نیاز به مشاوره رایگان برای خرید خود دارید؟

    مقصد

    تور آلانیا ویژه نوروز 1403 اقساطی

    مـبـدا: تهران
    مقـصـد: آلانیا
    مـدت اقـامت:
    ساعت حرکت:
    ساعت برگشت:
    حـمل و نـقل
    رفت:
    برگشت:
    پـذیرایـی این تـور شـامل

    صبحانه

    نهار

    شام

    نوشیدنی

    متاسفانه!
    اعـتبار این تـور به پایان رسیده است

    جهت بررسی تاریخ های جدید این تور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

    021-22117100

    و یا اگر قصد سفر دارید شماره خود را برای ما ارسال کنید تا تور متناسب با انتخاب شما ارائه کنیم

    تـورهای معتبر مشـابه دیگر

    خـدمـات

    • اقامت در هتل (هتلهای چهار و پنج ستاره آل و یو آل )
    • بلیط رفت و برگشت (فرودگاهی )
    • بیمه مسافرتی
    • ترانسفر (رفتوبرگشت فرودگاهی )
    خدمات : تور آلانیا شش شب اقامت
    بهترین هتلهای 5 ستاره
    بلیط رفتوبرگشت فرودگاهی
    ترنسفر رفت وبرگشت فرودگاهی
    پرواز مستقیم پگاسوس
    بیمه مسافرتی

    مـدارک

    • پاسپورت (با هفت ماه اعتبار)
    پاسپورت با 7 ماه اعتبار

    توضیحـات

    آژانس مسافرتی هفت بالون سیر امیر

    آلانیا کجاست؟
    آلانیا، شهری تاریخی در سواحل جنوبی ترکیه و در یک شبه جزیره کوچک در دریای مدیترانه قرار گرفته است. یک شهر ساحلی که در فاصله 135 کیلومتری شرق آنتالیا قرار گرفته است. این شهر از شمال به رشته کوه های توروس، از جنوب به دریای مدیترانه، از غرب به مانوگات و از شرق به قاضی پاشا منتهی می گردد. مساحت شهر آلانیا در حدود 1.598.51 کیلومترمربع می باشد.

    نام های آلانیا در طول تاریخ
    در طول تاریخ، آلانیا یکی از هسته های اساسی برای امپراتوری های مختلف مانند روم، بیزانس، سلجوقی و عثمانی بوده است و نام آن در طول قرن ها بارها و بارها تغییر کرده است به عنوان مثال کوراکسیون (Korakesion) به معنی سرزمین نوک تیز؛ کولونوروس (Kalonoros) به معنی کوه های زیبا؛ علائیه (Alaiye) برگرفته از نام سلطان علاءالدین کیقباد و آلانیا (Alanya) جایی که خورشید حدود 300 روز می درخشد.

     Korakesion
    بر اساس مطالعات، اولین نامی که برای اولین بار برای آلانیا در صفحات تاریخ دیده شد، کوراکسیون (Korakesion) بود. این شهر در زبان لاتین کوراسسیوم (Coracesium) و در زبان یونانی کوراکسیون (Korakesion) نامیده می شد که هر دو نام از واژه کوراکاسا (Korakassa) به زبان لووی و به معنای شهر نوک تیز گرفته شده است. قدمت این نام به 2400 سال پیش در سده چهارم قبل از میلاد مسیح می رسد. علی رغم نقش جزئی و بی اهمیت نام کوراکسیون در تاریخ، گفته شده که از شهرت زیادی در جهان باستان برخوردار بوده است.

    دزدان دریایی دیودوتوس تروفون (Diodotus Tryphon) از این شهر به عنوان یک منطقه امن استفاده می کردند. آن ها  در برابر حمله های پادشاه آنتیوخوس هفتم مقاومت کردند و این شهر بعد از یک نبرد خونین، به عنوان بنیادی برای دزدان دریایی کیلیکیایی شناخته شد. اما این حوادث رومیان را عصبانی کرد؛ زیرا تجارت آن ها توسط دزدان دریایی درخطر بود و آن ها نگران معاملات تجاری خود بودند. اما دیری نپایید که رومی ها توسط فرمانده رومی پومپه با نبرد پیروزمندانه دریایی خود به فعالیت دزدان دریایی در این منطقه پایان داد. در این زمان سواحل زیبای آبی مدیترانه نبرد خونین داشتند و رنگ آبی آن با خون دزدان دریایی که توسط سربازان امپراتوری روم انجام شد، به قرمز تبدیل شد. سواحل کوراکسیون هرگز چنین فضای مملو از خون، شعله های آتش و دود و پیروزی رومن را از یاد نمی برد. پس از این جنگ، این منطقه به امپراطوری روم ملحق شد.

