چرا برای خرید ملک در ترکیه نیاز به مشاور داریم؟

ترکیه یکی از جذاب ترین کشورهای همسایه ایران برای سرمایه گذاری ملکی و مهاجرت است. چون از نظر شرایط آب و هوایی، دسترسی به امکانات، کیفیت زندگی، روابط دیپلماتیک، وضعیت اقتصادی و مسیری که برای توسعه کشور و ساخت آینده­ای بهتر برای مردم در پیش گرفته است، در مقایسه با ایران شرایط بهتری دارد. به علاوه اینکه بازار ملک و مسکن پویا و فعالی هم دارد. همین موضوع باعث شده است که طی چند سال اخیر سرمایه گذاران مختلفی از اقصی نقاط دنیا از جمله ایران در ترکیه و استانبول ملک بخرند و سرمایه گذاری کنند.

  • تعداد بازدید: 160
  • ارسال در تاریخ: ۱ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

ترکیه یکی از جذاب ترین کشورهای همسایه ایران برای سرمایه گذاری ملکی و مهاجرت است. چون از نظر شرایط آب و هوایی، دسترسی به امکانات، کیفیت زندگی، روابط دیپلماتیک، وضعیت اقتصادی و مسیری که برای توسعه کشور و ساخت آینده­ای بهتر برای مردم در پیش گرفته است، در مقایسه با ایران شرایط بهتری دارد. به علاوه اینکه بازار ملک و مسکن پویا و فعالی هم دارد. همین موضوع باعث شده است که طی چند سال اخیر سرمایه گذاران مختلفی از اقصی نقاط دنیا از جمله ایران در ترکیه و استانبول ملک بخرند و سرمایه گذاری کنند.

اما خرید ملک در ترکیه و کسب سود از این مسیر همچنان که می­تواند سرمایه گذاری پربازدهی باشد، ریسک­هایی را هم به همراه دارد. ریسک­هایی که در صورت نداشتن اطلاعات کافی یا مشاور مطمئن، سرمایه شما را تهدید می­کند. قوانین مهاجرتی ترکیه هم طی چند سال اخیر دستخوش تغییرات و پیچیدگی­های زیادی شده است. در چنین شرایطی اهمیت داشتن مشاوری مطمئن و آشنا به قوانین مهاجرتی و سرمایه گذاری ترکیه بیش از پیش احساس می­شود. در این مطلب می­خواهیم به شما بگوییم که چرا بدون داشتن مشاور حرفه­ای نمی­توان وارد بازار ملکی ترکیه شد.

5 دلیل اهمیت دریافت مشاوره برای سرمایه گذاری ملکی در ترکیه

سرمایه گذاری ملکی در ترکیه آنچنان که به نظر می­رسد، کار آسانی نیست و ریسک­هایی به همراه دارد. حضور موفق در این سرمایه گذاری جذاب مستلزم داشتن تجربه کافی و شناخت قوانین و مقررات خرید ملک در ترکیه و قوانین مهاجرتی این کشور است. چه بسیار افرادی که تحت تاثیر تبلیغات وسوسه برانگیز شرکت­های مهاجرتی، دریافت مشاوره نادرست و عدم اطلاع از روندهای قانونی سرمایه گذاری ملکی در ترکیه سرمایه خود را از دست داده­اند یا ملکی را خریده­اند که ارزش سرمایه گذاری ندارد.

داشتن مشاور مجرب و متعهد به چند دلیل اهمیت دارد:

✓ در امان ماندن سرمایه شما از تورم اقتصاد جهانی و رکورد بازار ملک و مسکن

بیش از یک دهه است که کل دنیا در تورم اقتصادی به سر می­برد و ترکیه هم از این قاده مستثنی نیست. این موضوع باعث رکود بازار ملک و مسکن دنیا شده است. ولی ترکیه استثنا به دلیل جذابیت­های طبیعی و توریستی و موقعیت استراتژیک در منطقه، علیرغم این شرایط همچنان بازار ملک و مسکن پویایی دارد و سرمایه گذاران مختلفی را از اقصی نقاط دنیا از جمله آمریکا، کانادا، چین، روسیه، امارات و ایران به خود جذب کرده است.

