومت خود را مستحکم نمودند.حاکمان قیاصره از نسل شخصی به نام «قیس» از اهالی سیراف بودند. آخرین حاکم قیاصره ملک سلطان نام داشت که به دست حاکم هرمز در سال ۶۲۶ قمری به قتل رسید.

    در دوران طلایی کیش، مورخان زیادی راجع به آن اظهارنظر کرده‌اند. ابن خرداد، ابن بطوطه و یاقوت حموی یا به کیش سفر کرده یا در باب بزرگی آن سخنوری کرده‌اند. سعدی در آثار خود دو جا از جزیرهٔ کیش و سفر به آن در این دوران یاد می‌کند. هنگامی که مارکوپولو در دربار امپراتوری چین بود، در مورد مرواریدهای مرغوب همسر امپراتور سؤال کرد. به او گفته شد که آن‌ها از کیش تهیه شده‌اند.

    از صفویه تاکنون
    جزیره کیش در نقشه ایران و توران در دوره قاجاریه - ۱۸۹۱ میلادی - ۱۲۷۰ خورشیدی
    کیش نیز هم چون هرمز از سال ۹۱۲ تا ۱۰۳۱ به دست نیروی نظامی پرتغال افتاد و سرانجام در این سال، امام قلی خان، سپهسالار شاه عباس موفق به فتح خلیج فارس و بحرین و همه جزایر آن شد و از آن پس کیش یکی از جزایر ایرانی خلیج فارس شناخته می‌شود.

    بـرنامه سـفر

    تور کیش (12 به 17 اسفند) اقساطی

    رفت : 12 اسفند

    از تهران _ فرودگاه مهراباد به فرودگاه کیش با پرواز ایران ایر تور ، بار : 20 کیلو تایم پرواز : 12/45

    کیش ( 5 شب اقامت )

    برگشت : 17 اسفند

    از کیش _ فرودگاه کیش به فرودگاه مهراباد ، پرواز : ایران ایرتور ، بار : 20 کیلو ، تایم پرواز : 20/45

    تهران ، پایان سفر
    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info