    Kolonoros
    مارک آنتونی یکی از فرماندهان رومی منطقه کیلیکیا را به عنوان هدیه به ملکه مصر (کلئوپاترا) هدیه داد. گفته می شود که نه تنها به دلیل زیبایی این شهر بلکه به دلیل تراکم درختان سرو، کلئوپاترا این شهر را انتخاب کرده بود. بعد از چند بار تغییر نام این شهر، شاید داستان دزدان دریایی فراموش شود و تصمیم گرفته شد نام آن از کوراکسیون به کولونوروس تغییر یابد؛ تحت امپراتوری بیزانس این شهر به نام Kolonoros  (در زبان یونانی به معنای کوه زیبا) مشهور شد. این نام به دلیل وجود شکوه بی نظیر کوه ها که از ساحل کلئوپاترا به خوبی دیده می شود، می توانست مناسب این شهر باشد.

    Alaiye
    سلجوقیان نام این شهر را به علایی (علائیه) تغییر دادند که برگرفته از نام سلطان علاءالدین کیقباد اول است. ترکان سلجوقی در آغاز ورود به آناتولی (ترکیه کنونی)، از شرق وارد شدند و در قونیه اقامت گزیدند. اما آب و هوای آن به اندازه کولونوروس، گرم و مناسب نبود. با فرمانروایی سلجوقیان، این شهر عصر طلایی را دید و می توان آن را پایتخت زمستانی امپراتوری آنها دانست.

    پس از پیروزی امپراتوری سلجوقی بر امپراتوری بیزانس، نام این شهر به علائیه تغییر یافت. سپس، شهر با ساخت حمام های ترکی، مساجد، احداث دیوارهای قلعه به طول 6 کیلومتر و غیره کاملاً ترکی شد. قلعه ای که هم اکنون در آلانیا دیده می شود، از سال 1226 تا 1232 ساخته شده است و بخشی از این خاطرات باستانی برای آلانیا است.

    Alanya
    اما نام اکنون آلانیا، توسط مصطفی کمال آتاتورک انتخاب شد. در سال 1930 آتاتورک از آسپندوس در آنتالیا بازدید کرد و قرار بر این شد که در سفر دیگری از آلانیا نیز بازدید کند. در سال 1935 او از آلانیا بازدید کرد و با دیدن اثار تاریخی همچون قلعه آلانیا، برج قرمز، کارخانه کشتی سازی و موزه های سرسبز و باغ های فراوان شگفت زده شد. او مدتی را نیز در آنجا زندگی کرد.

    در نهایت به دلیل یک اشتباه تلگرافی که اتفاق افتاده بود، نام این شهر برای همیشه الانیا باقی ماند. داستان از این قرار بود که در سال 1933 نامه ای از علائیه برای آتاتورک فرستاده شد که در آن به اشتباه یک حرف "n" نوشته شده بود، آتاتورک نیز همان نام را در پاسخ فرستاد و از آن زمان نام شهر به آلانیه و بعد از مدتی به آلانیا تغییر یافت.

     تاریخچه شهر آلانیا
    در طول تاریخ، آلانیا بخشی از سرزمین کیلیکیه (Kilikya) و پامفیلیا (Pamfilya) محسوب می شد و در زمان باستان بخشی از امپراتوری ایران بوده است. سپس، تحت سلطه یونانیان و رومیان درآمد و در سال 1471 میلادی آلانیا وارد امپراتوری عثمانی شد.

     در مورد تاریخ اولین سکونت و همچنین تاسیس این شهر اطلاعات مشخصی دردسترس نیست. اما کاوش های انجام شده در فاصله 12 کیلومتری از مرکز شهر (در نزدیکی غار کارائین) این واقعیت را اثبات می کند که تاریخ آلانیا به دوره پارینه سنگی (حدود 20 هزار سال پیش از میلاد مسیح) برمی گردد. برای اولین بار نام کوراکسیون (قدیمی ترین نام آلانیا) در نوشته های Skilak، بزرگترین جغرافی‌دان باستان در قرن چهارم پیش از میلاد، ذکر شد. در آن زمان، قسمت قابل توجهی از آناتولی فعلی در دست پارسیان بود.

    در زمان های بعدی، مورخان، جغرافی دانان و مسافرانی مانند استرابون (تاریخ‌نگاران و جغرافی‌دانان یونانی)، پیری رئیس (جغرافی‌دان معروف ترکیه)، ابن بطوطه (جهان‌گرد نامی مراکشی) و بسیاری دیگر از این شهر بازدید کردند و همه آنها به طور شگفت آوری به توصیف شهر در کتاب های خود پرداختند.

    در قرن هفتم میلادی شهر مجبور شد از حمله عرب ها دفاع کند که منجر به ساخت استحکامات جدید شد و به همین دلیل قدمت بسیاری از قلعه ها و کلیساها در آلانیا و مناطق اطراف آن به قرن های ششم و هفتم میلادی بازمی گرد. در سال 1221 علاءالدین کیقباد اول، سلطان سلجوقی با شکست دادن فرمانروا مسیحی آلانیا، قلعه الانیا را فتح کرد و به دنبال کاخ زمستانی برای خود برپا کرد.