اما در همین شرایط هم شما باید با آگاهی کامل روی خرید ملک سرمایه گذای کنید. در دوران رکود اقتصادی باید دقت بیشتری روی خرید ملک داشته باشید و بدانید که سرمایه نقد خود را روی چه ملکی سرمایه گذاری کنید. کاری که مشاور مجرب و حرفه­ای برای شما انجام می­دهد، معرفی ملک­هایی است که حتی در دوران رکود اقتصادی هم افزایش قیمت پیدا می­کنند. به عنوان مثال مناطقی که قطب­های توریستی و اشتغال هستند، حتی در دوران رکود بازار هم همچنان افزایش قیمت دارند.

✓ معرفی املاکی که ارزش سرمایه گذاری بالا و سوددهی قطعی دارند

مشاور با تجربه در کنار توجه به شرایط رکود، مناطق و ملک­هایی را به شما معرفی می­کند که ارزش سرمایه گذاری بالایی داشته باشند. شناسایی این مناطق و این نوع ملک­ها کار هر شخصی نیست. بدون شک این نوع ملک­ها ویژگی­های خاصی مانند سازنده معتبر و دولتی، قرار گرفتن در قطب­های استراتژیک، اشتغال و توریستی، قرار گرفتن کنار دریا، دسترسی آسان به شاهراه­های ارتباطی و... دارند. ارزیابی ملک از نظر داشتن این فاکتورها فقط در تخصص یک مشاور باتجربه و مجرب است.

استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک است. این شهر ده­ها منطقه جذاب در بخش اروپایی و آسیایی دارد. ولی شناسایی اینکه کدام منطقه، کدام محله و چه نوع ملکی در بازار فعلی ارزش سرمایه گذاری و خرید ملک در استانبول را دارد، فقط کار کسی است که به خوبی این مناطق و تغییر و تحولات پیش روی آنها را بشناسد. به عنوان مثال، کایتانه یکی از همین مناطق است که فقط یک مشاور متخصص و آینده نگر آن را به شما معرفی می­کند. این منطقه جزو قطب­های توریستی جدید ترکیه است که کمتر معرفی شده، ولی آینده درخشانی دارد.

✓ آگاه بودن مشاور از کلیه قوانین و مقررات مهاجرتی ترکیه و آپدیت­های به ­روز این قوانین

موضوع دیگری که برای سرمایه گذاری ملکی در ترکیه به شدت اهمیت دارد، آشنا بودن به قوانین و مقررات مهاجرتی ترکیه است. از سال 2022 تاکنون قوانین اقامتی و شهروندی این کشور در حال آپدیت شدن است. به عنوان مثال، همین چند ماه پیش مبلغ سرمایه گذاری ملکی برای اخذ اقامت از 75 هزار دلار به 200 هزار دلار تغییر کرد. احتمالا به زودی نرخ شهروندی هم از مبلغ 400 هزار دلار افزایش پیدا کند.

به علاوه اینکه سرمایه گذاری ملکی برای اخذ اقامت یا شهروندی پیچیدگی­های قانونی خاص خود را دارد. در واقع بایدها و نبایدهایی دارد که فقط یک فرد با تجربه و متخصص از آنها آگاه است. بنابراین حضور یک مشاور امین و معتمد در کنار شما که به این قوانین اشراف کامل داشته باشد، بسیار مهم است.

✓ معرفی املاکی که متناسب با بودجه و نیاز شما هستند

طبیعتا هر فردی برای سرمایه گذاری کردن بودجه و هدف مشخصی دارد. کاری که مشاور برای شما انجام می­دهد، معرفی ملکی است که در کنار داشتن شرایطی که در بخش­های قبلی توضیح دادیم، با بودجه و هدف شما از سرمایه گذاری هم خوانی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما اخذ پاسپورت و بودجه شما 200 هزار دلار باشد، مشاور املاکی را به شما معرفی می­کند که بتوانید با همین بودجه و به صورت اقساطی پاسپورت خود را دریافت کنید.

✓ انجام امور مهاجرتی و سرمایه گذاری شما توسط فردی مطمئن و پیگیر

مزیت بعدی حضور مشاور برای انجام امور سرمایه گذاری، پیگیری کردن این امور توسط وکلای مجرب ترک و یک تیم حرفه­ای است. به این ترتیب جز در مواقع ضروری نیاز به حضور شما در کشور ترکیه نیست و کلیه امور توسط وکیل انجام می­شود.

با توجه به توضیحاتی که دادیم، مطمئنا اهمیت حضور مشاور برایتان روشن شده است. بنابراین در شرایط فعلی توصیه می­کنیم که بدون حضور مشاور برای خرید ملک در ترکیه اقدام نکنید.

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info