    سلجوقیان از آلانیا به عنوان پایتخت دوم خود (بعد از قونیه به عنوان پایتخت اول) و به عنوان اقامتگاه زمستانی استفاده کردند. این ها به احتمال زیاد از طریق خزانه شخصی او و امیران محلی تأمین می شد. پروژه های عمده ساخت و تعمیرات انجام شد و این شهر را به یک بندر تجاری مهم برای غرب مدیترانه تبدیل کرد. آلانیا بزرگترین اهمیت سیاسی خود را تحت حکومت این سلطان سلجوقی به دست آورد.

     حملات مغول در سال 1243 و ممالک مصر در سال 1277 قدرت سلجوقیان را تضعیف کردند. در سال 1300، دولت سلجوقی فروپاشید. این منطقه به مبلغ پنج هزار سکه طلا به یکی از مملوک های مصر فروخته شد. متعاقباً، در سال 1471 ، در زمان سلطان محمد فاتح، این شهر بخشی از امپراتوری عثمانی شد. عثمانی ها در سال 1477 حکومت خود را گسترش دادند؛ درست هنگامی که تجارت اصلی حمل و نقل کشتیرانی (الوار و تخته) را انجام می دادند.

    در سال 1571 آلانیا به قبرس پیوست؛ این شهر در سال 1864 تحت حکومت قونیه و در سال 1868 تحت آنتالیا تغییر یافت. در طول سده های 18 و 19 ویلاهای زیادی توسط اشراف عثمانی در شهر ساخته شد. در سال 1868 آلانیا به آنتالیا متصل شد و در سال 1871 رسماً یک منطقه از آنتالیا شد.

    پس از جنگ جهانی اول، آلانیا قبل از بازگشت به جمهوری ترکیه در سال 1923 بر اساس معاهده لوزان، در قرارداد 1917 سنت ژان دو مورین به ایتالیا تقسیم شد. در سرشماری عثمانی در سال 1893 تعداد یونانیان این شهر از مجموع 37914 نفر جمعیت 964 نفر ذکر شده است.

    جهانگردی در این منطقه در میان ترکانی آغاز شد که در دهه 1960 به دلیل ادعای خاصیت درمانی غار داملاتاش به آلانیا آمده بودند و بعداً دسترسی فرودگاه آنتالیا در سال 1998 باعث شد این شهر به یک تفرجگاه بین المللی تبدیل شود. رشد شدید جمعیت در طی دهه 1990 نتیجه مهاجرت به شهر بود و موجب مدرن سازی سریع زیرساخت ها شده است.

     جمعیت آلانیا
    موسسه آماری ترکیه (TSI)، جمعیت آلانیا در سال 2019 را بالغ بر 327 هزار و 503 نفر اعلام کرد. طبق آمار این موسسه، جمعیت آلانیا که در سال 2018، 312 هزار و 319 نفر بود با افزایش 4.86 درصدی به 327 هزار و 503 نفر رسیده است. طبق آمار این موسسه مشخص شده است که بیشتر اتباع خارجی که تصمیم به زندگی در ترکیه را دارند، آلانیا را ترجیح می‌دهند. لازم به ذکر است که 10 درصد از جمعیت آلانیا را خارجی‌های مقیم از کشورهای مختلف تشکیل داده‌اند. در سال 2019، 29835 نفر خارجی در آلانیا ساکن شدند.

    آب و هوا آلانیا
     
    آب و هوای آلانیا، معتدل و مدیترانه‌ای است؛ در این شهر، زمستان‌ها مرطوب و بارانی و تابستان‌ها گرم و خشک است. در آلانیا، گرمای آفتاب را به مدت تقریبی 300 روز در طول سال می‌توان احساس کرد؛ بله، آلانیا جایی است که خورشید در آن همیشه لبخند می‌زند. میانگین دمای آب دریا به صورت سالانه 21 درجه سانتیگراد است که هر ماه از سال را برای بازدید از این شهر رویایی مناسب کرده است. اما بهترین فصل‌ها برای سفر به آلانیا، تابستان و بهار است. در ادامه اطلاعات مختصری درباره آب و هوای ماه‌های سال در آلانیا را ارائه خواهیم داد:

    - سردترین ماه سال در آلانیا، ماه ژانویه است؛ ژانویه همانند دسامبر، یکی از ماه‌های زمستانی لذت‌بخش آلانیا است. در این ماه، میانگین دمای بالا 16.2 درجه سانتیگراد (61.2 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 8.6 درجه سانتیگراد (47.5 درجه فارنهایت) است.

    - ماه فوریه، متوسط دمای بالایی مشابه ژانویه دارد؛ آخرین ماه زمستانی در آلانیا، میانگین دمای بالا 16.3 درجه سانتیگراد (61.3 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 8.5 درجه سانتیگراد (47.3 درجه فارنهایت) را دارا است.

    - اولین و دومین ماه بهار در آلانیا، آب و هوای بسیار مطبوعی دارند؛ در ماه مارس، میانگین دمای بالا 18.3 درجه سانتیگراد (64.9 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 10.1 درجه سانتیگراد (50.2 درجه فارنهایت) است. در ماه آوریل، میانگین دما بین 13 درجه سانتیگراد (55.4 درجه فارنهایت) و 21.1 درجه سانتیگراد (70 درجه فارنهایت) متغیر است.

    - آخرین ماه بهار، نسبتا گرم است؛ در ماه می، میانگین دمای بالا 24.7 درجه سانتیگراد (76.5 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 16.7 درجه سانتیگراد (62.1 درجه فارنهایت) است.

    - اولین ماه تابستان نیز، یک ماه نسبتا گرمی است؛ در ماه ژوئن، میانگین دمای بالا 28.7 درجه سانتیگراد (83.7 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 20.5 درجه سانتیگراد (68.9 درجه فارنهایت) است. دمای ایده‌آل آب دریا، با میانگین 25.3 درجه سانتیگراد (77.5 درجه فارنهایت) ژوئن را به بهترین زمان برای شنا و دیگر تفریحات آبی تبدیل کرده است.

    - جولای، از ماه‌های تابستانی بسیار گرم در آلانیا است. در ماه جولای، میانگین دما بین 23.3 درجه سانتیگراد (73.9 درجه فارنهایت) و 31.5 درجه سانتیگراد (88.7 درجه فارنهایت) است. این ماه نیز با میانگین دمای عالی آب دریا، برای شنا و دیگر تفریحات آبی بسیار مناسب است. این دما حدود 27.9 درجه سانتیگراد (82.2 درجه فارنهایت) است.

    - خشک‌ترین ماه سال در آلانیا، ماه آگوست است؛ آگوست، آخرین ماه تابستان یکی دیگر از ماه‌های گرم سال با میانگین دما بین 23.7 درجه سانتیگراد (74.7 درجه فارنهایت) و 32.1 درجه سانتیگراد (89.8 درجه فارنهایت) است. دمای ایده‌آل آب دریا، با میانگین 28.9 درجه سانتیگراد (84 درجه فارنهایت) آگوست را نیز مانند دو ماه تابستانی دیگر، به بهترین زمان برای شنا و دیگر تفریحات آبی تبدیل کرده است.

    - سپتامبر، اولین ماه پاییز در آلانیا، آب و ‌هوای نسبتا گرمی دارد. میانگین دما بین 21.2 درجه سانتیگراد (70.2 درجه فارنهایت) و 30.2 درجه سانتیگراد (86.4 درجه فارنهایت) متغیر است. دمای آب دریا با میانگین 27.8 درجه سانتیگراد (82 درجه فارنهایت) این ماه را نیز برای شنا و دیگر تفریحات آبی مناسب کرده است.

    - ماه اکتبر، یکی دیگر از ماه‌های پاییزی است که میانگین دمای بالا 26.5 درجه سانتیگراد (79.7 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 17.5 درجه سانتیگراد (63.3 درجه فارنهایت) را دارا است.

    - آخرین ماه پاییزی، ماه نوامبر نیز تقریبا آب و هوای مطلوبی را تجربه می‌کند؛ در این ماه، میانگین دمای بالا 21.5 درجه سانتیگراد (70.7 درجه فارنهایت) و میانگین دمای پایین 13 درجه سانتیگراد (55.4 درجه فارنهایت) است.

    - دسامبر، اولین ماه زمستانی با اندکی کاهش دما نسبت به نوامبر، هنوز ماه دلچسبی است؛ در این ماه، میانگین دما بین 17.8 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) و 10 درجه سانتیگراد (64 درجه فارنهایت) متغیر است. این ماه، مرطوب‌ترین ماه سال در آلانیا است.

    همانطور که مشاهده می‌گردد، بهترین ماه‌ها برای شنا در آلانیا، ماه‌های ژوئن تا سپتامبر است. دمای آب در این ماه‌ها، بین 25 درجه سانتیگراد (77 درجه فارنهایت) و 29 درجه سانتیگراد (84.2 درجه فارنهایت) به همراه بارندگی بسیار اندک است.

    فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر آلانیا
     
    مردم این شهر نسبت به سنت‌های قدیمی‌ خود بسیار حساس و ریزبین هستند. از سنت‌های جالب این شهر می‌توان به تولد نوزاد اشاره کرد که وقتی نوزاد برای اولین بار به خانه آورده می‌شود، مهمانی و جشن بزرگی تدارک می‌بینند که به عقیده آن‌ها این کار باعث سخاوتمندی نوزاد می‌شود.

    همچنین آداب و رسوم مخصوصی برای مهمانی دارند. به عنوان مثال مهمان هرگز دست خالی به خانه میزبان نمی‌رود و گرفتن هدیه کوچک، گل یا شیرینی و شکلات نشان از احترام گذاشتن به میزبان است. همچنین وقتی به منزل کسی وارد می‌شوند، حتما کفش‌های خود را درمی‌آورند.

    مردم این شهر اعتقاد دارند که نان باید همراه با غذا سر میز باشد. اگر صاحب خانه از کسی برای نوشیدن چای دعوت کرد، در هر صورت مهمان نباید از این امر امتناع کند، زیرا این موضوع باعث ناراحتی میزبان خواهد شد. مهمانی‌های آن‌ها تا بعد از نیمه شب ادامه می‌یابد و اگر کسی قبل از نیمه شب مهمانی را ترک کند، یک نوع بی‌احترامی تلقی می‌شود.

    مردم این شهر با پیشرفت علم نوین پزشکی هنوز برای درمان و التیام برخی از زخم‌ها و آرامش ذهن خود به طب سنتی روی می‌آورند و جالب است بدانید خیلی از توریست‌ها به‌خاطر همین طب سنتی به این شهر سفر می‌کنند.

    از آداب رسم و رسوم ازدواج در این شهر این است که ابتدا دختر و پسر با هم آشنا می‌شوند و اگر تصمیم به ازدواج گرفتند خانواده‌ها را در جریان می‌گذارند و خانواده‌ها در مراسم خواستگاری با هم آشنا می‌شوند و قرارهای عقد و عروسی را می‌گذارند.

    در مراسم عزاداری معمول است همسایه‌ها غذایی تهیه می‌کنند و به منزل خانواده داغدار می‌برند. صاحب عزا فقط حلوا درست می‌کند و با آن از مهمان‌ها پذیرایی می‌کند. همچنین درست کردن حلوا نیز رسم خاصی دارد که اقوام و آشنایان دور هم جمع می‌شوند و حلوا را به ترتیب هم می‌زنند و از خوبی‌های متوفی می‌گویند و دیگران برای او طلب مغفرت می‌کنند.

    همچنین این شهر به ‌خاطر برگزاری جشن‌های سنتی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. همان‌طور که می‌دانید مردم ترکیه مسلمان هستند و در کنار برگزاری مراسم‌های اسلامی خود چندین فستیوال و جشن دیگر نیز برگزار می‌کنند؛ از جمله فستیوال بین المللی هنر و توریسم، فستیوال بین المللی جاز در آلانیا ، فستیوال هنر و گردشگری، فستیوال اپرا و باله، فستیوال پرتقال و جشن سال نو میلادی.

    جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر در هفته آخر ماه می و فستیوال هنر و گردشگری هر سال در اواخر ماه می تا ابتدای ماه ژوئن در بندر آلانیا برگزار می‌شوند. فستیوال بین المللی جاز نیز در ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار می‌شود.

    فرهنگ پوشش در ترکیه و شهر آلانیا از قانون خاصی تبعیت نمی‌کند. فقط شهرهای سنتی و قدیمی‌تر این کشور پایبند به حجاب و رعایت کردن اصول اخلاقی دین اسلام هستند، ولی در کل  مردم به هر شکلی که می‌خواهند لباس می‌پوشند.

    اکثر گردشگران نیز تی‌شرت و شلوارک می‌پوشند، اما برای رفتن به مساجد در این شهر، زنان حتما باید با لباس بلند، دامن یا شلوار بلند با لباس آستین بلند و روسری وارد شوند و مردان نیز باید شلوار بلند و بلوز (آستین کوتاه یا بلند) بر تن داشته باشند و با شلوارک نمی‌توانند وارد مساجد شوند.

    بزرگ‌ترین حسن مردم شهر آلانیا، داشتن خصوصیاتی از قبیل مهمان‌نوازی، صداقت، مهربانی، لبخندهای همیشگی آن‌ها و... است.

     
    غذاهای معروف شهر آلانیا
    شهر آلانیا دارای تنوع غذایی بالایی است؛ انواع کباب، بورک، پیده‌های سنتی و انواع غذاهای اروپایی جزو غذاهای خوشمزه این شهر است. در ادامه با چند نمونه از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار آلانیا آشنا می‌شویم.

    لوبیا تازه: این غذا با گوشت چرخ شده یا تکه‌های کوچک گوشت به همراه پیاز، فلفل و گوجه‌فرنگی خرد شده و لوبیا تهیه می‌شود. این مواد با کره تفت داده می‌شوند و بعد از اضافه کردن آب با حرارت متوسط پخته می‌شوند.

    حلوا یتیم: حلوا یتیم را بعد از پخت روی سینی قرار می‌دهند و به آن شکل می‌دهند. ریختن کره آب شده روی این حلوا باعث نفوذ کره به داخل حلوا و نرم و خوشمزه شدن آن می‌شود.

    لاهماجون: یکی دیگر از غذاهای خوشمزه این شهر، لاهمجون یا پیتزا ترکی است، این پیتزا را در سطح جهانی با نام پیتزای مخصوص ترکیه می‌شناسند. اگر به غذاهای تند علاقه دارید و قیمت مناسب غذا برای شما اهمیت دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما پیتزا ترکی را امتحان کنید.

    لاهماجون از یک لایه نازک و برشته خمیر همراه با گوشت چرخ‌ شده و سبزی خرد شده مانند جعفری تازه، پیاز و گوجه‌فرنگی تهیه می‌شود. حتما در کنار این غذا لیموی تازه و ترشی میل کنید.

    شیرینی بورک: شیرینی بورک تقریبا در تمام بازارها و رستوران‌های این شهر پیدا می‌شود. این شیرینی را می‌توان در تمام طول روز مصرف کرد. این شیرینی از خمیر یوفکا، پنیر و سبزیجات تازه و گوشت یا سیب زمینی تهیه می‌شود.

    کباب: از مهم‌ترین غذاهای آلانیا می‌توان به کباب اشاره کرد که توسط سرآشپزها با انواع گوشت‌ها طبخ می‌شود‌. اسکندر کباب و آدانا کباب دو نوع کباب پرطرفدار این شهر هستند. مواد لازم برای تهیه آدانا کباب گوشت گوسفند و ادویه‌های گرم است که می‌توان گفت پرطرفدارترین کباب در این منطقه است.

    هزینه زندگی در شهر آلانیا
     
    هزینه زندگی در آلانیا بسیار مناسب است و همین امر باعث می‌شود مهاجران در ترکیه بمانند و به سرمایه‌گذاری و خرید آپارتمان در این شهر بپردازند. به ‌طور کلی می‌توان گفت هزینه زندگی در آلانیا به مراتب از دیگر شهر‌های ترکیه ارزان‌تر است. قیمت پایین آب و برق و احتیاجات روزانه نسبت به اروپا، باعث جذب مهاجران از کشورهای غربی به این شهر شده است.

    کلیه هزینه‌های زندگی در این شهر اعم از هزینه رستوران، خواروبار، حمل‌و‌نقل، هزینه‌های باشگاهی و تفریحی، هزینه‌های آموزشی کودکان، لباس و کفش، کرایه خانه و خرید آپارتمان به مراتب از سایر شهرهای این کشور ارزان‌تر است. داشتن سبک زندگی آرام و راحت در این شهر و همچنین قیمت ارزان ملک، بهترین دلیل‌ برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در این منطقه است.

     بهداشت و درمان در شهر آلانیا
     
    حجم بالای توریست‌ها در شهر آلانیا باعث شده است تا زیرساخت‌های لازم برای بهبود خدمات بهداشتی و درمانی‌ ایجاد شود. در این شهر افراد 17 تا 65 ساله از خدمات بیمه درمانی استفاده می‌کنند.

    همچنین برای توریست‌ها داشتن بیمه‌نامه الزامی است، تا بهترین خدمات درمانی را دریافت کنند. با داشتن بیمه، افراد رایگان معاینه می‌شوند و می‌توانند نسخه پزشک را به ‌طور رایگان از داروخانه دریافت کنند. می‌توان گفت که کشور ترکیه ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین خدمات درمانی و پزشکی را دارد.

    هزینه‌های بیمارستان‌های خصوصی دو برابر هزینه‌ بیمارستان‌های دولتی است. این شهر 19 بیمارستان خصوصی و دولتی دارد. هزینه‌های مربوط به خدمات بهداشت و درمان را در کشور ترکیه و شهر آلانیا سه گروه تامین می‌کنند؛ وزارت دارایی وظیفه تامین هزینه بیمه سلامت عمومی را برعهده دارد، وزارت دفاع تامین هزینه نظامیان را به عهده دارد و شورای آموزش عالی هزینه بیمارستان‌های آموزشی را تامین می‌کند.

    امنیت در شهر آلانیا
    افراد زیادی به دلایل مختلف، قصد مهاجرت برای زندگی، تحصیل یا سفر توریستی به آلانیا را دارند. می‌توان گفت داشتن امنیت مهم‌ترین شرط برای انتخاب شهری است که می‌خواهید به آن‌جا سفر کنید.

    یکی از سوالات توریست‌ها و کسانی که قصد مهاجرت دارند این است که آیا کشور یا شهر مقصد امنیت کافی برای مهاجرت را دارد یا خیر؟ پایین بودن درصد جرائم سالانه نشان‌دهنده امنیت بالای این شهر است. روند تامین امنیت و در نتیجه تعداد گردشگران در کشور ترکیه و شهر آلانیا سیر صعودی دارد و اکثر مسافران و مهاجران از زندگی در این شهر رضایت دارند.

    درست است که شهر آلانیا از امنیت بالایی برخوردار است، اما به هر حال امکان سرقت صفر نیست و در مکان‌های شلوغ و پر رفت‌و‌آمد حتما باید مراقب وسایل باارزش خود باشید. به ‌طور کلی سطح جرم و جنایت در این شهر کم است.

    می‌توان گفت ارتش کشور ترکیه جزو قدرتمندترین ارتش‌های جهان است و قوانین آن بر اساس قانون جنایی ایتالیا و قانون بازرگانی آلمان اعمال می‌شود. دوری از نژادپرستی و انتخاب آزادانه شیوه زندگی نیز در امنیت شهرهای این کشور، از جمله آلانیا تاثیرگذار است.

    توریستی بودن این شهر و برنامه‌ریزی‌هایی در جهت جذب گردشگران باعث شده است که دولت به امنیت شهرها توجه خاصی داشته باشد. شهروندان و توریست‌های این شهر می‌توانند به ‌طور کاملا رایگان با شماره ۱۵۵ تماس بگیرند و مشکل خود را با پلیس در میان بگذارند.

     بهترین فصل برای سفر به شهر آلانیا
     
    فصل بهار که ماه مارس تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) را شامل می‌شود برای سفر به آلانیا فصل مناسبی است. میانگین دما در این فصل بین 17/9تا 27/9 درجه سانتی‌گراد است که در اواخر فصل بهار و نزدیک به فصل تابستان گرم‌تر می‌شود.

    متوسط بارش باران در این شهر ۳ تا ۶ روز بارش موثر در ماه است. فصل تابستان با آب ‌و ‌هوای گرم از ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور فصل داغ گردشگری در آلانیا محسوب می‌شود و به همین دلیل معمولا قیمت بلیط و هتل در این فصل بیشتر می‌شود.

    از ۱۰ شهریور تا ۹ آذر ماه یعنی فصل پاییز، شهر آلانیا دمایی بین 20/9 تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد و رطوبت و وزش باد نسبتاً مناسبی دارد و قیمت‌ها در این فصل از تابستان و بهار کمتر هستند، پس پاییز می‌تواند زمان مناسبی برای گردشگری و سفر به این شهر باشد.

    فصل زمستان در این شهر هوا کمی سرد است و به ‌طور میانگین ۹ تا ۱۱ روز از ماه با بارش برف و باران همراه است، بنابراین گردشگران کمتری در این فصل به آلانیا سفر می‌کنند و نسبتاً خلوت است. به‌طور کلی می‌توان گفت فصل بهار و اوایل فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر است.

    فرودگاه‌ شهر آلانیا
    برای کسانی که قصد سفر به کشور ترکیه و شهر آلانیا را دارند، لازم است با فرودگاه‌های‌ آن آشنا شوند، به همین دلیل در ادامه فرودگاه قاضی پاشا (Gazipasa Air Port) را بررسی می‌کنیم.

    فرودگاه قاضی پاشا آلانیا که فرودگاهی بین المللی است در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد، اما پروازهای بین‌المللی آن از سال ۲۰۱۲ آغاز شدند. ظرفیت فرودگاه قاضی پاشا آلانیا 1 میلیون و 500 هزار مسافر در سال است و مساحت آن به ۶۷۰۰ متر مربع می‌رسد. این فرودگاه بین‌المللی دارای پارکینگ اختصاصی با ظرفیت ۱۰۵ خودرو است. هزینه استفاده از پارکینگ‌ اختصاصی فرودگاه‌ با توجه به مدت توقف در پارکینگ و نوع خودرو متغیر است.

    از جمله مراکز خدماتی این فرودگاه می‌توان به نمازخانه، مرکز خدمات پزشکی، صندوق اشیای گمشده، خدمات بانکی، دستگاه بسته‌بندی چمدان و تبدیل ارز اشاره کرد. همچنین فروشگاه‌‍‌ها و رستوران‌هایی در این مجموعه برای صرف غذا و گذراندن وقت قبل از پروازها وجود دارد.

    از نظر موقعیت مکانی فرودگاه قاضی پاشا ۳۰ دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد و اتوبوس‌های شرکت حمل‌و‌نقل برای جابه‌جایی مسافران از مرکز شهر به فرودگاه و بالعکس مستقر هستند.

     

    فروشگاه‌ها و خرید در شهر آلانیا
     
    فروشگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که پذیرای گردشگران هستند. اکثراً فروشگاه‌ها محصولات معمولی شامل پوشاک و لوازم جانبی ساحلی مانند عینک آفتابی، حوله، اسباب باز‌ی‌‌های بادی و سارونگ، چای ترکی و... را در معرض فروش می‌گذارند.

    بسیاری از توریست‌ها به خاطر مجتمع‌های خرید محلی و بازارها به شهر آلانیا سفر می‌کنند. برای خرید وسایل چرمی می‌توانید به مراکزی همچونLederland ،Oscar Leder Fabrik  و Yunus Leather مراجعه کنید. جهت خرید بهترین فرش‌های دستبافت نیز می‌توانید از غرفه‌های تجاری  Motif Kimim و Hereke Bazaar دیدن کنید.

    به مسافرانی که تصمیم گرفته‌اند جواهرات را به عنوان یک هدیه به ‌‌یاد ماندنی خریداری کنند، توصیه می‌کنیم از فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه جواهرات Moonlight،Rubin و Rapsodi بازدید کنند. پارچه‌های ابریشمی زیبایی در بازارهای محلی این شهر به فروش می‌رسد که خرید آن‌ها به صورت متری ارزان‌تر و به‌صرفه تر است.

    آلانیا یک بازار بزرگ با تعداد زیادی فروشنده در زمینه فروش لباس، لوازم جانبی، سوغاتی‌های معمولی و ادویه‌های بسته‌بندی شده دارد که هر جمعه برگزار می‌شود. همچنین بازار بزرگی به نام دیپو در کنار فرودگاه واقع شده است که این مکان برای خرید لباس‌های ارزان و لوازم خانگی مناسب است.

    دانشگاه و مدارس شهر آلانیا
    شهر آلانیا دارای سیستم آموزشی قوی و مدارس پیشرفته است و برای تحصیل مکان فوق‌العاده‌ای به ‌شمار می‌رود. مدارس این شهر دارای اعتبارنامه‌های معتبر از موسسه‌های بزرگ و معروف جهان هستند.

    تحصیل در مدارس شهر آلانیا به این صورت است که کودکان از سن 5 سالگی در مقطع ابتدایی حاضر می‌شوند و به مدت 4 سال در این مقطع به تحصیل می‌پردازند. بعد از آن ۴ سال وارد مقطع راهنمایی یا متوسطه اول می‌شوند و سپس 4 سال در دوره‌ متوسطه ی دوم درس می‌خوانند.

    این شهر دارای مدارس دولتی و خصوصی بسیاری است. از جمله مدارس حرفه‌ای این شهر می‌توان به دبستان آلانتور، مدرسه حرفه‌ای دانشگاه علاءالدین کی قباد، مدرسه حرفه‌ای اتاق بازرگانی و صنایع آلانیا و مدرسه حرفه‌ایAkseki  اشاره کرد.

    از دانشگاه‌های بزرگ این شهر می‌‎توان دانشگاه علاءالدین کی قباد، دانشگاه حمدالله امین پاشا، دانشگاه آکدینز و دانشگاه جورج تاون را نام برد.

    دانشگاه علاءالدین کی قباد در سال 2015 تاسیس شد و یک موسسه آموزش عالی است که دوره‌ها و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهد، منجر به دریافت مدارک آموزش عالی رسمی در چندین زمینه تحصیلی می‌شود. این دانشگاه هشت دانشکده (کسب‌وکار، مهندسی، پزشکی، آموزش، گردشگری، علوم ورزشی، علوم بهداشتی، دندان‌پزشکی) و سه مدرسه تحصیلات تکمیلی اعم از علوم، علوم اجتماعی، علوم بهداشتی و پنج دانشکده حرفه‌ای دارد.

    دانشگاه حمدالله امین پاشا نیز که در سال 2011 تاسیس شد، یک موسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی است. این دانشگاه انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین المللی است.

    برخی از مکان‌های دیدنی شهر آلانیا
    آلانیا را با سواحل زیبا و دریای گرم آن می‌شناسند، اما نباید از دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر صرف نظر کرد. برخی از اماکن دیدنی این شهر عبارت‌اند از‌: برج قرمز، قلعه آلانیا، غار دیم، شهر باستانی سیدرا، منطقهTophan  و کشتی سازی آلانیا.

    معرفی برخی از سواحل شهر آلانیا
     
    شهر آلانیا به ‌خاطر داشتن سواحل زیبا و بی‌ نظیر مقصد بسیاری از گردشگران است و هر ساله میلیون‌ها گردشگر از همه کشورها از جمله کشور ایران به این شهر سفر می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند به سواحل شنی و دریای آبی رنگ هستید، حتما به آلانیا سفر کنید.

    از جمله سواحل آلانیا می‌توان به ساحل اینجکوم، محمودلار، توسمور، کلئوپاترا، ساحل کی قباد، پورتاکال، ساحل اولاس و ساحل داملاتاش اشاره کرد.

    جمع‌بندی
    آلانیا یکی از شهرهای زیبا و توریستی کشور ترکیه است که هر سال مسافران و مهاجران زیادی به دلیل موقعیت مناسب، امنیت عالی و امکانات فوق‌العاده به این شهر سفر می‌کنند. در این مقاله به معرفی کامل این شهر و بررسی فرودگاه‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس برتر، سواحل، مکان‌های دیدنی و همچنین غذاهای خوشمزه و محلی این شهر اشاره شد. با توجه به تمام این مطالب می‌توان نتیجه گرفت که شهر آلانیا علاوه بر تفریح و سفر، گزینه مناسبی برای زندگی و مهاجرت نیز به ‌شمار می‌رود. چنانچه قصد خرید خانه در آلانیا را داشتید می توانید با کارشناسان پرشین استار در تماس باشید.

    بـرنامه سـفر

    تور آلانیا (ویژه نوروز) 6 شب اقامت
    رفت : 5/30 صبح ، برگشت : 23/50 با پرواز پگاسوس

    رفت

    از فرودگاه امام به فرودگاه قاضی پاشا

    ----------------- آلانیا (6 شب اقامت) ---------------

    برگشت

    از فرودگاه قاضی پاشا به فرودگاه امام

    تهران ، پایان سفر
    نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info